Aktuální pilot Lotusu se řadil mezi přední piloty formule 1, ale do nejužší špičky nikdy nepronikl. Jeho zkušenosti z týmů Minardi, Prost, Jordan, Renault a Toyota dnes využívá nově vzniklá malajská stáj.
Trulli souhlasí s tím, že pro tým je nanejvýš důležité mít jezdce, který umí technikům a inženýrům přesně říci, co je potřeba, aby byl vůz rychlejší a jak se na něm která změna projevila.
"Pokud má tým dobrou zpětnou vazbu, může dělat správná rozhodnutí a směřovat kupředu i ve vývoji. Když uděláme špatné rozhodnutí, může mít vliv na výkonnost vozu i v dalším roce. Mým úkolem je říci, co je potřeba, abychom se dostali na špičku."
Jarno Trulli porovnal současného kolegu Kovalainena s Ralfem Schumacherem
Ale v týmu jsou minimálně dva piloti a pokud doporučuje každý něco jiného, může vzniknout problém. Jarno přiznává, že jeho současný kolega Kovalainen má jiný jezdecký styl. Oba ale chtějí především rychlejší vůz, jen s jiným finálním nastavením, Heikki nechce žádné radikální změny.
Jinak tomu ale bylo podle Itala u Toyoty, kde závodil po boku Ralfa Schumachera. V úvodu jedné sezony byl výrazně lepší Trulli, ale postupně se výkonnost vyrovnala a nakonec vyšel úspěšněji z vnitrotýmového duelu Němec.
"Po přestavbě auta jsem byl najednou pomalý, ale celý tým byl pomalejší, jen Ralf už byl lepší než já. Tehdy jsme udělali nesprávné rozhodnutí," vysvětlil Jarno a na otázku, zda šlo o politické rozhodnutí po intervenci Ralfa Schumachera odpověděl, ano.
Spolupráce zmíněné trojice skončila odchodem Ralfa Schumachera, jehož kroky z F1 následovala nedlouho poté i samotná Toyota.