Prohlášení týmů po Velké ceně Číny

F1NEWS.CZ, 17. dubna 2011, 11:15 Google+

Jak viděli dnešní závodu v Šanghaji jeho hlavní protagonisté - piloti včetně významných představitelů týmů?

Počet komentářů:  9 komentářů (Poslední 17.04. 17:10) Napište svůj názor
Button, Jenson

Button, Jenson | foto: Red Bull Racing

Sdílejte článek

McLaren

Lewis Hamilton, 1.
Jsem úplně ohromen dnešním vítězstvím. Jsem hrdý na sebe i na celý tým, všichni odvedli skvělou práci. Pokusím se udržet si tuto výkonnost co nejdéle a získat další vítězství.

Hodně nám pomohla i strategie. Měkké pneumatiky mi vydržely o něco déle než ostatním, aspoň to tak vypadá. Povedly se i zastávky, navíc, skvělé bylo i auto. Děkuji všem, kteří vložili veškeré úsilí do toho, aby se dnešní závod takto povedl.

Před startem závodu jsme ale měli několik problémů, vyjel jsem na trať až na poslední chvíli, navíc bez několika dílů karoserie. Naštěstí jsme to zvládli. Před námi je ještě dlouhá cesta. Pracujeme velmi tvrdě, snažíme se, aby byl rozdíl mezi Red Bullem a námi minimální. Dnes se to povedlo, ale ještě musíme zlepšit kvalifikace.

Jenson Button, 4.
Chtěl bych pogratulovat Lewisovi, měl výborný závod. Dnešní závod patřil mezi ty, ve kterých se toho děje opravdu hodně. I když jsem nebyl tak rychlý, bylo skvělé jet dnešní závod. Z nějakého důvodu jsem měl problémy se zadními pneumatikami, takže čtvrté místo bylo moje dnešní maximum. Když mě předjížděli piloti na novějších pneumatikách, nedalo se nic dělat. Například když mě předjel Webber. Nemohl jsem toho moc dělat, bránil jsem se, ale prostě mi chyběl přítlak, něměl jsem takovou brzdnou sílu a trakci jako on. Prostě jsem z nějakého důvodu nebyl tak rychlý.

Důležitá byla i volba strategie, jen se podívejte na Webbera, startoval z 18. místa a dojel na stupních vítězů. Bohužel jsem si situaci ještě ztížil, když jsem zajel ke špatným mechanikům. Prostě jsem zajel do boxů jiného týmu.

Martin Whitmarsh, šéf týmu
Než jsme vyjeli, nastartovali jsme motor bez problémů, ale byl samozřejmě zahlcen palivem. Museli jsme na to reagovat, moc času nám nezbývalo. Rozebrat auto, dostat se dovnitř, odsát všechno to palivo, ujistit se, že je vše v pořádku a dostat ho na rošt, když vám zbývá jen několik vteřin – to není nejlepší začátek odpoledne, ale kluci odvedli skvělou práci.

Lewis na počátku nasedl do vozu a nechal je pracovat. Soustředil se na start, zatímco měl záď svého vozu rozebranou. Zachoval chladnou hlavu a soustředil se, to bylo z jeho strany dobré.
Pár minut nato se mu povedl skvělý start, dostal se do vedení v závodě, v němž jsme směřovali k zisku 1. a 2. pozice. Upřímně – první zastávka a ta část závodu nám nevyšla, tým a piloti pak předvedli parádní výkon, když se z toho dostali.

Prožil jsem všechny druhy emocí. Bylo to náročný víkend. Během závodů se nyní odehrává spousta věcí, máme mnoho zastávek, musíte monitorovat pneumatiky, a když uděláte drobnou chybku, pak vás sežehnou. Myslím, že Lewis a Jenson odjeli brilantní závod, nabudilo nás to.

Bylo to fantastické získat první vítězství roku. Bylo opravdu důležité, emocionálně strádáte, když během roku nevyhráváte závody, takže první vítězství pro tým po veškeré té práci v uplynulých šesti týdnech, je odměnou.

Vzájemné předjíždění našich aut jsem si nikdy neužíval. Když to vidíte naživo, nahání to hrůzu, protože víte, že jsou centimetry od katastrofy. Ale oni tam jsou proto, aby spolu závodili, a to je filozofií tohoto týmu. Chceme, aby oba naši kluci na dráze jeli naplno, udělali z toho zkrátka fantastické odpoledne a předjeli se čistě.

hamilton

Red Bull

Sebastian Vettel, 2.
Dnes jsme se až moc soustředili na strategii dvou zastávek v boxech. Poslední stint měl být asi trochu delší. Pak jsem najednou viděl Lewise. Snažil jsem se bránit, ale taky jsem se snažil neztratit moc času. Udělali jsme několik chyb, ale i tak jsem dojel na druhém místě, takže jsem celkem šťastný. Gratuluji Lewisovi a McLarenu ke skvělému závodu. Využili našich chyb a tak byli lepší, to je přirozené. Hodně jsme se dnes naučili. Z pilotů, kteří stáli na stupních vítězů, jsem byl jediný, kdo jel jen na dvě zastávky.

Nepovedl se mi start. Z nějakého důvodu se tady z levé strany startuje špatně. Nedal jsem do toho 100%, proto jsem ztratil pozici. Docela mě překvapilo, když jsem jel do boxů a viděl, jak k našim mechanikům zajíždí Jenson Button. Nevím, co ostatní tak přitahuje na naší garáži. Mechanici ale nezpanikařili, takže se nic nestalo.

Situaci mi nezjednodušilo ani rádio, nemohl jsem týmu sdělit, jak na tom je auto, pneumatiky... Ptal jsem se na hodně věcí, ale odpověď nepřišla. Navíc jsme měli i problémy s KERSem, takže to rozhodně nebyl bezproblémový závod.

Mark Webber, 3.
Samozřejmě gratuluji Lewisovi. Zajel skvělý závod, konečně se našel někdo, kdo nás porazil, i když je to pro nás škoda. Pokud ale jde o body, tak je vše v pořádku. Rozhodli jsme se začít na tvrdých pneumatikách. Byla to ta horší varianta, měkké byly lepší, takže to nebylo jednoduché. Dobré ale bylo, že mi po kvalifikaci zůstaly čerstvé měkké pneumatiky. Možná tedy bude nejlepší nesoustředit se tolik na kvalifikaci. Dobrá, vtipy stranou, všichni odvedli skvělou práci, nevzdali jsme se a výsledek vidíte sami.

Christian Horner, šéf týmu
Kdybychom udělali tři zastávky, nejspíš bychom se před McLarenem udrželi. Mysleli jsme si, že strategie dvou zastávek bude fungovat lépe, ale i druhé místo a třetí místo jsou stále dobrá umístění. Navíc jsme získali spoustu důležitých bodů. Dnešní závod byl fascinující. Konečné rozhodnutí padlo v době, kdy byl Sebastian za oběma McLareny. Mysleli jsme, že je takhle můžeme porazit a taky se to skoro povedlo.

Mark byl dnes také skvělý. Narozdíl od Sebastiana začínal na tvrdých pneumatikách, v okamžiku, kdy přezul na měkké ale neuvěřitelně zrychlil a dostal se až na třetí pozici. Dnes byl určitě nejlepším pilotem dne. Skvěle předjel Schumachera i Alonsa, z 18. místa se dostal na místo třetí...Opravdu si tento výsledek zasloužil. Problémem je i nadále KERS. V první polovině závodu fungoval dobře, ale potom opět nefungoval tak, jak by měl. V Turecku už snad bude fungovat bez problémů.

 

Mercedes

Nico Rosberg, 5.
Přirozeně jsem dnes ze závodu zklamaný, jelikož jsme neproměnili příležitosti, které se nám naskytly. Učinili jsme během tohoto víkendu velký pokrok a je opravdu pěkné vidět a těšit se na lepší závody v budoucnosti. Vést závod po tak dlouhou dobu byl skvělý pocit, ale měli jsme problémy se spotřebou paliva, při kterých bylo opravdu těžké bojovat o pozici.  Mohli bychom mít stupně vítězů nebo možná i víc, ale budeme se muset dát dohromady jako tým a ujistit se, že tohohle výsledku dosáhneme příště.

Michael Schumacher, 8.
Dneska odpoledne bylo na jednu GP hodně závodění a spousta vzrušení! Zažil jsem spoustu zábavy a jsem také rád, že se vyplatila tvrdá práce našich chlapů během tohoto víkendu. Učinili jsme velký krok vpřed a vůz fungoval velmi dobře. Blížíme se k prvnímu závodu v Evropě, kam přivezeme několik vylepšení, které by nám měly pomoci se zlepšit ještě víc. Je skvělé opouštět Asii s pozitivními pocity.

Ross Brawn, šéf týmu
Měli jsme dnes z hlediska naší celkové výkonnosti a tempa povzbuzující závod. Nico a Michael odvedli fantastickou práci, při využíti toho, co měli k dispozici. Strategie a zastávky v boxech byly velmi dobré. Zklamání je, že jsme se museli soustředit na úsporu paliva u Nica, která ho nakonec stála minimálně stupně vítězů. Musíme se podívat na to, proč jsme měli v závodě o tolik vyšší spotřebu, než tomu bylo v trénincích, včetně přihlédnutí k jiným podmínkám a přilnavosti. Byl zde jasný problém, který byl frustrující jak pro Nica, tak pro tým. Můžeme si však odvézt z tohoto víkendu pozitiva s vědomím, že děláme slušnou práci a můžeme být konkurenceschopní.
schopní.

 

Ferrari

Fernando Alonso, 7.
Nyní vidíme, která strategie byla nejlepší. Je to velmi jednoduché vybírat strategii, když máte nejrychlejší auto, s pomalým to je naopak velmi těžké. Webber dnes ukázal, že kvalifikace není příliš důležitá.

Nejdůležitější věcí je mít dobré opotřebení pneumatik a dobrou strategii, letos se dá předjíždět. Jak říkám, nejjednodušší to je s rychlým autem, jaké má Red Bull. Pak stavíte třikrát, dvakrát nebo jednou a stejně skončíte na pódiu.

Musíme hlavně vylepšit naše auto. Nemyslím si, že by [třízastávková strategie] něco změnila. Byli jsme mnohem pomalejší než auta před námi, takže bychom stejně skončili podobně. Neměli jsme žádné větší problémy. Zkrátka jsme v žádné fázi závodu nebyli dostatečně rychlí a postupně jsme ztráceli místa.

Pak jsme se rozhodli pro dvě zastávky – vypadalo to, že jsme v dobré pozici v určitých částech závodu, ale ostatní vystřelovali zezadu jako kulky. Museli jsme to zkusit udržet a dojet do cíle na jakémkoliv místě.

Felipe Massa, 6.
Je opravdu škoda, že jsem nemohl dokončit tento závod na lepší pozici. Ve skutečnosti to vypadá, že v kvalifikaci jezdíme úplně s jiným vozem. Včera jsem nebyli konkurenceschopní, ale dnes jsem bojovali na čele až dokonce. Bohužel jsme na tvrdých pneumatikách nemohli bránit pozici neustále. Strategie? Teď je snadné říct, že to nebylo to nejlepší, ale my jsme se rozhodli společně jako tým. Vettel udělal stejné rozhodnutí jako my a jel také podobným tempem. Asi bychom měli skončit na pódiu, ale musíme se podívat s inženýry na všechny detaily. Se svým závodem jsem spokojený a myslím, že to byl můj možná nejlepší výkon nejenom v tomto roce, ale i včetně toho loňského. Musíme vymyslet, jak můžeme vylepšit náš vůz a to zejména v kvalifikaci.

Stefano Domenicali, šéf týmu
Čtrnáct bodů určitě není to, co bychom si přáli odvážet z velkých cen, nemá cenu popírat, že jsme zklamáni. Budeme si muset pečlivě prostudovat to, jak se závod vyvíjel a pochopit, proč – když jsme zpočátku byli dvě třetiny konkurenceschopní, obzvláště s Felipem – měli ostatní lepší závěr než my.

Ze strategického hlediska si nemyslím, že by se toho moc změnilo, kdybychom jeli na tři místo na dvě zastávky. Konečné výsledky poukazují na tak drobné odstupy, že by některé incidenty mohly způsobit rozdíly, navíc zpětně se to lehce posuzuje.

Felipe odjel skvělý závod a bojoval až do závěru o pódium, když dojel 15 sec za vítězem, zatímco Fernandův závod byl ovlivněn jeho duelem s Michaelem po první zastávce.

Šampionát nezačal tak, jak bychom chtěli či doufali. Naše auto rozhodně potřebuje vylepšit výkonnost, obzvlášť v kvalifikaci. Musíme v nadcházejících týdnech velmi tvrdě pracovat, zejména na aerodynamice. Víme, že naše problémy nevyřešíme najednou mávnutím kouzelného proutku, obzvlášť když naši soupeři také nebudou jen tak nečinně sedět se založenýma rukama. Potřebujeme učinit krok správným směrem, a to hned od příštího závodu.

ferrari

Renault

Vitalij Petrov, 9.
Být devátý a získat dva body je pořád dobré, vzhledem k tomu, že jsme se nikterak vysoko nekvalifikovali. Jsme však stále trochu klamáni, že jsme nebojovali výše ve startovním poli a nezískali více bodů. Strategie byla OK, musíme ale nyní zjistit, kde se můžeme zlepšit. Zanalyzujeme data, abychom viděli, co bylo špatně. V Turecku se pokusíme zopakovat výsledky, jichž jsme dosáhli v Austrálii a v Malajsii.

Nick Heidfeld, 12.
Nejsem spokojený s pozicí, na které jsem skončil, byť jsem začínal ze šestnácté. Start byl velmi slabý, ale do první zatáčky jsem najel velmi agresivně a získal několik míst. Po několika kolech jsem začal mít problémy s KERSem, nemohl jsem jej po celou dobu využívat naplno, což mi celkem ztížilo předjíždění i obranu.

Myslím, že naše rychlost ve druhém stintu na měkkých pneumatikách nebyla příliš špatná, ale bylo to stále těžké útočit na vozy přede mnou. Proto jsme brzy zastavili pro tvrdé pneumatiky v naději, že se dostaneme na čistý vzduch a přeskočíme auta přede mnou. Žel Pérez se Sutilem zastavili v tom stejném kole, takže jsem opravdu nemohl ukázat naši skutečnou rychlost v posledním stintu.

Eric Boullier, šéf týmu
Po startu z pozic, ze kterých jsme začínali, to je vždy těžké zopakovat výsledky, které jsme dosáhli v této sezóně. Nakonec to bylo pro nás celkem frustrující odpoledne. V závodě jsme nedosáhli pokroku, který jsme čekali. Jednou z příčin bylo to, že předjíždění nebylo tak snadné, jak jsme čekali, ani s DRS.

Musíme se také podívat na naší strategii, protože to nebylo jednoduché se správně rozhodovat. Je jasné, že pneumatiky musíte přezouvat v ten správný moment. Přesto je dobré získat body s Vitalijem. Nyní máme tři týdny na to, abychom se před Tureckem dali dohromady a mohli bojovat více vpředu.

 

Sauber

Kamuj Kobajaši, 10.
Jsem rád, že jsme dosáhli alespoň na jeden bod. Start se mi celkem povedl, takže jsem získal nějaké pozice. To bylo velice důležité, protože kvalifikace se mi tolik nepovedla. K díře v nose svého vozu jsem přišel ve 14. kole, kdy jsem se snažil přiblížit k Adrianu Sutilovi, projížděl jsem okolo jiného auta a myslím, že mě ten pilot prostě neviděl. Po technické stránce to nebyl žádný problém, ale dírou se do kokpitu dostalo hodně prachu a jiných nečistot. To bylo po závodě poznat na mé kombinéze. To je ale jedno. Druhou zastávku jsme provedli dřív, než jsme původně plánovali, ale to nám nijak neuškodilo. Posledních 26 kol jsem jel na tvrdé směsi, ale musím říct, že v cíli byly na odpis.

Sergio Pérez, 17.
Start se docela povedl, ale v první zatáčce jsem ztratil několik pozic. Je mi líto incidentu s Adrianem Sutilem. Chtěl jsem dostat z pneumatik větší výkon, protože na mě zezadu dorážel Vitalij Petrov, takže jsem byl trochu agresivnější. Potom jsem ztratil kontrolu nad přední částí auta a srážce nešlo zabránit. Je to velká škoda, protože auto jelo ještě lépe než v předchozích závodech.

Peter Sauber, šéf týmu
Dnešní závod byl velice vzrušující, ale získat body bylo těžké. I tak jsme ale s jedním bodem spokojeni. Rozhodně jsme měli na lepší výsledek, ale oba jezdci se bohužel na dlouhou dobu zasekli za dalšími piloty.

James Key, technický ředitel
Je hezké, odjíždět odsud s tím, že jsme získali bod. Měli jsme to ještě složitější díky našemu postavení na startu. Naším záměrem ale bylo získat body. Oba jezdci odvedli skvělou práci, i když Sergio měl smůlu. Jel velice dobře, byl to teprve jeho třetí závod. I Kamuj byl dobrý, hlavně ke konci, kdy jel na tvrdých pneumatikách. Rozhodnutí přezout dříve, než bylo plánováno, bylo dobré. Jelikož se před nás v Poháru konstruktérů dostal Mercedes, budeme se muset snažit, abychom v Turecku byli lepší.

 

Force India

Paul di Resta, 11.
Každý závod je náročný, když startujete z takové pozice jako já.Velmi jsme se přiblížili k bodovaným pozicím, těsně jsme jich nedosáhli, protože na konci už pneumatiky odešly. Na začátku nám nefungovalo správně aerodynamické vyvážení, ale v druhém a třetím stintu už to bylo dobré, i když ten třetí trval déle, protože jsme museli stavět kvůli Michaelovi (Schumacherovi) dříve, abychom ho pokryli.

Možná by nám třízastávková strategie seděla lépe, ale takový čas. Nicméně jsme odvedli relativně silný výkon a myslím, že bychom za to měli být rádi. Celkově jsem velmi spokojený s tím, jak celý víkend probíhal, když vezmeme v úvahu naše probojování do Q3 a to, že jsme jen těsně nedosáhli na body.

Adrian Sutil 15.
Měl jsem smůlu, když jsem měl incident s Pérezem, což mě stálo závod. Na konci jsem měl také problémy s pneumatikami, nedržely tak, jak jsme si mysleli, a tak jsem s tím celou dobu bojoval.  Musíme zjistit, proč jsme nebyli v závodě tak konkurenceschopní - v kvalifikaci to šlo daleko lépe. Nyní tedy odjedeme, vše zanalyzujeme. Myslím, že je dobře, že nás teď čeká pauza před tím, než vyjedeme v Evropě. Lidé v továrně odvedli skvělou práci, když nás po prvních třech závodech dostali až tam, kde jsme; teď jen musíme zjistit, co se stalo dnes.

Dominic Harlow, ředitel traťových inženýrů
Jedenácté místo pro Paula znamená těsné nedosažení bodů a místo patnácté není pro Adriana takovou odměnou, v kterou jsme doufali po tak skvělé možnosti využít všech sil, které nám továrna poskytla pro tento víkend. Závod začal dobře, oba vozy vyjely na měkkých pneumatikách. V jedenáctém kole jsme pro vyšší degradaci pneumatik povolali Paula do boxů a Adriana v kole patnáctém a pro druhý stint jsme jim nasadili opět měkké.

Dvě zastávky byly přijatelné a potom, co jsme nasadili jezdcům tvrdé, jsme hlídali jejich pozice na trati tak dlouho, jak to jen šlo, jen Paul ztratil jednu pozici ke konci závodu. Adrian byl obětí incidentu s Pérezem, který jej trochu zpomalil. Předvedli jsme lepší výkon v kvalifikaci, ale stále můžeme zajíždět silné závody. Podíváme se na to, co jsme se dnes naučili a budeme pokračovat ve zlepšování pro další evropský závod.

 

Williams

Rubens Barrichello, 13.
Rozhodli jsme se dnes pro dvouzastávkovou strategii, ostatní jeli na tři, ale nemyslím si, že v tom byl rozdíl. Auto není tak rychlé, jak by mělo. Budu tvrdě pracovat, abych týmu pomohl to zlepšit. Potřebuji, aby auto podávalo lepší výkony, a vím, že k tomu může dojít.

Pastor Maldonado, 18.

Jsem potěšený tím, že jsme dojeli do cíle závodu, protože nyní máme více dat k analýze toho, jak pracuje FW33 během závodní vzdálenosti, což nám doposud chybělo. Mé auto bylo v pořádku, musíme ale zrychlit a vylepšit naši výkonnost. Před Tureckem máme hodně času na to, abychom se podívali na data a učinili pokroky.

Sam Michael, technický ředitel
Dojet mimo body, na tom není nic uspokojujícího. Z pohledu spolehlivosti to však bylo pozitivní projet cílem s oběma vozy. Během závodu byly pasáže, kdy naše výkonnost byla slušná, takže se potřebujeme zaměřit na tyto oblasti a vylepšit naši kvalifikační rychlost. Pro Istanbul plánujeme nějaké novinky, zaměříme na ně své úsilí.

 

Toro Rosso

Sébastien Buemi, 14.
Není to výsledek, který jsme čekali, takže jsem trochu zklamaný a frustrovaný z toho, že se mi nepodařilo získat body, přestože jsem startoval z bodované pozice. Opravdu nevím, co se stalo na startu, protože jsem ho měl opravdu slabý, i když ze svého pohledu jsem udělal vše správně. Budeme se tedy muset podívat, protože jsem hodně protočil kola.

Poté jsem mě předjel Heidfeld a pak jsem od určité chvíle začal pociťovat velkou nedotáčivost, až se vůz velmi těžce ovládal, proto jsme se rozhodli vyměnit přední křídlo. To znamenalo zastávku navíc, od té doby jsem měl po závodě. Bez toho jsme mohli dosáhnout mnohem více, ale tak to zkrátka dopadlo. Nyní se můžeme zaměřit akorát na další pokrok v Turecku.

Jaime Alguersuari, nedokončil
Od počátku mě trápila přilnavost zadních pneumatik, proto jsme se rozhodli poprvé zastavit dříve, než jsme plánovali, a vybojovat zpět, o co jsme přišli na startu. Ihned po výjezdu z boxů jsem cítil, že je vůz velmi nestabilní. Pak jsem přišel o matici kola a to mi ulétlo, nemohl jsem s tím nic dělat.
Po svém nejlepším kvalifikačním výsledku jsem doufal ve víc, i když jsme věděli, že budeme využívat v kvalifikaci docela opotřebované pneumatiky. Začali jsme tedy na mé nejhorší sadě, abychom se pokusili o výhodu později v závodu, k tomu ale nedošlo.

Laurent Mekies, hlavní inženýr
Ani jednomu vozu se nepodařilo dobře odstartovat, čímž jsme přišli o výhodu, kterou jsme získali dobrou výkonností v kvalifikaci. Jaimeho jsme pak povolali docela brzy a přešli jsme s ním na třízastávkovou strategii.  Museli jsme ale brzdy po zastávce v boxech odstoupit, protože jsme ztratili matici kola. Momentálně prošetřujeme přesnou příčinu tohoto incidentu.

Sébastien zajel ke své první výměně pneumatik o několik kol později, když jsme přišli na tom, že má poškozené přední křídlo, proto jsme ho povolali do boxů a vyměnili mu nos, protože takto nemohl pokračovat.

Potom odjel dobrý závod s dvouzastávkovou strategií, která byla naší jedinou šancí na návrat do závodu kvůli času, který jsme ztratili už 15 kol po startu. Jel dobře, proháněl Williamsy: dostal Maldonada a cílem projel nalepený na převodovce Barrichella.

 

Lotus

Heikki Kovalainen, 16.
Tohle je náš dosud nejlepší výsledek. Není to sice ta nejvyšší pozice, které jsme mohli dnes dosáhnout, ale podařilo se nám porazit dva vozy týmů ze středu startovního pole v přímém souboji. Jsem tedy spokojený se svým výkonem, stejně jako výkonem celého našeho týmů. Včera jsme trochu zápasili s chladnými podmínkami, ale věděli jsme, že dnes teploty stoupnou a my předvedeme skutečné tempo našeho vozu. Dále budeme pracovat na zlepšení vozu za chladných podmínek a může se od teď už jen zlepšovat.

Jarno Trulli, 19.
Měl jsem dobrý start a potom jsem společně s Heikkim byl schopen poodjet vozům za námi a držet se strategie, která nám měla zajistit boj s jezdci vpředu. Moje první zastávka nebyla nikterak dobrá a měl jsem ještě několik problémů s degradací pneumatik, ale ve skutečnosti je dnešní výsledek především o týmu. Ukázali jsme, že jdeme tím správným směrem a to je obrovskou motivací pro každého.

Mike Gascoyne
Byl to naprosto fantastický závod jak od jezdců, tak od mechaniků v boxech, kteří vše pod obrovským tlakem zvládli skvěle. Je skvělé porazit dva týmy ze středu startovního pole na trati díky naší rychlosti a strategii. Oba jezdci se dobře vypořádali s vyššími teplotami a věděli jsme, že naše závodní tempo je dobré, což se také ukázalo. Přes degradaci pneumatik jsme zvládli jet pouze na dvě zastávky. Byl to vždy náš plán a umožnilo nám to se dostat před pár jezdců a zaznamenali jsme náš nejsilnější závod v F1. Kromě toho jsme byli pouze jednou předjeti a to na samotném konci závodu, takže jsem dnes na celý tým pyšný.

 

Virgin

Jerome D’Ambrosio, 20.
Můj závod mě velmi potěšil. Podruhé jsem projel cílem, takže z toho mám radost. Myslím, že jsme se během celého víkendu zlepšovali a má závodní rychlost byla mnohem lepší než v předcházejících dvou podnicích, což je také dobré. První kolo byla dobrá zábava, svedl jsem pěkný souboj s Timem. Dostal se přede mne, pak jsem ho předjel já a poté znovu on mě. Bylo to závodění, jaké mám rád. Cítím, že se zlepšuji, a to je důležité. Nyní se už těším do Turecka.

Timo Glock, 21.
Z mého pohledu to nebyl nikterak skvělý závod. Pozitivní byl v tom, že jsme s oběma vozy dojeli až do konce, což bylo cílem. Měl jsem dobrý start i první kolo. Podařilo se mi zůstat před HRT a předjet Jeromeho, kdy to mezi námi bylo těsné v zatáčce č. 13.

Obecně jsme se potýkali s jistých důvodů s o něco vyšším opotřebením zadních pneumatik. Tým se pak rozhodl přejít na třízastávkovou strategii, ale nebyla to ta správná cesta, protože jsme hodně dopláceli na modré vlajky. Pak to trvalo s jedním z kol během poslední zastávky, což mě stálo pár vteřin.

Obecně byl vůz na tvrdší sadě o něco lepší, ale na počátku jsme se zkrátka trápili. Náročný start do sezóny je za námi. Hodně se těšíme na vylepšení, na kterých všichni v zákulisí tak tvrdě pracují, abychom v Turecku učinili velký pokrok. Děkuji všem v týmu za bojovný začátek a doufám, že se budeme moci dále těšit z lepších výsledků.

John Booth, šéf týmu
Dnes získal Jerome ve svém teprve třetím závodě velmi dobrý výsledek. Jeho dvouzastávková strategie se prokázala být lepší než třízastávková, kterou jsme připravili pro Tima a která byla více vhodná kvůli tomu, co dělali soupeři kolem nás. Veškerá čest Jeromemu, který zvládl jízdu na dvě zastávky.

Po informacích, které nám Timo předal během závodu ohledně opotřebení zadních pneumatik, který trpěl, jsme možná příliš rychle přešli na tři zastávky. Naše předzávodní odhady byly, že to bude horší, a když se ohlédneme zpět, tak vidíme, že to nebyla správná cesta. Nepomohli jsme Timovi, když měl problém během poslední zastávky, kdy ztratil trochu času a musel se hodně snažit, aby znovu dojel HRT a předjížděl.

Celkově jsme v oblasti spolehlivosti prožili lepší víkend. Ukázal nám příležitosti pro vývoj, protože jsme čelili několika těžkým výzvám, z nichž se poučíme. Toto byl poslední z úvodních vzdálených závodů sezóny, všechny závodní týmy čeká trocha odpočinku, obzvlášť po dvojicí závodů v Malajsii a Číně. Mezitím všichni v naší technologické základně pracují na tom, aby novinky v Turecku přinesly plánované zvýšení výkonnosti, abychom mohli být před evropskou částí tam, kde bychom měli.

 

HRT

Vitantonio Liuzzi, 22.
Hodně jsme se zlepšili a jsme našemu nejbližšímu soupeři Virginu mnohem blíž, než v Malajsii. Bohužel jsem byl penalizován průjezdem boxem, jelikož jsem měl problémy na startu, kdy jsem pustil spojku dříve a pohnul se ještě před zeleným světlem. Ale celkově jsem spokojený, protože jsme dosáhli našeho cíle, který byl dosažení cílové vlajky. Nyní se do Turecka máme na co těšit, protože se zlepšilo naše závodní tempo z Malajsie a v Turecku budeme mít ještě nějaké nové úpravy.

Naše strategie byla jet pouze na jednu zastávku, ale ta se ukázala jako příliš náročná na pneumatiky, takže jsem se zeptal, jestli můžu zajet do boxů. Druhá zastávka nám pomohla k lepším časům na kolo, ale stále se potřebujeme zlepšit. Byli jsme však jen 17 sekund za Virginem a nebýt penalizace mohl to být těsný závod.

Narain Karthikeyan, 23.
Splnili jsme náš hlavní cíl, kterým nebylo nic jiného, než dokončit závod. Nemyslím si, že by byl Virgin daleko před námi, což je dobré pro příští závody. Po splnění našeho cíle, se nyní zaměříme na zlepšení vozu a pokusíme se již od Turecka zaútočit. S novými vylepšeními a částmi budeme další závody mnohem konkurenceschopnější. Nic není ve Formuli 1 snadné, ale rozhodně můžeme již brzy soupeřit s našimi nejbližšími soupeři.

Colin Kolles, šéf týmu
Dosáhli jsme našeho cíle, kterým bylo dokončit závod. Pro dnešek jsme plánovali jet pouze na jednu zastávku. Narain jel tuto strategii, ale Tonio dostal penalizaci průjezd boxy a ztratil několik pozic, takže jsme s ním přešli na strategii dvou zastávek. Toniovy časy byly na konci působivé a zvládl jet stejnou rychlostí jako střed pole, což je velmi povzbudivé.

Celkově jsme měli normální víkend, kdy jsme ujeli spoustu kilometrů a viděli zlepšení vozu. Neměli jsme žádné technické problémy a oba jezdci odjel slušný závod, takže jsme s víkendem spokojeni. Aerodynamické a mechanické vylepšení připravované pro Turecko nám umožní se ostatním více přiblížit.

Vytisknout

Diskuze: Prohlášení týmů po Velké ceně Číny

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 9, poslední 17.04.2011 17:10 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 9 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Webber, Mark

Nejrychlejší kolo v Číně předvedl Webber

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud