Zatímco ruský tým v úvodních sezónách (pod názvem Virgin) vždy skončil jako poslední, letos si zřejmě polepší. Marussia letos postavila rychlejší auto než španělský tým, který spoustu svého úsilí věnuje restrukturalizaci a zabydlení se v novém hlavním sídle v Madridu.
"Naděje umírá poslední a já doufám, že před nimi dokážeme dojet v závodě, ale musíme být realističtí. Jsou konkurenceschopnější než my," říká Pérez-Sala.
"Odvedli (Marussia) dobrou práci a v krátkodobém horizontu se musíme zaměřit na hodně věcí při budování týmu. Nevěřím tedy, že v nejbližší době budeme pravidelně konkurenceschopnější než oni," pokračuje šéf HRT.
Podle něj tým dělá slušné pokroky a prochází úspěšnou transformaci, o čemž svědčí i přestěhování do nové základny v Madridu, kterou oficiálně představil minulý pátek.
"Je to pro nás velký a důležitý krok. Být ve Formuli 1 je luxus. Změnili jsme od minulého roku hodně věcí. 85 % týmu je nových. První krok bylo dorazit s vozem do Austrálie, o čemž jsem před sezónou pochyboval, ale zvládli jsme to. Nekvalifikovali jsme se, dalším krokem tedy bylo zvládnout 107 %, což se nám podařilo."
Španělský tým letos v šampionátu Marussii zřejmě nepřeskočí (foto: HRT F1 Team)
"Další překážkou, kterou jsme překonali, byla dostat se na takovou spolehlivost, abychom v závodech dojížděli do cíle. A posledním, který je právě za námi, je mít hlavní sídlo, kde můžeme všichni pracovat pod jednou střechou na optimalizaci našich zdrojů. Je to překážkový běh, ale my jsme zvládli pouze několik těch prvních.
Závodní tým máme víceméně vybudovaný. Musíme trochu vyrůst v oblasti finanční, logistické a administrativní. Máme 75 lidí a rádi bychom dosáhli 110. Pak bychom zde do [do Madridu] rádi dostali oddělení designu, alespoň šéfdesignera," dodává Pérez-Sala.
Video: Šéf HRT o stěhování do nového sídla v Madridu (zdroj: HRT F1 Team)