Formule 1 je pěkně drahý sport a kdo v ní chce závodit, musí sáhnout pěkně hluboko do kapsy. Týmy se v pondělí sešli s FIA a s Berniem Ecclestonem o snižování nákladů před klíčovým rokem 2014, kdy vstoupí v platnost nová technická pravidla.
Výrobci motorů vyvíjejí nové pohonné jednotky (1,6 l V6 turba) a tyto náklady si samozřejmě nechají zaplatit. V současnosti týmy za špičkové motory platí 10 miliónů Eur (250 mil. Kč), KERS vychází na další 2 - 6 mil. Eur - ten však není povinný (bez něj nastupují Marussia a HRT).
Od roku 2014 se ale týmy musí připravit na zvýšení nákladů, protože nové motory mají být podle Auto Motor und Sport dodávány v kombinaci s ERS za 18 miliónů EUR.
"Je to otázka peněz. Máme paralelní program, dva programy pro motory... Nemůžete to pořád dotovat," hájil své zájmy v pondělí sportovní ředitel Mercedesu Norbert Haug.
A šéf McLaren Martin Whitmarsh před schůzkou řekl: "Musíme respektovat fakt, že výrobci utrácejí spoustu peněz za vývoj těchto nových balíků. O to však mnoho týmů nežádalo a nebude možné za pohonná ústrojí utrácet takové sumy peněz. FIA a týmy se musí sejít, aby se ujistili, že přechod ze současných na nová pravidla bude hladký a že budeme mít udržitelnou obchodní příležitost."
Současný 2,4l atmosférický osmiválec Renault RS27 (foto: Renault Sport F1)
Osmnáct milionů Eur si však nebudou moci všichni dovolit: "To je samozřejmě přespříliš," stěžuje si výkonná ředitelka Sauberu Moniša Kaltenbornová.
Podobného názoru jsou i ostatní zákaznické týmy. Doufají, že FIA zasáhne a stanoví maximální cenový strop, který bude v případě nových pohonných ústrojí podstatně nižší.