Atmosférické V8 zároveň s V6 turbomotory? Ecclestone je pro

Petr Hlawiczka, 24. dubna 2015, 06:30 Google+

Formule 1 si nechává otevřená vrátka pro závodění se dvěma druhy motorů od roku 2017. Bernie Ecclestone si dokáže představit, že by některé týmy nastupovaly s V6 turbomotory a jiné s atmosférickými V8.

Počet komentářů:  27 komentářů (Poslední 25.10. 08:16) Napište svůj názor
Mercedes

Mercedes | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

Podle sportovního ředitele Tota Wolffa si všechny čtyři současné automobilky přejí zachování současných V6 motorů, pokud má dojít na zvýšení výkonu na 1000 koní, Ecclestone jeho výroky ale nebere v potaz: "Záleží na tom, co uděláme. Toto toho hodně nemluví, ale nic nedělá, pokud více, co myslím. Není dobré hovořit o tom, co se mi líbí. Oni jsou jedním týmem."

"Nikdy jsem nechtěl jít zpět k V8, chtěl jsem pro F1 zavést jeden motor, s kterým by mohli jezdit, řekněme za 10 % toho, co tito výrobci utrácejí. Šlo by o jiná pravidla, která by byla levnější," hovoří Ecclestone o své touze prosadit podstatně dostupnější atmosférické motory s KERSem.

"Pokud se pak výrobci rozhodnou, že by šlo o dobrou věc, pak to je OK. Nebo pokud chtějí dodávat týmům současné motory za reálné ceny, dobrá," pokračuje pro Motorsport šéf F1. To by ale mohlo vést k tomu, že by se zároveň závodilo se dvěma druhy motorů. "Dříve jsme jezdívali s přeplňovanými i atmosférickými motory zároveň. Můžeme mít obojí."

Ecclestone se tak snaží přitlačit na to, aby výrobci motorů snížily ceny, za něž je dodávají zákaznickým týmům, které za ně platí až 780 mil. Kč ročně. Menším stájím se nelíbí, že tím financují i výzkum a vývoj automobilek.

ecclestone
Bernie Ecclestone by se chtěl vrátit k jednodušším a levnějším motorům
(foto: BMW Motorsport)

"Nikdy nejsou spokojeni všichni. Momentálně se věnují velmi dobrému výzkumnému a vývojovému projektu, který podporují týmy, jež platí. Takový motor nebude nikdy použit v žádném autě, v lodi, v ničem. K tomu nebyl nikdy navržen.

Byla jen vydána pravidla, inženýři se jich chopili a řekli, že tohle mohou udělat. Odvedli super prací, musí to být ale levnější," varuje Ecclestone výrobce současných pohonných jednotek - Ferrari, Hondu, Mercedes a Renault.

Vytisknout

Diskuze: Atmosférické V8 zároveň s V6 turbomotory? Ecclestone je pro

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 27, poslední 25.10.2015 08:16 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 27 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Massa, Felipe

Smedley: Cílem Williamsu je zrychlit vývoj, stáhnout Ferrari a udržet za sebou…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

  2. PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

  3. GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

  4. KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

  6. "Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud