McLaren se ve vývoji zaměřuje i na mechanické a méně významné úpravy, letos se to vyplatí

Petr Hlawiczka, 26. června 2012, 06:55 Google+

McLaren očekává usilovný vývoj a vylepšování vozů po zbytek sezóny. Důležitější jsou podle něj ve vyrovnaném poli i méně významnější novinky, které zrychlí vůz byť jen o 50 milisekund, a také důraz na mechanické součásti monopostu.

Počet komentářů:  3 komentáře (Poslední 27.06. 12:13) Napište svůj názor
McLaren

McLaren | foto: McLaren

Sdílejte článek

"Z vývoje toho uvidíme ještě hodně, po zbytek roku se budeme běžně setkávat s mnoha novinkami. Každý tým bude přinášet novinky, včetně nás - a v několika příštích závodech toho bude víc a více," uvádí sportovní ředitel McLarenu Sam Michael pro ESPNF1.

"Podle mě bude letošní tempo vývoje opravdu divoké, protože v minulosti byste se zřejmě věnovali něčemu jinému než věcem, které vám přinesou půl desetiny - nyní to je ale jinak. 50 milisekund představuje letos jedno místo, někdy i dvě, proto nasazujete vylepšení, která jsou stále menší.

Bude zajímavé sledovat, jak se odstupy mezi prvními 10 - 15 vozy budou od začátku sezóny vyvíjet, protože se zdá, jako by to bylo neustále těsnější a těsnější.

Možná to klade větší důraz na mechanické součásti, protože aerodynamické věci se neustále vylepšují, všechny aerodynamické programy všech jsou rozsáhlé, rozvíjejí vozy aerodynamicky a obvykle na to v krátkodobém horizontu doplácejí mechanické věci.

Obvykle říkáte, že to má cenu pouhé desetiny, když z aerodynamiky můžete dostat 2,5 či tři desetiny. Teď už to tak nebude, větší roli hrají mechanické položky. Aerodynamika je stále klíčová a na prvním místě, ale to pouze znamená, že se musíte snažit najít ten čas u zbývajících částí, kterým byste se dříve nevěnovali."

hamilton
McLaren MP4-27 Lewise Hamiltona ve Valencii (foto: Vodafone McLaren Mercedes)

Podle šéfa McLarenu Martina Whitmarshe budou nyní týmy přes debaty o úsporách nákladů pro příští sezóny zřejmě utrácet více peněz za různá vylepšení.

"Vždy je to agresivní a vždy i drahé. Hodně se snažíme v mnoha věcech a každý závod má něco - pro některé to je velký balík a pro jiné menší. To je povaha této sezóny - je to tak těsné, že jako tým musíme našim pilotům v každém závodě poskytovat lepší auto.

Práci na tom si užíváme a jsme na sebe dost tvrdí, pokud zjistíme, že jsme nepodali dostatečný výkon. Budeme na to dále tlačit, abychom se ujistili, že v tomto závodu budeme pokračovat. Je drahý, agresivní, ale my si ho určitým způsobem užíváme.

Ti z nás, kteří působí v tomto byznysu, rádi vyhrávají. Když ve vypjatých okamžicích spatříte příležitost utratit peníze za zvýšení konkurenceschopnosti, uděláte to a pak teprve zjišťujete, jak to zaplatit. To některé z týmů občas dostává do problémů," dodává Whitmarsh.

Vytisknout

Diskuze: McLaren se ve vývoji zaměřuje i na mechanické a méně významné úpravy, letos se to vyplatí

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 3, poslední 27.06.2012 12:13 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 3 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Red Bull bude muset zabrat, soupeři mu dýchají na záda

Monako bude podle Marka pro Red Bull náročnou výzvou, varuje před McLarenem i Ferrari

Speciální zbarvení McLarenu pro GP Monaka jako pocta Ayrtonovi Sennovi

McLaren vzdává hold Sennovi, do Monaka přijíždí ve speciálním zbarvení + VIDEO

Carlos Sainz přijíždí do boxů po svém vítězství v Austrálii

"Mohli jsme vyhrát," lituje Ferrari po nasazení novinek v Imole. Leclerc viní Red Bull a McLaren z 'podivností'

Lando Norris se stává sběratelem trofejí (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

George Russell prohrál týmový duel, ale získal bod útěchy

GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

Max Verstappen získal v Imole osmou pole-position v řadě, jako druhdy legendární Ayrton Senna

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

Piastrimu úspěch na Imole poněkud zhořkl (ilustrační foto)

Pořadí na startu GP Emilia Romagna se mění, Piastri přišel o první řadu

Sergio Pérez si připsal další nepovedený výkon

GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

Fernando Alonso si před kvalifikací řádně zkomplikoval život

McLaren vyhrál v dramatickém závěru poslední, dvakrát přerušený trénink

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Mercedes

Týmy přemýšlejí o zákazu ohřívání pneumatik, Schumacher je proti

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

  2. Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  3. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

  4. GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

  5. GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

  6. Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud