Analýza sektorů: Jak Hamilton drtil soupeře a Massa dal dohromady své ideální kolo

Petr Hlawiczka, 28. července 2012, 22:10 Google+

HUNGARORING - KVALIFIKACE; Jaké časy a rychlosti dosahovali jezdci v průběhu kvalifikace v jednotlivých sektorech? Kdo dosáhl maximální rychlosti a jak jsou na tom týmy se svou výkonností?

Počet komentářů:  11 komentářů (Poslední 31.07. 10:54) Napište svůj názor
McLaren

McLaren | foto: McLaren

Sdílejte článek

Nejprve si krátce připomeňme konfiguraci klikatého maďarského okruhu, kde jezdí týmy kvůli absenci rovinek s maximálním přítlakem.

První sektor začíná velmi prudkým brzděním do úvodní zatáčky, což vyžaduje dobrou stabilitu vozu. Poté následuje další pomalá, ale táhlá zatáčka č. 2, z níž se naplno akceleruje a skrze třetí zákrutu míří vozy do kopce mírnou rovinkou, na jejímž konci začíná druhý sektor.

Rychlá zatáčka č. 4 se jezdí naslepo, piloti jako referenční bod používají billboard Allianz visící vpravo nahoře nad tratí. Následuje pátá středně rychlá zatáčka, do níž se najíždí velmi rychle, poté pomalejší šikana 6/7 a rychlejší a náročnější 8/9 vyžadující dobrou přilnavost a vyvážení monopostu. Za rychlými zatáčkami 10 (na plný plyn) a 11 druhá měřená část okruhu končí.

Třetí technický sektor obsahuje tři pomalé zatáčky, přičemž v poslední táhlé 14. zatáčce bude v závodě začínat DRS zóna. Důležitý je dobrá ovladatelnost motoru, správný výjezd pro dosažení co nejvyšší rychlosti na 908 m dlouhé startovní/cílové rovince, na jejímž konci se nachází jediné vhodné místo pro předjetí.

Průvodce Hungaroringem s komplexním přehledem jeho výzev a technických parametrů najdete zde.

mapa hungaroring
Mapa Hungaroringu (podklad: FIA)

Kvalifikaci na Hungaroringu ovládl Lewis Hamilton, který byl nejrychlejší ve všech třech částech. Přestože získal pole-position, mohl být ještě o 63 tisícin sekundy rychlejší, pokud by se mu podařilo poskládat všechny své rekordní sektory do jednoho kola.

To se však dnes z nejlepší desítky nepovedlo nikomu - krom Felipeho Massy. Jeho čas přesto stačil až na sedmé místo. Kdyby se však totéž podařilo i ostatním pilotům, do Q3 by Brazilec nepostoupil.

Opačný osud by potkal Marka Webbera, kterému k postupu do finále scházelo jen 18 tisícin sekundy. Pokud by se mu podařilo poskládat kolo dohromady, byl by o 0,276 s rychlejší. Na svého týmového kolegu Sebastiana Vettela ztratil nejvíce ve druhém sektoru (0,268 s).

Z prvních 16 jezdců po Massovi vše nejideálněji trefil Grosjean, který dnes první řadou nadchnul fanoušky Lotusu. Za svým teoretickým rekordem zaostal o 0,048 s. Francouz zvládl druhý sektor nejlépe ze všech, v prvním a třetím vládl Hamilton.

sector times - hungaroring

Na rovince byla maximální rychlost (na speed trapu) naměřena Paulovi di Restovi: 305,2 km/hod. Force India nejela s tak vysokým přítlakem jako ostatní soupeři, možná i díky tomu pak Skotovi scházelo 116 tisícin vteřiny k postupu do Q3. Force Indie byly nejrychlejší také na konci druhého sektoru (Hülkenberg 245,6 a Di Resta 245 km/hod)

Cílovou kamerou v první čtvrtině hlavní rovinky projížděl nejrychleji Hamilton (261 km/hod), což svědčí o výborném přítlaku ve středně rychlé poslední zatáčce. Lewis v ní také velmi brzy aktivovával DRS. McLareny dosahovaly také nejvyšší rychlosti v kopci před čtvrtou zatáčkou (Button 294,3 a Hamilton 294,1 km/hod).

Nezvykle rychlí dnes byli na hlavní rovince Alonso a Vettel. Maximální rychlosti jsou zatím slabší stránkou Ferrari F2012, Red Bull zase obvykle volí vyšší úrovně přítlaku než ostatní. Tento fakt dokládá solidní aerodynamickou efektivitu obou - na Hungaroringu se jezdí s velmi vysokým přítlakem a čidlo (speed trap) se nenachází úplně na konci brzdné zóny.

Z maximálních rychlostí za zatáčkou č. 14 vedoucí na cílovou rovinku (S3) jde vidět, kolik v oblasti aerodynamiky ztrácejí týmy Marussia a HRT.

maximum speeds - hungaroring

Vytisknout

Diskuze: Analýza sektorů: Jak Hamilton drtil soupeře a Massa dal dohromady své ideální kolo

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 11, poslední 31.07.2012 10:54 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 11 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

McLaren

Prohlášení týmů po kvalifikaci v Maďarsku

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud