Prohlášení týmů po závodě v Koreji, Grosjean žádal o týmovou režii

Petr Hlawiczka, 6. října 2013, 10:00 Google+

JEONGAM - Jak hodnotí Velkou cenu Koreje piloti a hlavní představitelé týmů?

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 09.10. 07:09) Napište svůj názor
Vettel, Sebastian

Vettel, Sebastian | foto: Red Bull Racing

Sdílejte článek

RED BULL

Sebastian Vettel, 1.
Není to skvělé se zaseknout za zpomalovacím vozem, ale dnes jsem s výsledkem opravdu spokojený, ze strany týmu to bylo výborné. Naštěstí jsme měli dostatek rychlosti, abychom po obou safety carech poodjeli, ale Kimi a Roman byli velmi konkurenceschopní a s pneumatikami si vedli lépe. Opravdu si to momentálně užívám, máme skvělý tým a zažíváme nádherné období.

Myslím, že následuje ta nejlepší trať na světě [Suzuka], fanoušcí jsou tam v tom dobrém smyslu úplně šílení a já se tam už opravdu těším, bude to skvělý závod.

Mark Webber, nedokončil
Myslím, že KERS začal velmi rychle hořet. Stal se z toho velmi rychle celkem velký požár. Snažil jsem se dostat ven hasicí přístroj, ale nešlo to. Měl jsem na sobě ochrannou kombinézu.

Co se pneumatik týče: Situace je prostě taková: piloti nejsou super důležití - je to to, co ostatní chtějí. Pneumatiky velmi rychle odcházely a také trošku "explodovaly" - ale je na Pirelli, aby to vyřešili. Podle Pirelli bude Pérezův defekt vinou zablokování kol, ale důvod, proč to jezdci dělají je ten, že nemají jinou možnost.

Christian Horner, šéf týmu
Sebastian si dnes dojel po skutečně disciplinované jízdě pro třetí vítězství ve Velké ceně Koreje za sebou. Závodu dominovala výdrž pneumatik a Sebastian ji zvládl extrémně dobře.

Bylo velkou škodou, že jsme přišli o Marka, který dnes mohl být na pódiu, poté, co dostal defekt, když přejel přes trosky po Pérezově incidentu. Pak se stal nevinnou obětí nehody, při které Sutil ztratil kontrolu nad svým vozem a vrazil do něj, což vedlo k požáru. Bylo to trochu frustrující pozorovat naše auto, jak hoří po dobu, která se zdála jako celé věky.

 

LOTUS

Kimi Räikkönen, 2.
Bylo to OK. Myslím, že jsem přišel o místo na první rovince. Auto bylo o tomto víkendu nedotáčivé, dnes také. Musel jsem si hlídat mé přední pneumatiky. Zasekl jsem se v provozu, ale na pódiu bychom skončili i bez výjezdu safety caru.

Romain Grosjean, 3.
Byla to hodně velká legrace. Dobře jsme odstartovali, bylo to těžké, ale dobré bylo, že jsme se dokázali držet těsně za Red Bullem, moc nám neujížděl. Udělal jsem drobnou chybu a Kimi mě předjel, ale byla to čistě má chyba. Jsme však zpět na pódiu, takže je všechno v pořádku.

Eric Boullier, šéf týmu
Romain je samozřejmě frustrovaný, protože udělal drobnou chybu při restartu po odjezdu safety caru a Kimi ho předjel.  Myslím, že žádal o určitou týmovou režii, aby jej pustil, šlo však o chybu během normálního závodního režimu. Myslím, že mohl být rychlejší, jenže byl trochu naštvaný a přestal se soustředit. Patří to k jeho učení.

podium
Radost na pódiu v Koreji (foto: Red Bull Racing)

SAUBER

Nico Hülkenberg, 4.
Dnes jsem odjel jeden z nejlepších závodů své dosavadní kariéry. Už jsem dříve měl auta ve svých zrcátkách, ale dnes jich tam byla spousta a bylo to otravné. Lewis na mě ke konci opravdu vyvíjel tlak, obzvlášť v posledním sektoru.

Věděl jsem, že musím dobře vyjíždět z první zatáčky. Trakce vozu dnes byla velmi dobrá, což mě udržovalo proti Fernandovi a později i Lewisovi naživu. Byli jsme také velmi rychlí na rovinkách.

Odstartoval jsem dobře, i když jsem byl na v první zatáčce na vnějšku, což byla zpočátku ztráta, pak jsem se ale opravdu dobře zavěsil a mohl po vnější straně předjet. Velké díky celému týmu za to, že mi dnes poskytl tak skvělé auto!

Esteban Gutiérrez, 11.
Měl jsem velmi dobrý start, pak jsem dorazil do zatáčky č. 3 a viděl, co se děje. Snažil jsem se bránit svou pozici, zablokoval svá zadní kola, a proto přišel o několik míst. Získat je pak zpět byla celkem výzva.

Svedl jsem vzadu dobré souboje s Massou a s Checem. Samozřejmě, že jsem dnes chtěl získat body, ale to už je závodění. Jde o skvělou zkušenost, která mi pomůže zlepšit své závodní umění. Měli jsme dnes dobrou rychlost a rozhodně můžeme bojovat v nejlepší desítce.

Moniša Kaltenbornová, šéfka týmu
Hodně se mi ulevilo poté, co jsme si po celý víkend udrželi naši úroveň výkonnosti. Do závodu jsme šli s vysokými očekáváními a je to skvělý pocit, že jsme je díky svým silným stránkám dokázali naplnit.

Nico předvedl výbornou výkonnost a znovu i skvělé bojoval, i když to rozhodně nebylo jednoduché udržet ty vozy za sebou. Esteban měl těžký start, takže se trochu více trápil. Celkově však jde o velký pokrok pro celý tým. Ukazuje, že všichni doma v Hinwilu a na trati dobře spolupracujeme.

 

MERCEDES

Lewis Hamilton, 5.
Pro nás to nebyl kdovíjak skvělý den, jako tým jsme si zasloužili asi více. Poté, co se přede mě na startu dostal Grosjean, nebyla šance jej předjet. Navíc se zdálo, že po celý den ztrácíme v trakci i na další vozy.

V mém druhém stintu na tvrdší směsi jsem měl pravou přední pneumatiku náhle zkrátka zničenou. Když k tomu dojde, ztrácíte teplotu, auto je nedotáčivé a při brzdění blokujete kola, takže bylo skutečně těžké udržovat v těch kolech rychlost.

Byla to fakt těžká část závodu, musel jsem ale ujet určitý cílový počet kol před svou poslední zastávkou. Poté, co zajel safety car, jsme ztráceli v trakci na Sauber. Naše auto bylo opravdu silné v prostředním sektoru, ne však dostatečně na rovinkách na to, abychom se udrželi vpředu.

S Fernandem to byl hezký souboj, je to ale těžké, když bojujete jen o páté či šesté místo. Pro nás to zkrátka nebyl dnes dobrý závod, máme však šanci vrátit se zpět v Suzuce.

Nico Rosberg, 7.
Pro mě to byl další velmi těžký závod. Nemůžu uvěřit tomu, co se stalo s křídlem: mířil jsem po předjetí Lewise na pódium a o dvě sekundy později se přední křídlo zkrátka zlomilo. Bylo to hodně děsivé, protože mohlo jít o nebezpečnou situaci, ale inženýři mi rádiem sdělili, že to je pod kontrolou a já můžu udržovat rychlost cestou zpět do boxů.

Je to škoda, protože auto dnes bylo skvělé a já jsem nalezl dobré vyvážení a přišel na to, jak z vozu dostat co nejvíce, což se mi o víkendu zatím nepovedlo. V této sezóně to je pro mě stále jako na houpačce, je ale dobré, že za týden máme další závod. Naše auto je velmi konkurenceschopné a já jsem měl dobrou rychlost ve srovnání s vozy na pódiu, takže se těším na příští závody.

Ross Brawn, šéf týmu
Pro tým šlo o velmi náročný závod. Takový, který v nás po pátém a sedmém místě Lewise a Nica zachovává kus hořkosti ve smyslu, "co by mohlo být kdyby." Vozy se v prvním stintu usadily na třetí a čtvrté pozici a oba vypadaly velmi konkurenceschopně ve srovnání s těmi kolem nich.

Lewis se ale začal ve 13 kole ve svém druhém stintu trápit, když ohlásil, že jeho pravá přední pneumatika už řádně nefunguje. V té chvíli jsme museli učinit náročné rozhodnutí: dodatečná zastávka ve 22. kole by nás pousnula k mnohem pomalejší třízastávkové strategii, nebo jsme mohli nechat Lewise na čistém vzduchu a dosáhnout cílového počtu kol, aby fungovala dvouzastávková strategie. Zvolili jsme to druhé, ale těch několik kol bylo dosti bolestivých, když se Lewis snažil minimalizovat časovou ztrátu.

Co se týče druhého vozu, Nicovy pneumatiky byly v mnohem lepším stavu a jezdil stejným tempem jako lídři. Měl to dobře rozjeté na pódium, když utrpěl strukturální poruchu příslušenství svého předního křídla, což jej donutilo k okamžité zastávce.

Safety car fáze rozhodně usnadnily závod, co se týče životnosti pneumatik, ale žádný z pilotů nikdo toho nedokázal moc získat na vozy kolem s výhodou v podobě trakce. Byl to těžký den a budeme se snažit v Japonsku předvést lepší výkon.

 

FERRARI

Fernando Alonso, 6.
Věděli jsme, že to bude těžký závod a výsledek žel potvrdil naše obavy, které jsme měli v pátek po problémech s degradací pneumatik při dlouhých jízdách. Překvapením nebylo to, že jsme v kvalifikaci neměli rychlost, protože to zažíváme od počátku sezóny, ale fakt, že jsme ji neměli v závodě.

Na startu jsem žel nedokázal za sebou udržet Sauber, což vedlo k stresujícímu závodu z pohledu pneumatik. To, co se Felipemu přihodilo ve třetí zatáčce, pro mě nebyl problém: bylo nás tam kolem hodně a někdo se ho musel dotknout. Snažil jsem se mu vyhnout a pokračoval, aniž by to můj závod ovlivnilo, protože v té době už jsem byl za Hülkenbergem.

Nyní musíme přemýšlet o Suzuce a snažit se dostat zpět na pódium, znovu nalézt formu, kterou jsme v neděli mívali. Umožňuje nám bojovat na čele. Vettel je bodově a hlavně výkonnostně velmi daleko a nemůžeme už do konce šampionátu očekávat zázraky.

Druhé místo mezi konstruktéry je pravděpodobně reálnější cíl, jisté však je, že se teď nevzdáme, ale že budeme pokračovat a budeme do toho až do konce dávat vše.

Felipe Massa, 9.
Dnešní závod byl opravdu velmi složitý, protože mé šance na dobrý výsledek se vypařily v prvním kole, kdy jsem se ocitl uprostřed skupiny navzájem bojujících jezdců a já jsem se v ní rozhodl jít na vnitřní stranu a brzdit později. Některá auta byla žel pomalejší a ve snaze nenajet do Mercedesu jsem byl nucen se přesunout doprava a skončil ve smyku.

Auto bylo naštěstí v pořádku, mě ale čekal závod z konce pole. Díky několika hezkým předjížděcím manévrům jsem dokázal přivézt několik bodů, což je dobré ve srovnání s tím, jak to po startu vypadalo.

Dnes jsme nebyli rychlí, tři či čtyři týmy včetně Sauberu byly rychlejší než my, doufám ale, že to bylo v důsledku trati a že našemu autu bude Suzuka více vyhovovat.

Stefano Domenicali, šéf týmu
Po dobrých výsledcích v Belgii, v Monze a v Singapuru nemá cenu popírat, že nás dnešní výsledek nepotěšil. Doufali jsme, že v úvodním kole budeme moci útočit na dva Mercedesy, protože jsme věděli, že se jejich rychlosti v závodu vyrovnáme.

Žel k tomu nedošlo a incidenty po startu ovlivnily náš závod, smazaly šanci na pozice poblíž pódia. Za těchto podmínek se nám nepodařilo dostat z vozu maximum a nyní se můžeme pouze snažit udržet si vysokou koncentraci na příští díl v Japonsku, kde dostaneme šanci to hned napravit.

I když je už titul mezi piloty nemožným cílem, stále máme povinnost pokračovat a dávat do toho vše až do samotného závěru šampionátu, protože stále bojujeme o druhé místo mezi konstruktéry.

 

MCLAREN

Jenson Button, 8.
Ve třetí zatáčce po startu je vždy mela. A samozřejmě i dnes došlo k incidentu - auto, které vyjelo mimo, do mě narazilo. Kontakt mi poškodil bočnici předního křídla. Ve skutečnosti mi to nezpůsobovalo problém, abych se udržel vozů před sebou, ale začalo to škodit teplotám, takže jsme se rozhodli zajet ve čtvrtém kole pro nový nos - a to mě trochu času stále.

Naše rychlost na tvrdších pneumatikách ale byla dobrá a dokázal jsem odjet na nich dva silné stinty, abych se udržel v boji. Při mé druhé zastávce se rozsvítila zelená a poté znovu červená, takže jsem pro jistotu hned po vypuštění zastavil. Vypadalo to za mnou dobře, zkontroloval jsem to a vše bylo OK, takže jsem pokračoval. Vzhledem k těm prodlevám osmé místo není špatné.

Přesto mě zklamalo, že jsem v závěru závodu přišel o sedmé místo. Když jsem přišel o možnost používat DRS na vozy před sebou, byl pro mě konec: nedokázal jsem dostat teplotu zpět do pneumatik. Bylo jasné, že to s Nicem [Rosbergem] ke konci bude těžké - jeho pneumatiky byly o 10 kol čerstvější, já na svých odjel 33, on 18 kol. Za ty body jsem ale opravdu rád, čtyři body dnes jsou dobré.

Sergio Pérez, 10.
Dnes jsme si rozhodně zasloužili více, měli jsme obrovskou smůlu. Co se týče delaminace mé pneumatiky: i když sada už byla celkem stará, brzdil jsem ve stejném bodě jako obvykle a zploštil jsem ji při zablokování. Odjel jsem na ní 21 kol, když pravá přední najednou praskla a zničila přední křídlo.

Měl jsem štěstí, protože kolem mě nebyla žádná jiná auta. Z pohledu týmu to přesto bylo velké zklamání - jeden incident jako tento zničil dobrý pokrok, kterého jsme o víkendu dosahovali.

S Felipem jsme velmi tvrdě závodili o body. Při jedné příležitosti jsem si myslel, že mi nechává více místa, pak zabočil, já se snažil brzdit a dotkli jsme se. Při druhém incidentu jsem si myslel, že zatáčku mám. Těší mě, že komisaři necítili potřebu zasahovat - šlo čistě o závodění.

Martin Whitmarsh, šéf týmu
Někdy to chce těžký závod, aby na povrch vyšly silné stránky našich lidí. Těší mě, že i přes naše piloty, kteří utrpěli defekt a dvakrát měnili nos, se nám přesto povedlo dostat Jensona a Checa na body.

Dosáhli jsme toho kombinací skvělých taktik: naši stratégové za běhu pracovali na tom, aby se Jenson mohl skvěle dostat zpět po výměně poškozeného křídla z dřívější zastávky než bylo plánováno; naši mechanici odvedli výbornou týmovou práci, když pod tlakem vyměnili dvě zničená přední křídla a vážně poškozenou pneumatiku s odděleným běhounem; a skvělé soustředěnosti pilotů - Jenson odjel sotva uvěřitelných 33 kol na jedné sadě pneumatik, čímž závod odjel v podstatě na jednu zastávku, a Checo, který předvedl skvělého závodního ducha, když bojoval s těmi kolem sebe poté, co mu delaminace zničila jeho pravou přední pneumatiku a přední křídlo.

Zajet konkurenceschopně po všech těchto překážkách je pro tým skvělou odměnou. A i když konečná klasifikace okazuje, že jsme skončili osmí a desátí, tak hodně zastiňují to, jak jsme se překonali smůlu, abychom se na tato místa dostali.

Byť bitva o drobné body není tím, co u McLarenu očekáváme, tak je výsledek je po náročném dni plně zasloužený.

 

WILLIAMS

Valtteri Bottas, 12.
Jsem zklamaný z incidentu v prvním kole, díky kterému jsem ztratil několik pozic. První stint nebyl lehký, drolení pneumatik se ale naštěstí na střední směsi už neopakovalo. Výjezd zpomalovacího vozu mi umožnil dotáhnout se na vozy bojující o desátou pozici.

V závěru to bylo o kontrole pneumatik, získání maximální přilnavosti a souboji o poslední body. Dvanáctá pozice v cíli je ale asi spravedlivá, neboť vozy před námi byli po celý víkend v lepší formě.

Pastor Maldonado, 13.
První kolo bylo v mém případě velmi dobré, dostal jsem se až na deváté místo. Snažil jsem se udržet svoji pozici v nejlepší desítce, ale žlutá fáze umožnila vozům za mnou redukovat ztrátu a po restartu mne díky lepší konkurenceschopnosti předjely. Je zklamání, že jsme nezískali body, ale naše pozice v podstatě odráží naši formu a musíme se snažit být v Japonsku v lepší formě.

Xevi Pujolar, šéfinženýr
Náročné první kolo to dnes bylo, zatímco ztratil díky incidentu ve třetí zatáčce několik pozic, Pastor se posunul z osmnáctého místa až na deváté. Pastor měl velmi dobrý celý první stint na super měkkých gumách, ale v dalších dvou fázích bylo udržet pravé přední gumy na obou vozech v pořádku těžší.

Valtteri měl pneumatiky v lepší formě v závěru, neboť Pastor bránil pozice a bojoval, aby je získal zpět. Žluté fáze nám sice pomohly v oblasti opotřebení pneumatik, ale zase jsme v případě Pastora ztratili cenný náskok. Navíc vozy za ním měly novější pneumatiky. Sice jsme bojovali o body, ale nebyli jsme pro jejich zisk dostatečně konkurenceschopní.

 

CATERHAM

Charles Pic, 14.
Závod byl dobrý, start se mi podařil a bez problémů jsem se dostal až před třetí zatáčku, tam jsem se musel ale vyhýbat Massovi, který dostal smyk a propadl pořadím. Nějaká místa jsem ztratil, ale pak je zase získal zpět. Vyvážení bylo v prvním i druhém stintu dobré. Startovali jsme se super měkkými gumami, fungovaly dobře, pak jsme použili nové střední.

Při prvním výjezdu zpomalovacího vozu jsme měli výměnu v podstatě v plánu a směřovali jsme se závěrečným dlouhým stintem k cíli. Druhá žlutá fáze přirozeně gumám pomohla. Trochu jsem měl v posledních kolech problémy s pravou přední gumou, ale nic vážného a 14. Místo je pro nás docela dobrý výsledek.

Giedo van der Garde, 15.
Podařilo se mi výborně odstartovat a když se ve třetí zatáčce dostal Massa do smyku, byl jsem v těsném souboji s auty kolem mne. Určitě jsem nechtěl do nikoho narazit, ale komisaři mi udělili penalizaci průjezd boxy. Poté jsem jel k mechanikům znovu už v rámci naší strategie. Zatímco po startu jsem bojoval o 12. místo, z boxu jsem vyjel o deset míst hůře.

Bojoval jsem o pozici s Chiltonem a při první žluté mi v boxech tým bleskovou výměnou kol pomohl, abych se dostal před něj. V závěrečné části závodu jsem se probojoval až za Charlese. Dnes to bylo docela frustrující, nebýt penalizace, mohl jsem skončit výš.

 

MARUSSIA

Jules Bianchi, 16.
Doufal jsem, že dnes svedeme dobrou bitvu s Caterhamy a přes zádrhel v podobě penalizace na roštu jsem byl po prvních několika zatáčkách úvodního kola v dobré pozici. Netrvalo dlouho a museli jsme své úsilí soustředit na management pneumatik.

V prvních dvou stintech to bylo hodně těžké, protože jsme na to nemohli tlačit. Ve třetím, kdy toho nebylo tolik co ztratit, jsme do toho mohli dát více, ale nestačilo to na to, abychom se před ně dostali.

V příštích pěti závodech nás čeká těžká práce. Bude vyžadovat, aby se všichni z nás soustředili, ale víme, co musíme dělat a každý na tom velmi tvrdě pracuje. Mé díky patří týmu, není to těžké pouze v kokpitu.

Max Chilton, 17.
Celkově jde dnes o dobrý výsledek pro tým, protože jsme z širšího pohledu dosáhli ten správný výsledek. Myslím, že trochu ztrácíme v oblasti očekávané závodní rychlosti. Nemohli jsme zároveň na to ale ani tolik tlačit, protože jsme si museli ve všech stintech hlídat pneumatiky.

Mela v úvodním kole mě dostala o něco více dozadu, pak jsem ale dostihl Julese a dva výjezdy safety caru znamenaly, že jsme si nemuseli nikdy dělat starosti o modré vlajky. Zastávky byly skutečně rychlé a myslím, že jsme udělali všechno, co jsme mohli. Jsme Caterhamům mnohem blíže, víme to, potřebujeme to jen přenést do závodu, abychom si věci usnadnili.

John Booth, šéf týmu
Dnes to byl těžký závod, ale celý tým odvedl fantastickou práci, aby ho zvládl. "Management" bylo skutečně heslem dne. Věděli jsme, že to bude těžké odjet závod na dvě zastávky, ale cítili jsme, že takto mám největší příležitost být v takové pozici, abychom mohli těžit z případných výjezdů safety caru.

Starty byly tento týden velmi dobré a my jsme v této oblasti rozhodně dosáhli pokroku. Zbytek závodu byl opravdu těžký, pokud jde o spojité kalkulace kolo po kole, abychom dokázali určit rychlost, kterou bychom měli jezdit, aby fungovala dvouzastávková strategie. Jde o celkem intenzivní práci pro inženýry a piloty, jsem však potěšen práci, jakou jsme v tomto ohledu odvedli.

Stále trochu zaostáváme za tím, kde bychom měli být, pokud jde o naši okamžitou rychlost. Může nás ale trochu uklidnit několik dnešních situací, kdy jsme závodili poblíž našeho nejbližšího soupeře.

Doufáme, že po nasazení několika menších novinek, které chystáme pro příští závody, budeme moci učinit krok vpřed, abychom zajistili co nejlepší pozici a mohli se tak vypořádat s vyčerpáním, které vzhledem k našemu cíli můžu ve zbývajících pěti závodech nastat.

 

TORO ROSSO

Jean-Eric Vergne, 18.
Momentálně si nejsme úplně jisti tím, co se ke konci přihodilo. Cítil jsem, jak auto táhne na jednu stranu, něco očividně nebylo v pořádku, takže mě tým povolal do boxů.

Po startu z 16. místa to je vždy obtížný víkend. Poté, jsem v úvodních fázích získal několik pozic, jsem začal trpět degradací pneumatik, takže jsem souhlasil s tím, aby mě tým přehodil ze dvou na třízastávkovou strategii.

Chci teď jen dorazit do Suzuky a znovu odstartovat, budeme však muset odvést hodně práce, pokud se chceme vrátit k výkonnostní úrovni, kterou jsme zde mívali.

Daniel Ricciardo, 19.
Myslím, že jsme dnes v závodě dělali, co jsme mohli. Měl jsem slušný první stint a snažil jsem se co nejdéle vydržet na tvrdší sadě. Auto nebylo perfektní, ještě několik kol před koncem to ale stačilo na body a já jsem se hezky držel na deváté příčce.

Je to déjá vu, protože jsem zde loni prožil stejný scénář, když jsem dorazil do třetí zatáčky několik kol před koncem, zabrzdil jsem a auto hned ustřelilo doleva. Tentokrát mě to stále jedno místo. Když jsem vystoupil z kokpitu, všimnul jsem si mechanického problému v levé přední části.

Osobně jsem byl se svou výkonností ve voze dnes opravdu potěšený. Možná nemáme auto z nejrychlejší desítky, dokázal jsem však v ní bojovat. Pro mě i pro tým je ale frustrující, že jsme nezískali žádnou odměnu. Nyní se můžeme akorát těšit do Suzuky.

Franz Tost, šéf týmu
Daniel startoval jako jediný pilot na středně-tvrdých pneumatikách, protože jsme zkoušeli odlišnou strategii, abychom získali několik míst. Zdálo se, že funguje dobře, protože uprostřed závodů několik pozic získal.

Safety car pro nás ale vyjel ve špatný čas, museli jsme jej však povolat do boxů s vědomím, že by byl poslední stint na super-měkkých náročný. Odvedl dobrou práci, když si hlídal pneumatiky a celkem s přehledem bránil své dováté místo.

Pak dvě kola před koncem jsme se setkali s mechanickým problémem na voze, budeme to prošetřovat, když ho dostaneme zpět. Musel ho odstavit na okraji dráhy.

Jev měl horší odpoledne: startoval ještě více zezadu, po získání několika míst se setkal v hustém provozu v poli s vysokou degradací pneumatik. Rozhodli jsme se jej přehodit na třízastávkovou strategii, ale nakonec jsme jej museli stáhnout kvůli podobnému problému jako u Danielova vozu.

 

FORCE INDIA

Adrian Sutil, nedokončil
Měl jsem v prvním kole trochu smůlu, protože po Massově smyku všichni zamířil na vnitřek a někdo vrazil zboku do mého předního křídla. Poškození nebylo tak hrozné, přesto jsem musel zamířit do boxů pro nové. Jak závod pokračoval, dokázal jsem se probíjet zpět a po safety caru jsem byl na 12. místě s tím, že jsem další zastávku už neplánoval.

Po restartu mu ujela záď při brzdění do třetí zatáčky. Opravdu nevím proč, jelikož jsem nebrzdil pozdě, auto zkrátka ustřelilo. Vrazil jsem do Webbera, takže se mu omlouvám za ukončení závodu. Je to zklamání takto skončit závod, protože věřím, že jsem stále měl šanci na bod.

Paul di Resta, nedokončil
Musím zvednout ruce a omluvit se týmu. Možná jsem to vzal moc přes obrubník, což mě poslalo mimo trať. Způsob, jakým nastavujeme auto, znamená, že je na hraně a obtížně se řídí, a to mě dnes nachytalo, ačkoliv těžko říci, zda nás to připravilo o body.

Výkonnost v závodě není tam, kde bychom chtěli, a přední pneumatiky se opotřebovávaly příliš rychle. Musíme se nad tím před Suzukou zamyslet a odletět tam s odhodláním odjet čistý závod.

Robert Fernley, zástupce šéfa týmu
Pro nikoho u Force Indie to nebyl nejjednodušší den a Koreu opouštíme zklamáni. Paul na to po své druhé zastávce tvrdě tlačil a zkrátka udělal drobnou chybu ve 12. zatáčce. Šlo o jemný dotek s bariérou, stačilo to však na poškození pravého zadního rohu a ukončení jeho závodu.

Adrian to měl taky bohaté na události poté, co se stal se obětí incidentu v prvním kole ve třetí zatáčce. Po brzké zastávce pro nové přední křídlo se ocitl vzadu, ale probojoval se zpět a byl ve hře o nějaké body. Žel poškození jeho zadního křídla vedlo ke konečnému odstoupení. Po tak těžkém závodě je důležité, abychom se za týden v Japonsku pokusili dostat zpět.

Vytisknout

Diskuze: Prohlášení týmů po závodě v Koreji, Grosjean žádal o týmovou režii

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 09.10.2013 07:09 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Vettel, Sebastian

Vettel dál letí na křídlech Red Bullu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  2. Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

  3. Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

  4. Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

  5. Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

  6. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud