Výjimečnost letošní sezony - v čem, jak a kdy?

Jana Šrámková, 7. prosince 2012, 20:52 Google+

Mnozí označují sezonu F1 2012 za jednu z nejlepších, kterou jsme za poslední roky mohli sledovat. Jaké jsou důvody její speciality?

Počet komentářů:  3 komentáře (Poslední 09.12. 11:19) Napište svůj názor
Force India

Force India | foto: Sahara Force India

Sdílejte článek

Twitter
Komunikace na Twitteru byla pro všechny fanoušky F1 ovládající alespoň základy angličtiny obrovským přínosem. Řada novinářů sdílela aktuální informace téměř okamžitě a proto byl člověk neustále v obraze.

Nezůstalo ale jen u pasivního sledování a mnoho lidí se tak mohlo přímo zapojit do dění a položit své otázky. Když měli štěstí, dostali na ně i odpověď. A vzhledem k tomu, že Twitter hojně využívali také týmy či jezdci, bylo o zábavu postaráno.

Komunikace týmů
Jak již bylo zmíněno, časté používání sociálních sítí učinilo celou sezonu ještě zajímavější. Šlo ale také o to, jak k tomu jednotlivé týmy přistoupili. Díky tomu, že Ferrari povolilo svým pilotům účet na Twitteru, mohli fanoušci poznat Fernanda Alonsa v jiném světle. Lotus se zase naladil na vtipnou notu a snažil se z image Kimiho Räikkönena vytěžit maximum.

Četné soutěže, komunikace s fanoušky, fotografie a zábavné kreslené obrázky zpestřovaly nejen závodní víkendy. Zasmát jsme se mohli také u animovaného seriálu s názvem Tooned z dílny McLarenu. I když jste se  nedověděli žádné technické vychytávky, alespoň jste se měli šanci zasmát.

Vydařený návrat
Mnoho různých lidí pohybujících se v paddocku uvedlo, že F1 je díky návratu Kimiho Räikkönena lepším místem. A s tím se nedá nesouhlasit. Dva roky v rally jako by nebyly a jeho výkony na trati se dají označit za působivé. Nejen výhra v Abú Zabí potvrdila, že stále patří mezi špičkové jezdce. A jeho vyjádření na kamery či rádiová komunikace jsou zkrátka legendární.


Iceman "vtipkuje" (zdroj: SkySports/Youtube)

První šéfka týmu
Moniša Kaltenbornová je v paddocku respektovanou osobností a je skvělé, že se žena dokázala v dodnes spíše mužském prostředí vypracovat tak vysoko.

Sebastian Vettel si musel titul vybojovat
I přes dominanci Red Bullu ve druhé části sezony to Sebastian Vettel neměl jednoduché. Rychlý McLaren a vyrovnané výkony Ferrari znamenaly, že si musel titul vybojovat. Po loňské sezoně příjemná změna a svými výkony navíc dokázal, že patří mezi závodnickou elitu i těm, kteří o něm pochybovali.

Dvě nej a drama jménem Interlagos
Nejprve se za nejlepší závod považoval ten ve Valencii, který překonala až velká cena Abú Zabí. Paradoxně závody na obou těchto okruzích byly doposud považovány za nudné. Nicméně to však ještě nikdo netušil, co nás čeká v Brazílii.

Lepší závěr sezony by člověk asi nevymyslel. A na konci dramatického závodu na Interlagosu se ve svých pětadvaceti letech Sebastian Vettel stal potřetí v řadě mistrem světa.

V Brazílii se pokazilo, co se dalo, přesto se nakonec radoval ze všech nejvíc (foto: Red Bull Racing)

Lidská tvář F1
Když Maria De Villotaová narazila do rampy nákladního vozu a byla převezena do nemocnice, opět se ukázala solidarita a semknutost F1, pokud se stane něco vážného. To samé platí v případě požáru v garáži Williamsu po vítězství Pastora Maldonada v Barceloně.

Mnozí mechanici napříč startovním polem neváhali a vydali se na pomoc. Smrt profesora Sida Watkinse byla smutnou událostí, ale byla to příležitost si zavzpomínat na staré časy. Vidět všechna velká jména F1 vzdávat holt tomuto bojovníkovi za bezpečnost bylo rozhodně emotivní.

15 titulů v rukou 6 mistrů světa na startu
Když bylo loni v listopadu oznámeno angažmá Kimiho Räikkönena u Lotusu, vystoupalo číslo mistrů světa na startovním roštu na rekordních šest. Bylo tedy vlastně už předem zřejmé, že letošní sezona bude speciální.

Sedm vítězů v prvních sedmi závodech
Ne, že by se o tom nenamluvilo už hodně, ale přesto... Boj s pneumatikami a z toho vyplívající nevyzpytatelnost letošní sezony znamenala, že v prvních sedmi závodech vzítězilo sedm různých pilotů.

Vedle známých jmen jako Fernando Alonso, Jenson Button, Lewis Hamilton, Sebastian Vettel, Mark Webber se výhry poprvé dočkal Nico Rosberg s Mercedesem a Williams mohl zásluhou Pastora Maldonada po osmi letech slavit vítězství. Osmým pilotem, který vystoupal na příčku nejvyšší byl potom Kimi Räikkönen.

Mnohdy se o vítězství bojovalo na trati. Banalita? Ne tak úplně. (foto: Scuderia Ferrari)

Přestup Lewise Hamiltona
Když Eddie Jordan poprvé uveřejnil žhavou novinku, že Lewis Hamilton by měl přestoupit k Mercedesu, většina to brala jako špatný vtip. Jake Humphrey však nedávno přiznal, že o jednáních britské hvězdy a německého týmu na BBC věděli všichni.

Nemohli to však "pustit ven" a proto vymysleli akci ve stylu Eddie Jordan: blázen nebo jasnovidec? Lewis Hamilton se nakonec opravdu rozhodl k radikální změně a to znamenalo, že ani on nezůstane v historických tabulkách po boku Jima Clarka v kolonce: závodil pouze za jeden tým.

Ještě rychlejší zastávky v boxech
Zastávky v boxech výrazně promlouvají do výsledků závodů. Své o tom vědí u McLarenu, kterým pomalé a nepovedené pitstopy kazily závody v úvodu sezony. Týmy se však letos na zlepšování práce v v boxové uličce hodně zaměřily.

Zdokonalovaly zvedáky i semaforové systémy. Také lidská práce musela být bezchybná a mechanici musejí být ve vynikající fyzické kondici. To vše vedlo k tomu, že se přezutí pneumatik velmi zrychlilo a padl nový rekord, když Jensona Buttona na Hockenheimu u McLarenu odbavili za 2,31s.

 

Vytisknout

Diskuze: Výjimečnost letošní sezony - v čem, jak a kdy?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 3, poslední 09.12.2012 11:19 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 3 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Pirelli

Pneumatiky pro rok 2013: 3 kg navíc, vyšší degradace i negativní dopad na…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

  2. GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

  3. PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

  4. KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

  6. V pátek byli v Austrálii nejrychlejší Norris a Leclerc

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud