MCLAREN
Lewis Hamilton, 1.
Byl to zatím hodně pozitivní víkend. Tým odvedl perfektní práci jako vždy (s přípravou auta) a konečně vidíme, že novinky fungují, což mi pomohlo dostat auto na místa, na která jsem to dříve nedokázal dotáhnout. Obecně bylo každé kolo v třetím tréninku a kvalifikaci dobré, kromě toho prvního v Q3.
Tohle je motorsport, neříkáme, že můžeme relaxovat protože před sebou máme kus práce a budeme se snažit ujistit, že ji začneme tento víkend. Zítra bude důležitá strategie a práce s pneumatikami. Nejel jsem dlouhý stint dnes dopoledne, pouze včera a bylo to dobré.
Trať byla včera trošku zelenější, takže je těžké to srovnávat. Víme, že Lotus je na dluhé tratě hodně dobrý, stejně jako Red Bull, takže se musíme zaměřit na naši práci. Jenson ukázal, že novinky opravdu fungují, takže doufám, že to budu moci zítra ukázat také.
Je to dlouhý závod a může se toho stát hodně, musíme udržet chladnou hlavu. Když však vezmu v úvahu naši rychlost po celý víkend, nezískat pole by bylo zklamáním, takže jsem spokojený.
Jenson Button, 4.
Jsem s autem skojeněšjší než dopoledne a včera. Nebyl jsem tak šťasný jako můj týmový kolega. Lewis zajel hodně dobře, takže můžu jen říct dobrá práce, ale celkově se cítím dobře. Nebyla to pro mě skvělá kvalifikace, ale není to špatné.
Je smůla, že jsem nedojel třetí, protože lichá strana tratě na startu je ta čistější. Pokud bych byl třetí, bylo by to pro mě zítra na startu jednodušší. Jak jsem řekl včera - být tady rychlý je jen o vyváženosti. Myslím, že jsme to dnes zvládli. Neodkázal jsem najít perfektní vyvážení, ale jednoznačně Lewis ano. Jeho výkon ukázal, jak na tom naše auto teď je.
Martin Whitmarsh, šéf týmu
Lewis dnes celé kvalifikaci dominoval, což bylo uspokojující pro všechny ve Vodafone McLaren Mercedes. Abych popravdě užil Lewisovu frázi, byl "na koni" od té doby, co jsme sem dorazili. V jeho dlouhých stintech s plným vozem, jel také dobře. Jenson také odvedl skvělou práci, kvalifikovat se čtvrtý znamená dobrou pozici do zítřejíšho závodu a může bojovat o umístění ze druhé řady. Neměl tak přímý a dobrý výsledek jako Lewis ani včera nebo dnes ráno, ale když na tom záleželo, ukázal, co v něm opravdu je.
Předjíždění je tu většinou složité a zrádné, i když ho může usnadnit DRS. Doufejme, že Lewis dobře odstartuje a předjíždění zůstane jezdcům vzadu.Také bych chtěl využít příležitosti a vzdát hold všem, kteří se za posledních čtyřicet let podíleli na 150ti získaných pole position. Ano, dneska to byla naše 150. získaná pole position. Pro zajímavost, první získal Pete Revson v Mosport Parku v Kanadě, 23. září 1972, ve voze McLaren M19C, s časem 1 minuta a 13,6 vteřiny. A málem bych zapomněl na Race of Champions v Brands Hatch 1968, ale to nebyl mistrovský závod F1.
LOTUS
Romain Grosjean, 2.
Je dobré být zpět na špici, většinou máme dobrou závodní rychlost, takže je dobré být v sobotu takto nahoře. Obzvlášť po tak těžkém závodě jaký jsem měl v Německu. Jsem rád, že jsme se dokázali takto zlepšit.
Myslím, že zítra to bude zajímavý závod. Bylo to hodně těsné, takže tento výsledek je fantastický. Včera jsem nezačal nejlépe, abych pravdu řekl, přes noc jsme hodně pracovali a auto bylo dnes mnohem lepší. Jsem hodně šťastný a také překvapený s druhým místem. Dnes je práce hotova, uvidíme, co zvládneme zítra.
Kimi Räikkönen, 5.
Nebyl to špatný kvalifikační výkon, to je jasné, ale je trošku zklamáním, že jsem nezajel rychleji, když na tom záleželo. Auto bylo dobré, ale nedal jsem dohromady kolo ve správný čas, když to bylo potřeba. Uvidíme, co se stane zítra.
Alan Permane, ředitel traťového provozu
Je skvělé být v první řadě. Byl to dobrý den. Rád bych viděli i Kimiho výš, zvlášť, když jeho čas z Q2 byl lepší než ten v Q3, ale i přes to je to zatím skvělý víkend. Doufejme, že to tak bude pokračovat. Naším cílem bylo zlepšit kvalifikační výkony, což se nám dnes podařilo.
Startujeme z první řady, je tam dobrý potenciál. Je to okruh, kde se těžko předjíždí, po Monaku a Singapuru třetí nejtěžší. Dležitý bude pochopitelně start. Potom, i s DRS (protože rovinka je příliš krátká) nebude lehké předjíždět, pokud vůz před vámi nebude mít problém s pneumatikami nebo něco podobného, co by ho zpomalilo.
Obě sady - měkká i střední se pomale opotřebovávají, takže i před vysoké teploty se nebojíme co se odolnosti týče. Počasí se drží předpovědí, podle toho, co jsme tu viděli. Je zde potenciální šance deště, ale je zde tak teplo, že mohou přijít bouřky, jako jsme viděli v pátek. Jsme připraveni na cokoliv, co nám počasí přinese.
James Allison, technický ředitel
Jsme rychlí už hodně dlouho, ale nebyli jsme to schopni přenést. Proto je to zadostiučení, druhé místo.
RED BULL
Sebastian Vettel, 3.
Byla to těžká kvalifikace. Nedostali jsme se tam tak, jak bychom chtěli a chyběl nám rytmus. Zničili jsme více pneumatik, než jsme očekávali na začátku, takže jsem měl jen jednu novou sadu do Q3. Jízda byl ok, ale neměl jsem stejný pocit, jako na konci Q2, což bylo překvapení, takže to nevypadá, že jsme se na této trati nějak posunuli. Romain byl na dosah, ale Lewis je jiná liga. Víme, že je tady těžké předjíždět, ale doufám, že budeme mít dobrý start. Důležitý bude management pneumatik.
Mark Webber, 11.
S autem jsem byl dnes ráno spokojen. Ve třetím tréninku jsem byl rychlý, ale nebyl jsem spokojen na poslední sadě měkkých gum v Q2 a bojoval s časem v čistém kole, což bylo bizardní. Pole je hodně vyrovnané a 11 místo je pochopitelně zklamáním. Závod by měl být ok.
Christian Horner, šéf týmu
Hodně hektická kvalifikace. Oba jezdci se dostali z Q1 na tvrdé sadě a potom jsme byli schopni přezout na měkkou sadu na začátku jejich měřených kol, na kterých jeli na začátku druhé části. Mark zajel dobré kolo, ale nebyl to čas, který by nás posunul dál, takže oba vyjeli znovu. Sebastian se zlepšil, ale bohužel Markův čas nepřišel.
Mezi druhým a jedenáctým to bylo o tři desetiny, ale tím pro Marka kvalifikace skončila. Sebastian měl jednu sadu k dobru, takže jsme se rozhodli v polovině Q3 a jeho silné kolo ho poslalo na třetí místo na startu. Myslím, že druhé místo by pro nás bylo optimální, Lewisův čas byl nedostižný, ale jsme si jistí, že zítra máme do závodu dobré auto.
FERRARI
Fernando Alonso, 6.
Myslím, že nejsme na stejné rychlosti jako lídři. Je to těžké. Potřebujeme nějaké štěstí - déšt nebo cokoliv, ale výhra zítra nevypadá reálně. Ale je důležité udržet za sebou Webbera a to se nám dnes podařilo.
Felipe Massa, 7.
Nebyla to pro tým snadná kvalifikace. Já i Fernando jsme měli problém zajet ideální kolo. V Q2 jsme byli rychlejší než v Q3, což je škoda. Pak jsem měl méně přilnavosti, auto bylo přetáčivé. Musíme zjistit, proč tomu tak bylo. Zítra bude horko a mohlo by také pršet. Musíme pečlivě nastudovat data o pneumatikách. Zatím víme, že měkká směs degraduje rychleji, a s plnou nádrží to bude ještě masivnější.
Bude to dlouhý a náročný závod, ale myslím, že můžeme bojovat o pódium. Hungaroring byl dějištěm mnoha důležitých momentů mé kariéry. V roce 2008 jsem přišel o vítězství kvůli motoru. O rok později ta nehoda... Všichni fanoušci mě ale podporují a já bych se jim chtěl odměnit dobrým výsledkem.
Stefano Domenicali, šéf týmu
Žádné překvapení v kvalifikaci. Byli jsme si dobře vědomi toho, že stále nemáme nejrychlejší vůbec co se přímé rychlosti týče, je to něco, co jsme říkali během posledních týdnů často. Víme, jak málo stačí k tomu, aby člověk zmeškal další část kvalifikace, když je zde tolik aut proti sobě a všechny v rozmezí pár desetin. Fernando i Felipe se dostali do Q3, kde získali pozice, které co se šampionátu týče nejsou vůbec špatné, vzhledem k tomu, že Fernandův největší oponent startuje za námi.
Zopakuji, co jsem říkal poslední dvě soboty, i když výsledky byly jiné, a to, že body se rozdávají v neděli po závodě a ne v sobotu. Můžeme očekávat hodně těžký závod, je to trať na které se jezdec nesmí nechat ničím rozptýlit a je drsný i k autům. Není zcela jasné, jaké bude počasí, které také musíme vzít v úvahu. Jako vždy se budeme snažit a uděláme co budeme moci.
WILLIAMS
Pastor Maldonado, 8.
Myslím, že to bylo dobré, i Bruno byl hodně rychlý, těším se na zítřek, bude to důležitý závod pro náš tým, ale těžký. Je to hodně těsné. Jsme v top desíce, ale musíme bojovat i zítra. Moje kvalifikace byla dobrá, zvlášť druhá část, ale ve třetí jsem se setkal s provozem. Jsem šťastný za tým, protože oba jsme odvedli dobrou práci a dostali auta dopředu, takže to vypadá pozitivně. Zítra to bude těžké, naší prioritou je zisk bodů. Je to hodně těsné, ale oba jsme v první desítce, takže musíme bojovat o ještě lepší umístění v závodě. Máme auto a pozici na dobrý výsledek.
Bruno Senna, 9.
Zatím to byl dobrý víkend a jsem rád, že jsem poprvé v této sezoně v top 10. Druhá část byla opravdu těsná, ale dostal jsem se do Q3. Tam jsem mohl zajet ještě lepší kolo, ale jsem spokojený s tím, co máme - obě auta v Q3. Auto bylo po celou dobu dobré a vypadalo konzistentně. Na startu jsme v dobré pozici, takže udělám vše, abych získal body.
Mark Gillan, hlavní provozní inženýr
Oba jezdci si dnes vedli skvěle. Jsme rádi, že se oba vozy dostaly do poslední desetiminutovky dnešní kvalifikace. Je to poprvé v letošní sezoně a na závod se těšíme. Předpověď počasí říká, že by mohlo velmi hustě pršet, hlavně v pozdějších fázích závodu. deme moci.
FORCE INDIA
Nico Hülkenberg, 10.
Jsem rád, že jsem byl v top 10, ale s mým rychlým kolem v Q3 spokojen nejsem. Snažil jsem se příliš a udělal chybu, zašpinil si gumy a nemohl to kolo zlepšit. Je to frustrující, protože můj čas z Q2 by stačil na šesté místo na startu. Takže je to zklamání, ale zároveň se soustředím na pozitiva, protože vypadáme konkurenceschopně během celé sezony. Nyní to musíme zvládnout i v závodě a získat body.
Paul Di Resta, 12.
Myslím, že auto dnes mělo na víc, ale nemohl jsem získat dobrý čas, když to šlo během Q2. Největší problém bylo získat pozici na trati a já se snažil hodně, abych získal nějaké místo, což možná urychlilo poškození pneumatik. Je to smůla, protože jsme v Q1 byli hodně rychlí a auto vypadá dobře. Stále to může být dobrý závod, ale nebude to lehké, protože je hodně teplo a také je faktem, že zde není lehké předjíždět.
Vilay Mallya, šéf týmu
Ukázali jsme dnes rychlost, ale nezmaximalizovali jsme náš výkon když na tom záleželo. Dobrá zpráva je, že jsme ukázali, že zde v Budapešti máme rychlé auto a můžeme to zítra znovu ukázat, tam se to počítá.
MERCEDES
Nico Rosberg, 13.
Bylo to pro nás dnes těžké, a musíme zjistit, proč to dnes proběhlo, jak to proběhlo. Kvalifikace je vždy o kompromisech a my se zaměřili na závodní nastavení do závodu, takže jsme možná měli větší opotřebení gum než ostatní, ale je to stejně zklamání, nedostat se do Q3 o dvě desetiny.
Michael Schumacher, 17.
Je to celkem složitý a těžký den. Musíme zjistit, jak to, že jsme neměli rychlost být vepředu. Možná jsem mohl zajet rychlejší kolo, bez toho prachu, který na trať zanesl Maldonado, ale stejně si myslím, že by mě to do Q3 nedostalo.
Nemyslím, že jsme dnes mohli udělat něco víc. Dnes ráno jsme testovali dlouhé stinty, což jsme včera kvůli dešti nemohli. Nemyslím, že nám to ale nějak poškodilo výkon. Musíme uznat, že mezera je dost velká. Víme, že kombinace specifikace tratě a teplot našemu vozu nesedí a budeme se snažit zítra získat vše, co bude možné.
Ross Brawn, šéf týmu
Jsem hodně zklamaný s dnešní kvalifikací. Auto nebylo moc dobré po celý víkend a vzhledem k vyrovnanosti startovního pole nám to dnes nepomohlo. Nedali jsme to dohromady co se týče vyváženosti auta a pneumatik, a s časy tak blízko u sebe, a důsledkem toho jsou naše postavení na startu. Michael měl smůlu, protože nedostal pořádné čisté kolo na nových pneumatikách v Q2. Pracujeme tvrdě na tom, abychom naši pozici zlepšili a budeme v tom pokračovat.
SAUBER
Sergio Pérez, 14.
Tohle je vlastně vše, čeho jsme dnes mohli dosáhnout. Z nějakého důvodu se trápíme s vyváženímauta a nedokážeme porozumět chování pneumatik na této trati. Na autě cítím, že jsme udělali obrovský pokrok mezi tréninkem a kvalifikací. V Q1 to nevypadalo špatně, ale auto nebylo konzistentní. V Q2 bylo velmi obtížné poskládat rychlé kolo, a proto jsem nepostoupil do Q3.
Kamuj Kobajaši, 15.
Po trápení ve všech trénincích není tento výsledek překvapením. Dostat se do Q3 by se dnes rovnalo zázraku. Nerozumíme pneumatikám, tomu jak se tu chovají, a to u obou směsí. Nemohu najít grip, který tolik potřebuji. Možná je to nerovnostmi nebo prachem na trati. Bude to pro nás další obtížný závod, protože předjíždění je složité, ale nevzdáváme se.
Giampaoplo Dall´Ara, hlavní traťový inženýr
Je to určitě složitý víkend. Celkově se hodně trápíme. V porovnání se včerejškem jsme pokročili s nastavením vozu, ale jak vidíte, ne dost. Kamuj se dnes trápil víc. Dostal dokonce další sadu měkkých pneumatik, protože se opravdu trápil. Pořád nerozumíme, proč tomu tak je. Zítřek ale není ztracen, víme, že v závodech býváme lepší než v kvalifikacích.
TORO ROSSO
Jean-Eric Vergne, 16.
Cítím, že jsem z auta dostal maximum a nemyslím, že jsem mohl jet rychleji. Zlepšili jsme náš výkon na suchu a přiblížili se jezdcům před námi. Je vždy těžké tu předjíždět, ale na tomto okruhu musíme vzít v potaz více faktorů včetně opotřebení pneumatik.
Jsem přesvědčen, že dlouhé stinty, které jsme zajeli dopoledne, byly dobré. Plus, když se podíváte na rozdíl mezi námi a našimi rivali, je vždy menší v neděli než v sobotu a vypadá to, že jsme zde našli i rychlost navíc, takže mylslím, že můžeme očekávat dobrý závod.
Daniel Ricciardo, 18.
Je vždy frustrující nedostat se do druhé části kvalifikacce a tohle je poprvé tuto sezonu, kdy jsem se nedostal z Q1 a bylo by bývalo hezké si to udržet. Čas, který jsem zajel v prvním kole na primech nebyl špatný, ale nebyl jsem úplně spokojený s vozem, takže jsme udělali pár změn před výměnou pneumatik.
Okamžitě se to zlepšilo, ale jakmile jsem vyjel na hlavní rovinku, měl jsem před sebou Lotus, který vyjel z boxů a zůstalo to tak po téměř celé kolo. Z venku to možná nevypadalo jako provoz, ale mít před sebou někoho jen o pár sekund téměř celé kolo, vás rozhodně ovlivní, obzvlášť v kvalifikaci, kdy potřebujete každou pomoc, kterou můžete získat.
Toto mi v mém případě nepomohlo. Co se týče strategie, bylo správné vyjet jen s jednou měkčí sadou, protože jsem přesvědčen, že bychom se dostali dál, pokud bych měl před sebou prázdnou trať v tom prvním kole. Budu se snažit to zklamání napravit zítra.
Laurent Mekies, šéf inženýr
Celkově, dnes se naše výkony oproti včerejšku zlepšily, protože jsme trošku blíž těm, kteří jsou většinou před námi, i když se jím zatím nerovnáme. Ale mezery jsou rozhodně menší, než ty, které vídáme obyčejně během suchých podmínek. Obzvlášť zde jsme včera nebyli spokojeni s nastavením vozu, změnili jsme ho, což přineslo zlepšení.
Nicméně nás to neposunulo dopředu startovního pole. Danielův čas není příliš reprezentatnivní, protože ho zastihl provoz na trati během jeho rychlého kola. Jean-Eric se dostal do Q2 a svedl tam dobré souboje a odjel ji na jedné sadě pneumatik. Možná bychom zvládli i víc s novou sadou, ale uvidíme, zda nám zítra tato sada navíc pomůže a kam nnás dostane. Je to dlouhý závod a nechává možnost několika různým strategiím, což by mělo pomoci dalšímu zajímavému závodu.
CATERHAM
Heikki Kovalainen, 19.
Byl to pozitivní den. Ve třetím tréninku bylo auto najednou stabilnější. To byl od včerejška krok vpřed. V kvalifikaci jsem z auta dostal, co jsem jen mohl. S posledním kolem jsem spokojený, bylo bez chyby. Zítra budeme tlačit jako obvykle. Kdyby pršelo, mohlo by to být zajímavé. Podle mě děláme maximum toho, co dělat můžeme, a musíme jen zapracovat na výkonnosti auta.
Vitalij Petrov, 20.
Den začal velmi dobře, změny provedené přes noc se projevily. V kvalifikaci jsme podle mě zvolili naprosto správnou strategii. První pokus se mi celkem vydařil, ale ve druhém jsem udělal chybu v zatáčce č.11 a ztratil čas. S nastavením jsem ale spokojený a zítra můžeme mít dobrý závod.
Mark Smith, technický ředitel
Poslední trénink byl pozitivní. Oba jezdci potvrdili, že vyvážení vozu bylo lepší, a celkový dojem z vozu byl lepší. V kvalifikaci jeli oba jezdci obě jízdy na měkké sadě, abychom prohloubili naše znalosti z tréninků. Výsledek je takový, jaký jsme očekávali. Nyní chceme vidět oba vozy v cíli s dobrým výsledkem.
MARUSSIA
Charles Pic, 21.
Celkově jsem s dnešní kvalifikací spokojen. Na první sadě měkkých pneumatik to nebylo jednoduché, ale udělal jsem opatření s přední klapkou a zažil hodně vibrací. Na druhé sadě to bylo mnohem lepší co se balancu týče, ale nezískal jsem čisté kolo, zvlášť v prvním sektoru, stejně jako na Hockenheimu. Dnes bylo hodně teplo a závod bude také těžk, ale doufám, že máme šanci se zítra zlepšit, jako se nám to v neděli dařívá. Těším se.
Timo Glock, 22.
Na mé straně to nebyla lehká kvalifikace. Třetí tréninky byly dobré, ale z nějakého důvodu jsme neudělali mezi P3 a kvalifikací ty správné změny. V kvalifikaci bylo auto mnohem nervoznější když jsem brzdil a zatáčel, takže to rozhodně nebyla správná cesta. V mém nejlepším kole jsem se dostal do provozu. V druhém kole to nebylo moc dobr, udělal jsem pár chyb kvůli zablokování předních kol a ztratil zadek, takže to dnes nebylo moc dobré.
John Booth, šéf týmu
Třetí tréninky byly produktivní na obou stranách garáže. Přes noc jsme zjistili, že teplota pneumatik je klíčem k výkonům a některé změny se ukázali jako fungující, protože jsme zlepšili zahřátí na střední sadě. Naše zkušenost na měkké sadě byla omezena kvůli počasí a možná nám to trošku uškodilo co se vyváženosti týče, především na Timově voze.
Proto jsme tudíž zklamaní s tím, kde jsme dnes skončili vzhledem k vozům před námi. Ale je pravda, že se vzdalujeme vozům za námi. Pracovně se musíme podívat, kam jsme naše auta dostali a poučit se z toho a odstratit problémy na Timově voze. Víme, že jsme mnohem silnější v závodech a zítra doufám budeme mít příležitost ukázat, že se posouváme vpřed.
HRT
Pedro de la Rosa, 23.
Byla to dobrá kvalifikace. Krok za krokem se zlepšujeme. Dnes jsme se s časem dostali pod minutu a dvacet pět sekund, a překonali jsme problém s přehříváním pneumatik. Hungaroring mám rád, mám na něj skvělé vzpomínky.
Závod ale bude složitý. Stejně jako v Monaku, předjíždění tu není jednoduché. Máme dobré auto, které to umí s pneumatikami, což je důležité. Do závodu musíme jít plně motivovaní a soustředění, protože kvůli vysokým teplotám jsou místní závody velmi náročné.
Narain Karthikeyan, 24.
Ráno jsem bez problémů odjel většinu tréninku. Auto se dnes trochu přehřívalo, kvůli vysokým teplotám, proto jsme museli trochu "osekat" prvky karoserie a přišli tak o pár bodů přítlaku. A to stálo pár desetin. Jsem ale spokojený, dal jsem tomu vše. Zítřek bude složitý, ale jsem připraven.
Toni Cuquerella, technický ředitel
Včera jsme nemohli pořádně otestovat pneumatiky. Proto jsme během dneška pilovali nastavení pro závod se vším všudy. Je tu složité zajet dobré kolo v momentu, kdy je pneumatika v nejlepší formě. Je to krátký okruh a pořád je kolem plno aut. Oba piloti ale odvedli skvělou práci. Není jisté, že zítra nebude pršet, takže musíme mít připravené dvě strategie.