McLaren bagatelizuje význam poslední úpravy mapování motorů

Petr Hlawiczka, 1. března 2012, 06:20 Google+

McLaren snižuje význam poslední úpravy pravidel, která se týká možnosti zneužití mapování motorů pro foukání při brzdění. Poslední zásah FIA si vyžádá také úpravu softwaru řídicí standardizované řídicí jednotky (SECU).

Počet komentářů:  6 komentářů (Poslední 01.03. 17:05) Napište svůj názor
Renault

Renault | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

Jak jsme vás informovali minulý týden, bylo možné obejít pravidla při brzdění motorem (více zde), byť aerodynamický zisk nebyl zdaleka tak vysoký, jako v loňském roce. FIA po upozornění Mercedesem na možnost zneužití omezení platných pro škrticí klapku pomocí chytrého mapování motorů začala jednat.

Začalo se hovořit o tom, že by poslední zásah z její strany mohl mít vliv na výkonnost některých týmů, ačkoliv FIA si nebyla vědoma toho, že by tuto techniku některý z nich zkoušel. Generální ředitel McLarenu Jonathan Neale včera v Barceloně během FOTA Fans' Forum však uvedl, že jeho tým touto úpravou postižen nebude.

"Pro nás to není žádná velká věc. Chápeme, co tím Charlie Whiting zamýšlel, jedná se o velmi jemný technický detail. Z naší strany se však nejedná o zásadní věc. V McLarenu to naše plány nezměnilo a také to nikterak neovlivní náš program pro Austrálii. Věděli jsme, že to bude sporné, Charlie to zkrátka potvrdil," prohlásil Neale.

renault
Motor úřadujících mistrů světa - Renault RS27 (foto: Renault Sport F1)

Sportovní ředitel Mercedesu Norbert Haug tento krok ze strany FIA vítá, jelikož týmům zabrání v rozvoji této oblasti: "Myslím si, že to bylo dobré rozhodnutí, zastavit ve velmi rané fázi potenciální vývoj tímto směrem."

Vytisknout

Diskuze: McLaren bagatelizuje význam poslední úpravy mapování motorů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 6, poslední 01.03.2012 17:05 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 6 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Davidson, Anthony

Rozhovor s Davidsonem: Co jej v dnešní F1 opravdu překvapilo?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud