Ferrari F10 bylo vyzdobeno zvláštním logem připomínajícím 800. závod v historii týmy. Ve voze Felipeho Massy se objevila 3D kamera - zdá se, že FOM připravuje trojrozměrné přenosy.
Spíše bych uvítal ještě předtím signál ve vysokém rozlišení, o ten dle Ecclestona prý není zájem. Rozumím tomu tak, že mu vysílací společnosti za to odmítly platit tolik, kolik si astronom představoval.
Williams vyzkoušel nové tlumiče, nasadil nové brzdové kanálky i zadní křídlo, ale bez žraločí ploutve a F-kanálu. S ním naproti tomu poprvé vyjely vozy Red Bullu a Force Indie. Protože bylo nutné jej dobře vyzkoušet a piloti si musí přivyknout na změnu v chování vozu a jeho ovládání, nezapojil se dnes do akce Paul di Resta. Indická stáj pro systém používá zkratku SRW (switchable rear wing - přepínatelné zadní křídlo), McLaren svému systému říká RW80. Název F-kanál byl vytvořen médii a veřejností.
U obou týmů je piloti ovládali rukou, což je v případě Red Bullu poněkud zvláštní proto, že v Barceloně za takové řešení tvrdě kritizovali Ferrari.
U HRT nastoupil do této části Sakon Jamamoto místo Bruna Senny. Japonce jsme v F1 mohli naposledy vidět v roce 2007 se Spykerem v Brazílii, kde se mu ovšem příliš nevedlo - kvalifikoval se jako poslední a pak boural.
Ferrari v neděli pojede 800. závod ve své historii
Loni zajel v úvodním měřeném tréninku nejrychlejší kolo Nico Rosberg: 1:28,952 min. Absolutně nejrychlejší kolo víkendu tehdy předvedl v prostřední části kvalifikace Jenson Button: 1:27,016 min.
Piloti McLarenu si od počátku sice pochvalovali úroveň přilnavosti dráhy (Sutil s ní byl naopak až do konce nespokojený), byť se moc nevyužívá a byla trochu zaprášená, s vozem však žáden z nich příliš spokojený nebyl, i když si oba vyjeli první dvě místa. Důvěryhodné zdroje potvrdily, že se Jenson Button rozešel se svou dlouholetou přítelkyní Jesicou Michibatou, což mu psychicky moc nepomůže a mohlo by se to podepsat i na jeho výkonech, byť si to samozřejmě nepřipouští.
První měřený čas po uplynutí 25 min zajel Jamamoto - 1:38,785 min, což v dalších dvou kolech před zajetím do boxu zlepšil (1:37,620 - 1:37,082 min).
Půl hodiny před koncem byl na čele Hamilton (1:28,653 min) před svým kolegou Buttonem (1:29,615), Schumacherem (1:29,897), Vettelem (1:29,943), Petrovem (1:30,065), Webberem (1:30,097), Kubicou (1:30,118) a Alonsem (1:30,294).
Nové zadní křídlo Lotusu s dvojitým centrálním nosným pilířem
V maximálních rychlostech opět kralovaly McLareny. F-kanál není snadné vyladit, ve Wokingu ho vyvíjeli 2 roky, díky čemuž si podle mě uchovají jistý náskok, přestože ho již bude používat větší polovina týmů. Na nejdelší rovince bylo pořadí následující: 1. Button - 312 km/hod; 2. Liuzzi - 311; 3. Hamilton - 311; 4. Kubica - 307; 5. Vettel - 307 a 6. Alonso - 307.
Závěr zdramatizoval velkým nárazem do zdi v rychlé a složité zatáčce č. 8 Adrian Sutil, z nehody vyvázl v pořádku. Trénink překvapivě nebyl přerušen, pouze v tomto místě vlávly žluté vlajky. Po vypršení 90 minut jezdci ještě najeli na startovní rošt, kde si zkoušeli starty.
Teplota trati během úvodních 35 min stoupla o 6 °C. Bude zajímavé sledovat, jak dlouho vydrží měkká směs nejrychlejším pilotům z kvalifikace v takovém horku a zatížení plnou nádrží paliva v úvodní fázi závodu.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 2 | Lewis HAMILTON | gbr | Vodafone McLaren Mercedes | 1:28,653 min |
2. | 1 | Jenson BUTTON | gbr | Vodafone McLaren Mercedes | + 0,962 |
3. | 3 | Michael SCHUMACHER | deu | Mercedes GP Petronas | + 1,097 |
4. | 4 | Nico ROSBERG | deu | Mercedes GP Petronas | + 1,202 |
5. | 5 | Sebastian VETTEL | deu | Red Bull Racing | + 1,214 |
6. | 11 | Robert KUBICA | pol | Renault F1 Team | + 1,408 |
7. | 12 | Vitalij PETROV | rus | Renault F1 Team | + 1,412 |
8. | 6 | Mark WEBBER | aus | Red Bull Racing | + 1,444 |
9. | 8 | Fernando ALONSO | esp | Marlboro Scudéria Ferrari | + 1,641 |
10. | 14 | Adrian SUTIL | deu | Kingfisher Force India F1 | + 1,848 |
11. | 23 | Kamuj KOBAJAŠI | jpn | BMW Sauber F1 | + 1,962 |
12. | 15 | Vitantonio LIUZZI | ita | Kingfisher Force India F1 | + 2,200 |
13. | 7 | Felipe MASSA | bra | Marlboro Scudéria Ferrari | + 2,214 |
14. | 16 | Sebastien BUEMI | che | Scudéria Toro Rosso | + 2,358 |
15. | 22 | Pedro DE LA ROSA | esp | BMW Sauber F1 | + 2,585 |
16. | 10 | Nico HÜLKENBERG | deu | AT&T Williams F1 Team | + 2,702 |
17. | 9 | Rubens BARRICHELLO | bra | AT&T Williams F1 Team | + 2,811 |
18. | 17 | Jaime ALGUERSUARI | esp | Scudéria Toro Rosso | + 3,082 |
19. | 19 | Heikki KOVALAINEN | fin | Lotus Racing | + 3,508 |
20. | 18 | Jarno TRULLI | ita | Lotus Racing | + 4,337 |
21. | 20 | Karun CHANDHOK | ind | Hispania Racing F1 Team | + 6,223 |
22. | 25 | Lucas DI GRASSI | bra | Virgin Racing | + 6,484 |
23. | 24 | Timo GLOCK | deu | Virgin Racing | + 6,930 |
24. | T | Sakon JAMAMOTO | jpn | Hispania Racing F1 Team | + 7,484 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ