DISKUZE K ČLÁNKU Nové motory mají v roce 2014 vyjít na 455 milionů, zákazníkům se to zdá příliš

Nové motory a systémy pro rekuperaci energie (ERS) - nejen kinetické - vyjdou podle německého od roku 2014 každý tým na 18 miliónů Eur (455 mil. Kč). To je o 80 % více, než musí platit v současnosti.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Nové motory mají v roce 2014 vyjít na 455 milionů, zákazníkům se to zdá příliš

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 27, poslední 31.05.2012 13:18 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel000190 (Hlasovalo 11 lidí) 30.05.2012 15:13
Strop = zaplatí to vývojář motoru, to není moc… »
» ladys (Hlasovalo 10 lidí) 30.05.2012 15:58
To zase chtěl někdo úspory a je to kde? No v … »
» uzivatel000397 (Hlasovali 4 lidé) 30.05.2012 22:54
Hm, to je jako kdysi říkali "mír si… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Hemmis

    90.177.28.XXX
    vývoj motorů? nechápu co jim na tom vivoji stojí tolik milionů co tam na vymíšlely za novinky které ješte neexistují?? vsadím se že judd by motor podle pravidel dokázal udělat levnejší o hodně možná by měl o 200koní mín ale o 90ˇ% levnejší . myslím že je chyba v ustanovení nesmyslného turbomotoru objem 1.6 pro nejvišší kategorii??? nejlepší byl objem 3,5l atmosféra libovolný pořet válců a předvet te se bnyly motori jako boxec 12 váálec subaru v12 lamborghini v8 ford či v10 renault . výrobci jako judd, illmor,hart, a nesmíme zapomenout a na motory od yamahy . takový motor by těch 700-800 koní klidně měl a naklady by určitě byly nižší zakázal bych ruzné systémy a dal požadavky co a jak musí být jasne stanovil cenu a přesné parametry

    + 2 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • hmmm

      188.120.195.XXX
      Nesmyslný 1,6 turbo pro nejvyšší kategorii, nejlepší byly 3,5 atmosféry? Tím chceš říct, že byla zlatá éra F1 od konce 70. do druhé poloviny 80. let, kdy se postupně prosazovalo přeplňování, až nezbyl v F1 jediný atmosférický motor, nesmyslná? Dovol abych se zasmál.

      3,5 litry přišly v 87., 2 roky před zákazem turbomotorů a FIA předem oznámila, že turba zakáže. Turbomotory byly pouhé 1,5 litry a už tehdy měly omezený plnící tlak. Kdyby se dopředu nevědělo, že dostanou ban a ještě před tím budou tvrdě omezené, atmosféry by nikoho nezajímaly bez ohledu, jestli by byly 3 nebo 3,5 litrové. V posledním roce byl povolený plnící tlak jenom 2,5 baru a přesto malinkaté (lehce) přeplňované šestiválce ročníku 88 dominovaly a Honda RA168E je dodnes považovaná za nejlepší motor v historii F1.

      Co je ale nejdůležitější, přeplňování se prosadilo samo díky svým výhodám převažujícím nevýhody. Kdyby nenarostl výkon turbomotorů způsobem, který pomalu dělal z vozu F1 (stěží) řízenou třelu, nebyl by důvod k jejich zákazu a o atmosférách v F1 bychom už od druhé poloviny roku 1985 neslyšeli. Tak si nech ty své pohádky pro malé děti. 03

      + 3 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Zdá sa mi to veľmi nadhodnotené zo strany výrobcov motorov,.. .. a ja, zo strany FIA by som privolil + 20% viac oproti dnešným a ani o cent viac ! 02

    + 1 / − 11

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      95.103.186.XXX
      CoToMeles...?! Ved Ty sa prvy ozyvas, ked ide o techn. "pokrok" a vypisujes vsade o "super/turbo/eko-vysavacoch", ake budu "bomba a super" v porovnani s dnesnymi "anchronickymi V8 atmosfermi"...

      Zaspal si dobu?03 Myslis, ze dnes staci, primontovat turbo na "bars-jaky" seriovy 4-valec, prip. max. vytunit 1,6TSI na 600PS a vybavene, ze...?02 03

      Tak ja Ti to prezradim, Ty "brepto"... - znova si uplne vedla!!! Nove motory nebudu mat so seriovymi nic spolocne! Akurat nazov - "motor"!03 to je vsetko.03

      Takze svojich 20% navyse, si mozes strcit akurat tak za klobuk! A ink to nikdy v F1 ani nebolo!

      + 5 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Zix.

    Zix.

    78.102.231.XXX
    motory Tak at si je zákaznický týmy stavěj taky samy a bude po problému.

    Jinak :
    "V současnosti týmy za špičkové motory platí 10 miliónů Eur (250 mil. Kč), KERS vychází na další 2 - 6 mil. Eur - ten však není povinný (bez něj nastupují Marussia a HRT)."
    =16 milionů Eur
    Ta cena bude asi nižší nebo mi neříkejte že by si tolik stěžovali kdyby šlo "jenom" o 2 miliony Eur.

    + 4 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      46.33.96.XXX
      Nevím, jestli to pak dodrželi, ale Cossy měly stát okolo 6-7 mil E, bez KERS - a teď by se to pod 18 nevešlo. To už je rozdíl ...

      + 2 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • hmmm

        188.120.195.XXX
        I kdyby to dodrželi, tak ERS bude povinný, takže si k ceně současného Cosworthu připočti vývoj, výrobu a zástavbu ERS a hned jsi nad 10 mega. ERS je komplexnější a složitější systém, takže jeho cena asi nebude nižší než nejdražší současné KERSy...

        Ano, pořád je tam rozdíl, ale poloviční proti tomu, co naznačuješ.

        + 1 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • rock

          85.163.26.XXX
          Jak se to vezme. Samotný agregát o 100% dražší nebude, ale minimální suma za pohonnou jednotku ano.

          + 0 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
    • skejpa

      skejpa

      89.103.81.XXX
      Ale KERS budou platit i nadale ne ? Tzn 18 + 6 oproti dnesnim 10 + 6. Navic tam bude jen ERS a ne KERS :-) Ted jde o to, jestli bude KERS i v roce 2014... Kazdopadne se na to tesim :)

      + 1 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Zix.

        Zix.

        78.102.231.XXX
        Asi máš pravdu.
        Bude to tak že je to vyjde na cca 24 milionů Eur.

        + 1 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • ladys

          ladys

          178.23.219.XXX
          Asi ne,jelikož ERS obsahuje Kers ne? ERS-Kers 120kW 8,4s + pohon v boxové uličce. Samo dodávka bez bateriíí.

          + 1 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Zix.

            Zix.

            78.102.231.XXX
            Tak to fakt nevim,je to ale možný. :)

            + 1 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Petr

              Petr

              78.157.160.XXX
              ERS zahrnuje i KERS.

              + 3 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • ladys

                ladys

                178.23.219.XXX
                S bateriemi nebo bez 04

                Proč mi chodí upozornění na každý příspěvek?
                Běžně chodí jen na ten první....myslím jiná fóra...

                + 0 / − 2

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Petr

                  Petr

                  78.157.160.XXX
                  Cena by měla být včetně baterií - kompletní dodávka pohonného ústrojí.
                  Příspěvky by ti měly chodit u vlákna, kde sis zatrhl "Zasílat reakce."

                  + 2 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • ladys

                    ladys

                    85.160.39.XXX
                    Jasně napíšu příspěvek a chci dostat upozornění, ale proč ho dostanu na každý jednotlivý příspěvek ve vlákně, když to přeženu tak může přijít 50x upozornění...
                    Jinde to funguje tak,že přijde upozornění na první reakci a další upozornění přijde,až po navštěvě vlákna,na další nový příspěvek.
                    Funguje to tak na drtivé většině fór 03
                    Jinak jsem zaregistroval úpravy, řazení podle času,u nej příspěvků jenok kladné hodnocení 11

                    + 1 / − 1

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
  • dannak

    91.213.10.XXX
    naklady Takze utracet prachy za aero, novy kridylka, vyfuky apod. kraviny je OK, ale motor se jim zda presprilis ? Boha jeho, kam ta F1 speje. Chapu, ze mensim tymum se nelibi takhle enormni naklady, na druhou stranu, proc by vyrobce zbozi mel mit nekym stanovenou max. cenu ? chapu, ze je to sice forma oligopolu, ktery by nejakym zpusobem regulovany mel byt, ale zas nikdo tymy prece nenuti si motory kupovat. pokud se jim zakaznicka cena zda prilis vysoka, muzou zkusit vlastni vyvoj. zcela jiste by rychle pochopili, odkud se najednou ta suma vzala.

    + 14 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      95.102.143.XXX
      kedze FIA bola za zavedenim novych motorov tak mala zaroven stavit aj max.cenu za tento motor
      a potom by uz bolo len na vyrobcoch kolko by dali do vyvoja aby neprerabali

      +mohla FIA este totalne zmrazit vyvoj terajsich motorov a nebol by ziadny paraleny vyvoj ale len vyvoj noveho

      + 0 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • jajo

        88.212.40.XXX
        pokial viem vyvoj motorov je uz par rokov zmrazeny...akurat renault mal raz povolenu nejaku vynimku

        + 1 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • erdedy

          erdedy

          195.91.55.XXX
          Je zmrazeny ale nie uplne. Moze sa vyvijat v niektorych oblastiach ako spolahlivost/znizenie sporeby/emisii apod... "nemal" by sa navysovat vykon. "Nemal" pisem preto, ze moze sa navysit len o "nezbytne nutny" - napr. ked vylepsis nejak dajme tomu ventil, kvoli spolahlivosti a potom/popritom bude to mat za nasledok (dajme tomu) o 3kone viac, tak sa nic nedeje.


          A ako vzdy, pri tejo prilezitosti 06, nezabudnem na Mercedes, ktory takto u svojho motoru "vobec nevyvijal vykon" 19 18, len "vylepsoval spolahlivost" tak, ze je "zrazu" najvykonnejsi. 03

          + 2 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama