Schumacher mohl skončit vysoko, kdyby nesvítilo červené světlo

Ringo / mediafax, 27. června 2010, 23:37 Google+

Sedminásobný mistr světa F1 Michael Schumacher volá po vyjasnění pravidel při výjezdu zaváděcího vozu poté, co při nedělní Velké ceně Evropy safety car dokonale zničil jeho strategii.

Počet komentářů:  7 komentářů (Poslední 03.07. 16:52) Napište svůj názor

Sdílejte článek

Jedenačtyřicetiletý Němec, nejúspěšnější jezdec v historii F1, který se letos vrátil k závodění po tříleté pauze, jezdil v závodě na třetí pozici, když na trati byl po havárii Marka Webbera safety car a většina jeho rivalů zajela do boxů, ale poté, co on sám absolvoval zastávku u svých mechaniků, byl nucen čekat na konci boxové uličky, kde svítilo červené světlo.

To zcela zničilo Schumacherovy šance na dobrý výsledek. Když se mohl do závodu znovu zapojit, byl beznadějně na konci startovního pole. Do cíle dojel jako šestnáctý, což je jeho nejhorší umístění v 259 startech F1. Nakonec skončil o příčku lépe, když se posunul díky pozávodním trestům devíti pilotů, kteří nedodrželi předepsanou rychlost za zaváděcím vozem.


Pilot Mercedesu soudí, že červené světlo zničilo jeho závod, podle něj mělo svítit světlo zelené, signalizující volný výjezd z boxů. "Rádi bychom slyšeli objasnění ohledně situace, kdy je na trati safety car, protože červené světlo na výjezdu z boxů při mé první zastávce mi zničilo závod. Přitom jsem měl naději na dobré umístění," řekl Schumacher.

"Náš názor je takový, že safety car projel kolem boxů, aniž byly vozy za ním seřazeny, takže červené světlo nemělo svítit. Měli jsme dobrou strategii a mohli jsme skončit nedaleko od umístění na pódiu," posteskl si Schumacher, který má na kontě rekordních jedenadevadesát vítězství v závodech F1.

"Michael dnes mohl skončit docela vysoko, pokud by na výjezdu z boxů nesvítilo červené světlo," potvrdil viceprezident Mercedesu pro sport Norbert Haug. "Je to v rozporu s naším chápáním pravidel, která říkají, že výjezd z boxů zůstává otevřený, dokud se za zaváděcím vozem neutvoří linie vozů," vysvětlil Haug.

Michael Schumacher požaduje vyjasnění pravidel při výjezdu safety caru už podruhé v krátké době. Při Velké ceně Monaka Schumacher v poslední zatáčce, ve chvíli, kdy zaváděcí vůz zajížděl do boxů, předjel Fernanda Alonsa a cílem tak projel jako šestý. Vzápětí byl penalizován přičtením dvaceti vteřin, a klesl na dvanácté místo. FIA poté uznala, že pravidlo vyžaduje přesné objasnění, a zdůraznila, že pokud je v posledním kole na trati safety car, předjíždět se i po jeho zajetí do boxů až do konce závodu nesmí.

Vytisknout

Diskuze: Schumacher mohl skončit vysoko, kdyby nesvítilo červené světlo

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 7, poslední 03.07.2010 16:52 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 7 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Carlos Sainz přijíždí do boxů po svém vítězství v Austrálii

"Mohli jsme vyhrát," lituje Ferrari po nasazení novinek v Imole. Leclerc viní Red Bull a McLaren z 'podivností'

Lando Norris se stává sběratelem trofejí (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

George Russell prohrál týmový duel, ale získal bod útěchy

GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

Max Verstappen získal v Imole osmou pole-position v řadě, jako druhdy legendární Ayrton Senna

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

Piastrimu úspěch na Imole poněkud zhořkl (ilustrační foto)

Pořadí na startu GP Emilia Romagna se mění, Piastri přišel o první řadu

Sergio Pérez si připsal další nepovedený výkon

GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

Fernando Alonso si před kvalifikací řádně zkomplikoval život

McLaren vyhrál v dramatickém závěru poslední, dvakrát přerušený trénink

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Lando Norris zkoušel zpočátku konstrukční prvky, takže k měřeným časům se dostal až v druhé části tréninku (ilustrační foto)

Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

Charles Leclerc

Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Trulli, Jarno

Pojede Lotus s motory Renault?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  2. PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

  3. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

  4. GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

  5. Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

  6. Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud