Tvar okruhu v Šanghaji by měl vyhovovat právě vozům s tímto systémem. Kromě McLarenu, který ho používá už od první Velké Ceny, už systém F-kanálu vyvinuli také u Sauberu, během tréninků na VC Austrálie se objevil na voze. V závodu zatím nikoliv. „Podle našeho plánu bychom měli mít vůz s touto úpravou na trati po dobu celého víkendu,“ odhaluje Pedro de la Rosa.
Williams oznámil, že pro VC Číny připravil modernizované zadní křídlo, které mimo jiné obsahuje namontování systému F-duct na vůz FW32. Zatím se pouze spekuluje, jestli takto vozy Williams odstartují i do sobotní kvalifikace a nedělního závodu. „Náš systém je velmi podobný tomu, co má McLaren. Zítra ho zkusíme na voze a uvidíme, jaký bude mít přínos,“ připouští Hülkenberg.
Systém F-kanálu bude zítra zkoušet také Ferrari. Rivalové z Mercedesu jsou zhruba na stejné úrovni a sytém také hodlají otestovat. Stáj německé značky spočítala, že by jejich vozy měly se systémem F-duct na rovince zrychlit zhruba o 10km/h.
„V aerodynamickém tunelu náš systém funguje. Pokud se nám zítra potvrdí naše výsledky, tak ho použijeme i v závodu,“ říká Brawn. Za Ferrari promluvil Alonso: „Pokračujeme ve vývoji vozu, ale tento systém pro nás není prioritou. Jsou zde důležitější oblasti, ve kterých se musíme zlepšit.“
Komerční sdělení