Šéfové F1 se před několika měsíci dohodli na nových pravidlech, které zahrnují i zajištění dodávek pro tým, který se ocitne bez motorů. Povinnost ho zásobit by v tomto případě měl výrobce s nejmenším počtem zákazníků - a tím je v současné době Honda, která spolupracuje pouze s McLarenem.
Uvedla, že v případě nutnosti bude příští rok připravena podporovat další tým, ovšem ředitel McLarenu uvedl, že o tom budou přemýšlet až poté, co vyhrají mistrovství světa.
Na otázku, o čem nyní s FIA jednají, odpovídá sportovní ředitel Hondy Jusuke Hasegawa: "Soustředilo se to na závazek a zákaznické dodávky. U McLarenu je přirozené, že se nechtějí dělit o své zdroje s dalšími týmy, s čímž souhlasím. Jde ale o pravidlo a my tuto aktivitu F1 rádi podpoříme."
Za McLaren situaci komentuje závodní ředitel Eric Boullier: "V současné době s FIA stále diskutujeme o výsledku tohoto pravidla, nebo řekněme této dohody mezi FIA a výrobci motorů. S většinou souhlasíme. Existuje ale stále několik klauzulí, které můžeme dále rozebírat."
"Máme svůj názor, svou pozici. Samozřejmě do sportu s Hondou hodně investujeme, abychom zajistili, že budeme mít brzy konkurenceschopného čtvrtého výrobce pohonných jednotek. Proto o tom hovoříme a proto někdy můžeme mít určité názory trochu odlišné," vysvětluje Boullier.
Honda se letos zlepšila v oblasti spolehlivosti, nyní chce postupně zvyšovat výkon svého motoru. Hasegawu, který letos v březnu nahradil Jasuhisu Araje, vývoj zatím těší.
"V současnosti jsem velmi spokojený. Cítím, že mi McLaren hodně věří. Naše momentální výkonnost je jako vždy založena na loňské zkušenosti. Loňské výsledky už letos vidět nechceme," dodává Hasegawa.