Twitter
Komunikace na Twitteru byla pro všechny fanoušky F1 ovládající alespoň základy angličtiny obrovským přínosem. Řada novinářů sdílela aktuální informace téměř okamžitě a proto byl člověk neustále v obraze.
Nezůstalo ale jen u pasivního sledování a mnoho lidí se tak mohlo přímo zapojit do dění a položit své otázky. Když měli štěstí, dostali na ně i odpověď. A vzhledem k tomu, že Twitter hojně využívali také týmy či jezdci, bylo o zábavu postaráno.
Komunikace týmů
Jak již bylo zmíněno, časté používání sociálních sítí učinilo celou sezonu ještě zajímavější. Šlo ale také o to, jak k tomu jednotlivé týmy přistoupili. Díky tomu, že Ferrari povolilo svým pilotům účet na Twitteru, mohli fanoušci poznat Fernanda Alonsa v jiném světle. Lotus se zase naladil na vtipnou notu a snažil se z image Kimiho Räikkönena vytěžit maximum.
Četné soutěže, komunikace s fanoušky, fotografie a zábavné kreslené obrázky zpestřovaly nejen závodní víkendy. Zasmát jsme se mohli také u animovaného seriálu s názvem Tooned z dílny McLarenu. I když jste se nedověděli žádné technické vychytávky, alespoň jste se měli šanci zasmát.
Vydařený návrat
Mnoho různých lidí pohybujících se v paddocku uvedlo, že F1 je díky návratu Kimiho Räikkönena lepším místem. A s tím se nedá nesouhlasit. Dva roky v rally jako by nebyly a jeho výkony na trati se dají označit za působivé. Nejen výhra v Abú Zabí potvrdila, že stále patří mezi špičkové jezdce. A jeho vyjádření na kamery či rádiová komunikace jsou zkrátka legendární.
Iceman "vtipkuje" (zdroj: SkySports/Youtube)
První šéfka týmu
Moniša Kaltenbornová je v paddocku respektovanou osobností a je skvělé, že se žena dokázala v dodnes spíše mužském prostředí vypracovat tak vysoko.
Sebastian Vettel si musel titul vybojovat
I přes dominanci Red Bullu ve druhé části sezony to Sebastian Vettel neměl jednoduché. Rychlý McLaren a vyrovnané výkony Ferrari znamenaly, že si musel titul vybojovat. Po loňské sezoně příjemná změna a svými výkony navíc dokázal, že patří mezi závodnickou elitu i těm, kteří o něm pochybovali.
Dvě nej a drama jménem Interlagos
Nejprve se za nejlepší závod považoval ten ve Valencii, který překonala až velká cena Abú Zabí. Paradoxně závody na obou těchto okruzích byly doposud považovány za nudné. Nicméně to však ještě nikdo netušil, co nás čeká v Brazílii.
Lepší závěr sezony by člověk asi nevymyslel. A na konci dramatického závodu na Interlagosu se ve svých pětadvaceti letech Sebastian Vettel stal potřetí v řadě mistrem světa.
V Brazílii se pokazilo, co se dalo, přesto se nakonec radoval ze všech nejvíc (foto: Red Bull Racing)
Lidská tvář F1
Když Maria De Villotaová narazila do rampy nákladního vozu a byla převezena do nemocnice, opět se ukázala solidarita a semknutost F1, pokud se stane něco vážného. To samé platí v případě požáru v garáži Williamsu po vítězství Pastora Maldonada v Barceloně.
Mnozí mechanici napříč startovním polem neváhali a vydali se na pomoc. Smrt profesora Sida Watkinse byla smutnou událostí, ale byla to příležitost si zavzpomínat na staré časy. Vidět všechna velká jména F1 vzdávat holt tomuto bojovníkovi za bezpečnost bylo rozhodně emotivní.
15 titulů v rukou 6 mistrů světa na startu
Když bylo loni v listopadu oznámeno angažmá Kimiho Räikkönena u Lotusu, vystoupalo číslo mistrů světa na startovním roštu na rekordních šest. Bylo tedy vlastně už předem zřejmé, že letošní sezona bude speciální.
Sedm vítězů v prvních sedmi závodech
Ne, že by se o tom nenamluvilo už hodně, ale přesto... Boj s pneumatikami a z toho vyplívající nevyzpytatelnost letošní sezony znamenala, že v prvních sedmi závodech vzítězilo sedm různých pilotů.
Vedle známých jmen jako Fernando Alonso, Jenson Button, Lewis Hamilton, Sebastian Vettel, Mark Webber se výhry poprvé dočkal Nico Rosberg s Mercedesem a Williams mohl zásluhou Pastora Maldonada po osmi letech slavit vítězství. Osmým pilotem, který vystoupal na příčku nejvyšší byl potom Kimi Räikkönen.
Mnohdy se o vítězství bojovalo na trati. Banalita? Ne tak úplně. (foto: Scuderia Ferrari)
Přestup Lewise Hamiltona
Když Eddie Jordan poprvé uveřejnil žhavou novinku, že Lewis Hamilton by měl přestoupit k Mercedesu, většina to brala jako špatný vtip. Jake Humphrey však nedávno přiznal, že o jednáních britské hvězdy a německého týmu na BBC věděli všichni.
Nemohli to však "pustit ven" a proto vymysleli akci ve stylu Eddie Jordan: blázen nebo jasnovidec? Lewis Hamilton se nakonec opravdu rozhodl k radikální změně a to znamenalo, že ani on nezůstane v historických tabulkách po boku Jima Clarka v kolonce: závodil pouze za jeden tým.
Ještě rychlejší zastávky v boxech
Zastávky v boxech výrazně promlouvají do výsledků závodů. Své o tom vědí u McLarenu, kterým pomalé a nepovedené pitstopy kazily závody v úvodu sezony. Týmy se však letos na zlepšování práce v v boxové uličce hodně zaměřily.
Zdokonalovaly zvedáky i semaforové systémy. Také lidská práce musela být bezchybná a mechanici musejí být ve vynikající fyzické kondici. To vše vedlo k tomu, že se přezutí pneumatik velmi zrychlilo a padl nový rekord, když Jensona Buttona na Hockenheimu u McLarenu odbavili za 2,31s.