V posledním kole Velké ceny Monaka 2010 dal Mercedes GP Petronas pokyn svým pilotům - Michaelovi Schumacherovi a Nicu Rosbergovi - aby od safety-car čáry po cílovou čáru závodili, jak je povoleno články 40.7 a 40.11.
Mercedes GP Petronas si byl plně vědom toho, co říká článek 40.13 ohledně zákazu předjíždění, když závod končí za safety-carem. Věřili jsme však, že kombinace zpráv od ředitelství závodu o tom, že safety-car zajíždí v daném kole do boxů ("Safety Car in this lap") a že je dráha volná ("Track Clear"), a zelené vlajky a zelená světla, která použili maršálové za safety-car čárou, znamenala, že závod nekončil za safety-carem, ale že všichni piloti mohou spolu volně závodit.
Tohoto názoru byla většina týmů s piloty jezdícími v první desítce, proto jim také dali pokyn k tomu, aby do cílové čáry závodili. Z našeho rozhovoru s komisaři po závodě bylo zřejmé, že chápou důvodu pro to, jak jsme si vyložili pravidla a souhlasili s tím, že se jedná o novou situaci, k níž ještě nedošlo, ale s naším výkladem nakonec nesouhlasili.
Mercedes GP Petronas by rád zdůraznil, že plně podporujeme začlenění bývalých pilotů do skupiny komisařů a jsme plně spokojeni s jednáním komisařů během Velké ceny Monaka, které bylo profesionální, nezaujaté a v tomto případě v pořádku.
FIA souhlasila s tím, že zahrne článek 40.13 na program příštího jednání Sportovní pracovní skupiny k diskusi a zvážení rozsahu pozávodních penalizací. Věříme, že 20 vteřiny, kterými byly uděleny Michaelovi, bylo vzhledem k okolnostem nepřiměřeným trestem.
I když z výsledku nemůžeme mít radost, jsme spokojeni s tím, že FIA uznala důvody pro náš výklad. Proto Mercedes GP Petronas v nejlepším zájmu sportu odvolání nepodá.