Williams je letos při práci v boxech bezchybný, v Baku se navíc prezentoval bleskovou zastávkou, když Massu v 7. kole přezul za 1,92 sekundy!
Žel nejsem čas schopen změřit na tisíciny, proto si netroufám tvrdit, zda došlo k překonání světového rekordu Red Bullu z roku 2013 v Austinu, kde mu bylo oficiálně naměřeno 1,923 s. Počkám si na oficiální potvrzení, o této zastávce ještě každopádně uslyšíte.
In-car data confirms @MassaFelipe19's pitstop as 1.89s! Think that makes us the fastest pit crew in the word!?! #F1 pic.twitter.com/PsfE1FrY9n
— WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) June 22, 2016
Aktualizace (15:05 hod, 22. 6. 2016): To, co jsem naznačoval v neděli, se potrzuje - Williams po závodě dodatečně analyzoval svou zastávku, podle jejich měření trvala 1,89 s, čímž stanovili nový rekord Formule 1.
Také druhá zastávka Brazilce byla velmi rychlá - 2,2 s, totéž platí o Bottasově odbavení v 19. kole (2,1 s). Stáji z Grove patří za letošní výkony mechaniků obrovská pochvala.
Za zmínku stojí také Red Bull, jenž Ricciarda zdržel V 6. kole 2,1 s a v 22. kole 2,6 sekundy, nebo Mercedes, který Rosberga přezul za 2,4 s a Hamiltona za 2,5 sekundy.
Většina pilotů do závodu startovala na super-měkkých pneumatikách, pouze Ericsson, Hülkenberg a Wehrlein pro začátek zvolili pneumatiky měkké.
Včera jsme v analýze sektorů za nejlepší strategii označili přezutí ze super-měkké na měkkou v 22. kole, což potvrdil Rosberg, jenž do boxů zamířil o jedno kolo dříve.
Během velké ceny jsme se setkali s několika překvapeními: teplotou dráhy nad 50 °C s velmi nízkým poklesem a absencí safety caru. Fyzické opotřebení gum bylo celkem vysoké, degradace však byla nízká.
Strategie byly pestré - viz Wehrlein vs. Magnussen, velmi dlouhé stinty na super-měkkých nebo měkkých pneumatikách či využití všech tří druhů (Red Bully).
Nejdelší stint na super-měkkých pneumatikách předvedl Hülkenberg (31 kol), na měkkých Harjanto (48 kol, tj. 97 % závodu) a na středně-tvrdých Verstappen (31 kol).