Ferrari SF-24 po nasazení vylepšení divoce poskakuje, šéf vývoje šasi Cardile končí

PH, 9. července 2024, 08:02 Google+

Stáj z Maranella má problém - po nasazení nových dílů jejich monopost SF-24 při vyšších rychlostech opět poskakuje. Zároveň potvrzuje zprávy, že jejich technický ředitel pro oblast šasi končí s okamžitou platností končí.

Počet komentářů:  3 komentáře (Poslední 09.07. 17:41) Napište svůj názor
Charles Leclerc s vozem SF-24 za deště

Charles Leclerc s vozem SF-24 za deště | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

K týmu se přitom přidal již v roce 2005 jako šéf termického oddělení, v roce 2016 dostal na starost vývoj aerodynamiky a v roce 2021 k tomu přibyl také vývoj šasi. Nyní Scuderia potvrdila, že podal výpověď a jeho úlohu dočasně převezme šéf týmu Fred Vasseur.

Podle zákulisních zpráv zamíří k Aston Martinu, které nedávno podepsalo smlouvu s bývalým šéfem vývoje pohonných jednotek Mercedesu Andym Cowellem (nahrazujícím Martina Whitmarshe). Ferrari nicméně posílí nový šéf výkonnosti šasi Loic Serra a nový zástupce šéfa týmu Jerome D'Ambrosio, oba z Mercedesu.

Ferrari v polovině sezóny 2024 patří mezi konstruktéry druhá příčka, na třetí McLaren má náskok ovšem již pouze 7 bodů. Ten se společně s Mercedesem začíná na rudou stáj dotahovat, obzvlášť poté, co zvolila ve vývoji vozu zřejmě špatný směr a nové díly ji nefungují.

V Barceloně po jejich nasazení auto začalo poskakovat a v Silverstone po přímém porovnání obou konfigurací v trénincích nasadilo do velké ceny raději tu starší.

"Zkrátka se momentálně trápíme. V trénincích jsme se toho dost dozvěděli, když jsme to rozdělili mezi obě auta. Víkend kvůli tomu nedokážeme optimalizovat a soustředit se jen na výkonnost," popisuje zklamaný Charles Leclerc, jenž v neděli dojel mimo body až na 14. místě po zpackané strategii.

Auto ve starší konfiguraci "bylo trochu lepší, což byl hlavní důvod, proč jsme se k ní vrátili," pokračuje vítěz nedávné Velké ceny Monaka. Výkonnostní pokles ale nechtěl rozebírat: "Nepůjdu moc do detailů. Určitě jsme od Monaka něco ztratili. Zkoumáme to. Proto také děláme všechny ty testy. Došli jsme k závěru, že šlo o správné rozhodnutí [vrátit se ke starší konfiguraci] tento víkend, zejména kvůli poskakování."

A šéf Vasseur potvrzuje: "Rozhodli jsme se vrátit ke starší specifikaci, protože s tou novou auto více poskakovalo a vzhledem k vysokorychlost-ním zatáčkám v Silverstone by výměna za nové díly nebyla dostatečně pozitivní."

"Pro jezdce je toho ohromně těžké pochopit, jak dostávat výkonnost z auta. V některých zatáčkách můžete tlačit naplno, v jiných musíte kontrolovat svůj jízdní styl a být velmi disciplinovaní v tom, jak jedete, abyste dosáhli rychlého času," říká Carlos Sainz.

"A pro inženýry to je velmi podobné. Není to tak jasné, jakože přidáte 5 či 10 bodů přítlaku a auto bude rychlejší, protože někdy vzniknou problémy jinde. Pravidla jsou velkou výzvou a myslím, že se všichni na roštu v určitou chvíli s těmito vylepšeními trápili," kroutí hlavou Španěl.

"Poskakování vás 100% stojí čas. Podle mě více času, než si myslíte. A nejde jen o čas, který ztrácíte poskakováním v rychlé zatáčce, ale také potenciální čas, o který můžete přicházet v jiných zatáčkách, kde vám to neskáče poté, co vám to poskakovalo v zatáčce o přetížení 6 G. Je to ten hlavní problém, řekl bych," dodává Sainz k posledním balíku vylepšení Ferrari.

Vytisknout

Diskuze: Ferrari SF-24 po nasazení vylepšení divoce poskakuje, šéf vývoje šasi Cardile končí

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 3, poslední 09.07.2024 17:41 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 3 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Sergio Pérez stojí na rozhraní mezi bytím a nebytím

Zaručené zprávy týkající se Péreze, nebo jenom (před)poslední dohady?

Vítejte v malém zamyšlení nad událostmi posledních dnů

Hrstka ohlédnutí za Maxem, penalizacemi a novou krví

Lando Norris s McLarenem

Příliš přísná penalizace Norrise? McLaren žádá FIA o přezkoumání způsobu udělování trestů + VIDEO

Kevin Magnussen byl jedním z nejvíce rozzlobených pilotů (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po Grand Prix: Odhodlání všech před posledním závodem roku

Smůla a současně hrdinský výkon - to byl Lando Norris v Kataru

Grand Prix pokutového bloku zvládl nejlépe Verstappen

Lewis Hamilton s Toto Wolff počítají vzájemnou spolupráci na poslední hodiny (Ilustrační foto)

Prohlášení po kvalifikaci: Očekává se závod spíše strategický než bojovný

Max Verstappen se vrátil do čela startovního pole po pěti měsících a jednom dnu (ilustrační foto)

V kvalifikaci poprvé od GP Rakouska vítězí Verstappen, Ferrari ztrácejí dech

Nico Hülkenberg vybojoval pro Haas další nesmírně důležité body.

Russella porazil týmový dvojblok McLarenu, pořadí se měnilo na cílové rovince

Valtteri Bottas v posledních podnicích letošní sezóny přikládá pod kotel (ilustrační foto)

Kvalifikace na sprint vyšla nejlépe Norrisovi, Ferrari zaostává a Pérezův pád pokračuje

Charles Leclerc v dešti v závodě v Kanadě

V Katartu začíná nejlépe Leclerc. Mercedesy a Verstappen se ztrátou

  • Pátek

    • 1. Trénink (10:30 - 11:30)
    • 2. Trénink (14:00 - 15:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (11:30 - 12:30)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (14:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Esteban Ocon a jeho tým prožili vskutku vypráskaný víkend (Ilustrační foto)

Prohlášení po závodě - vše se točí kolem Hamiltona

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Příliš přísná penalizace Norrise? McLaren žádá FIA o přezkoumání způsobu udělování trestů + VIDEO

  2. Russella porazil týmový dvojblok McLarenu, pořadí se měnilo na cílové rovince

  3. PROHLÁŠENÍ po Grand Prix: Odhodlání všech před posledním závodem roku

  4. V Katartu začíná nejlépe Leclerc. Mercedesy a Verstappen se ztrátou

  5. Kvalifikace na sprint vyšla nejlépe Norrisovi, Ferrari zaostává a Pérezův pád pokračuje

  6. Grand Prix pokutového bloku zvládl nejlépe Verstappen

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud