Proč týmy nechtějí pro poslední část kvalifikace pneumatiky navíc?

Petr Hlawiczka, 25. května 2012, 06:50 Google+

Na včerejší tiskové konferenci se probíralo zahálení týmů v poslední části kvalifikace (Q3). Proč týmy nechtějí sadu pneumatik navíc, aby uspokojily fanoušky, kteří chtějí vidět bojovat formule v sobotním vrcholu na dráze místo toho, aby jen nečinně stály v garáži?

Počet komentářů:  13 komentářů (Poslední 26.05. 09:03) Napište svůj názor
Pirelli

Pirelli | foto: Christophe Malbranque

Sdílejte článek

Pirelli by proti tomu nemělo žádné námitky a bylo by v tom ochotné spolupracovat. Frank Williams však vysvětluje svůj odmítavý postoj: "Myslím, že to je dobrý nápad z toho pohledu, že by to možná poskytlo všem týmům lepší šanci. Pokud máte schopný tým se skvělým inženýrem, jenž dokáže věci vést a kontrolovat, a jen tři sady pneumatiky, pak z toho vždy dostanete to nejlepší.

Pokud ale takovou osobu nemáte, vždy budete handicapováni. Pokud bychom přišli se čtvrtou sadou, pomohlo by to některému ze slabších týmů. Pokud potřebujete jedno či dvě postrčení navíc, asi byste neměli být v F1," říká Williams.

Ředitelka Sauberu Moniša Kaltenbornová s ním víceméně souhlasí: "Hodně jsme o situaci kolem pneumatik v kvalifikaci loni mezi týmy loni diskutovali. Myslíme si, že pravidla jsou nyní OK. Také bychom nepodpořili pneumatiky navíc.

Když se navíc podíváte na statistiku, kdy týmy tvoří své strategie a vyjíždějí v Q3, většina z nich podle mě stejně jezdí více kol než dříve, takže si nemyslím, že by to z pohledu diváka moc změnilo. Alespoň o tom vypovídají čísla."

Šéf Mercedesu Ross Brawn váhá: "Nemám na to vyhraněný názor, abych byl upřímný. Vlastně bych řekl, že týmy, které nevyjíždějí, mají určitý zájem. Lidé zde jsou samozřejmě proto, aby viděli auta v akci, a i když se najdou některé týmy, které nevyjedou, stále mezi sebou bojuje o vítězství šest či sedm vozů.

Týmy, které nevyjíždějí, obvykle rezignují, protože nemohou bojovat o pozice vpředu. Myslím si, že tyto týmy kompenzují svou výkonnost v první části závodu díky tomu, že nevyjedou. Týmům od osmé do desáté pozice to dává možnost rozhodnout se a příležitost navíc, aby ušetřili pneumatiky a byly silnější v úvodní části závodu."

pneu
Týmy pneumatiky navíc pro poslední část kvalifikace odmítají (foto: Pirelli)

"Každá mince má dvě strany. Kazí snad podívanou to, že některé týmy nejezdí v první části [Q1]? Nejsem si tím jistý. Myslím, že každý je zaměřený na to, co dělají kluci, kteří se perou o vítězství v kvalifikaci.

Pokud však existuje opravdový důkaz toho, že fanoušci chtějí vidět jezdit deset vozů po celou dobu v Q3, pak bychom nějaké pneumatiky navíc akceptovali," uvádí Brawn.

Svůj názor přidal i ředitel společnosti Renault Sport F1, která poskytuje své motory týmům Caterham, Lotus, Red Bull a Williams, Jean-Francois Caubet: "Myslím, že pro automobilku je důležité, aby se pravidla pořád neměnila. Podle mě by se to dalo srovnat s tím, kdybyste během sezóny neustále měnili rozměry branek."

Vytisknout

Diskuze: Proč týmy nechtějí pro poslední část kvalifikace pneumatiky navíc?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 13, poslední 26.05.2012 09:03 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 13 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Lotus

Räikkönen o problémech s řízením a šancích Lotusu v Monaku

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  2. V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud