Týmy přemýšlejí o zákazu od příštího roku, v současné době probíhají konzultace s FIA. Pirelli by se tomu bylo schopno přizpůsobit, potřebovalo by to však vědět dostatečně dlouho předem, aby mohlo upravit směsi.
"Když jsme o tom v minulosti hovořili, piloti měli sklony k obavám z tohoto kroku, protože to vnímali jako bezpečnostní riziko. Z našeho pohledu: ano, dokážeme to, akorát na to potřebujeme nějaký čas, protože by se tím kompletně změnily směsi, které používáme," uvedl pro Autosport sportovní ředitel Pirelli Paul Hembery.
Proto v případě zájmu týmů doporučuje postupné kroky: od příští sezóny zakázat pouze ohřívače pneumatik pro mokré podmínky. "U mokrých pneumatik při výjezdu z boxové uličky za deště stejně přijdete o svou teplotu."
Myšlenka zákazu ohřívání pneumatik se však zdaleka nelíbí Schumacherovi: "Myslím, že studené pneumatiky jsou pro kategorie s nižším výkonem, možná Formule Ford nebo Formule 3.
Ale upřímně, vzhledem k tomu, že je Formule 1 královskou disciplínou motosportu, vzhledem k výkonu a rychlostem, které máme... ne, vůbec se mi ten nápad nezamlouvá a nevidím pro to ani důvod či potřebu."
Jeho šéf Ross Brawn je zdrženlivější: "Myslím, že to je těsné, zda je bychom to [ohřívání pneumatik] měli či neměli používat. Nemyslím si, že by to bylo z hlediska nákladů neuvěřitelně drahé.
Pneumatiky zahřívají na potřebnou teplotu speciální dečky (foto: Vodafone McLaren Mercedes)
"Ze sportovního hlediska to je ale odlišná záležitost. Auta vyjíždějící z boxů na stále studených pneumatikách by nemohla jít hned naplno do rychlého kola, aby bránila své pozice, snažila by se připravit pneumatiky - mohlo by to být něco jiného," dodává Brawn.