Symonds o vysokých nákladech na využívání výfukových plynů a mapování motorů

Petr Hlawiczka, 24. května 2011, 22:10 Google+

FIA před dvěma týdny na chvíli vydala nařízení, kterým chtěla omezit vytváření přítlaku pomocí horkých výfukových plynů v okamžiku, kdy piloti nemají sešlápnutý plynový pedál. Pat Symonds odhaluje, jak náročné je zavést tuto technologii v praxi.

Počet komentářů:  8 komentářů (Poslední 26.05. 11:37) Napište svůj názor
Ferrari

Ferrari | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Foukání horkých plynů na difuzory je dle bývalého technického ředitele Renaultu "hrozně složitou věcí." Náročná není pouze z pohledu techniky, ale také z pohledu finančního. Nejedná se totiž jen o triviální nastavení řídící jednotky a map motoru.

"Je to technologie a Formule 1 je celá o technologiích. Tohle však není zrovna levná technologie. Vyžaduje to 15 dní na dynamometru, během nichž jen na mapování spotřebujete 3 motory, což vyjde celkem na 750 000 liber [přes 20 milionu Kč]. Ale podobné věci jsme měli dříve: F-kanály, dvojité difuzory, které se dlouho neohřály," vysvětluje Symonds.

Některé týmy tuto technologii zvládly lépe, jiné hůře. Nejlépe by na tom měl být Red Bull, který díky tomu kraluje v kvalifikacích. V závodě si již nemůže kvůli nadměrné spotřebě paliva a vysokým teplotám dovolit tuto fintu pro vytváření dodatečného přítlaku naplno využívat. Případným omezením by ale byly postiženy všechnny týmy, byť v o něco menší míře.

renault
Výfuky Renaultu

K čemu se nynější poradce Virginu přiklání: zakázat, nebo ponechat? "Zastávám názor, že pokud to nyní máme, tak to nechme  být a pojďme se společně dohodnout. Pokud si myslíme, že to není správná věc a nic nám to nepřinese, zbavme se toho na konci roku - nikoliv uprostřed sezóny."

Tip: O tom, jak tato technologie funguje, jsme psali minulý rok zde: V čem spočívá tajemství kvalifikační rychlosti Red Bullu?

Vytisknout

Diskuze: Symonds o vysokých nákladech na využívání výfukových plynů a mapování motorů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 8, poslední 26.05.2011 11:37 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 8 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  • Pátek

    • Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:30 - 23:14)
  • Sobota

    • Závod (18:00 - 19:00)
    • Kvalifikace (22:00 - 23:00)
  • Neděle

    • Závod (22:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

gp monaka

Jak obtížná je práce s volantem v Monaku?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

  2. Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud