Ferrari SF-24 po nasazení vylepšení divoce poskakuje, šéf vývoje šasi Cardile končí

PH, 9. července 2024, 08:02 Google+

Stáj z Maranella má problém - po nasazení nových dílů jejich monopost SF-24 při vyšších rychlostech opět poskakuje. Zároveň potvrzuje zprávy, že jejich technický ředitel pro oblast šasi končí s okamžitou platností končí.

Počet komentářů:  3 komentáře (Poslední 09.07. 17:41) Napište svůj názor
Charles Leclerc s vozem SF-24 za deště

Charles Leclerc s vozem SF-24 za deště | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

K týmu se přitom přidal již v roce 2005 jako šéf termického oddělení, v roce 2016 dostal na starost vývoj aerodynamiky a v roce 2021 k tomu přibyl také vývoj šasi. Nyní Scuderia potvrdila, že podal výpověď a jeho úlohu dočasně převezme šéf týmu Fred Vasseur.

Podle zákulisních zpráv zamíří k Aston Martinu, které nedávno podepsalo smlouvu s bývalým šéfem vývoje pohonných jednotek Mercedesu Andym Cowellem (nahrazujícím Martina Whitmarshe). Ferrari nicméně posílí nový šéf výkonnosti šasi Loic Serra a nový zástupce šéfa týmu Jerome D'Ambrosio, oba z Mercedesu.

Ferrari v polovině sezóny 2024 patří mezi konstruktéry druhá příčka, na třetí McLaren má náskok ovšem již pouze 7 bodů. Ten se společně s Mercedesem začíná na rudou stáj dotahovat, obzvlášť poté, co zvolila ve vývoji vozu zřejmě špatný směr a nové díly ji nefungují.

V Barceloně po jejich nasazení auto začalo poskakovat a v Silverstone po přímém porovnání obou konfigurací v trénincích nasadilo do velké ceny raději tu starší.

"Zkrátka se momentálně trápíme. V trénincích jsme se toho dost dozvěděli, když jsme to rozdělili mezi obě auta. Víkend kvůli tomu nedokážeme optimalizovat a soustředit se jen na výkonnost," popisuje zklamaný Charles Leclerc, jenž v neděli dojel mimo body až na 14. místě po zpackané strategii.

Auto ve starší konfiguraci "bylo trochu lepší, což byl hlavní důvod, proč jsme se k ní vrátili," pokračuje vítěz nedávné Velké ceny Monaka. Výkonnostní pokles ale nechtěl rozebírat: "Nepůjdu moc do detailů. Určitě jsme od Monaka něco ztratili. Zkoumáme to. Proto také děláme všechny ty testy. Došli jsme k závěru, že šlo o správné rozhodnutí [vrátit se ke starší konfiguraci] tento víkend, zejména kvůli poskakování."

A šéf Vasseur potvrzuje: "Rozhodli jsme se vrátit ke starší specifikaci, protože s tou novou auto více poskakovalo a vzhledem k vysokorychlost-ním zatáčkám v Silverstone by výměna za nové díly nebyla dostatečně pozitivní."

"Pro jezdce je toho ohromně těžké pochopit, jak dostávat výkonnost z auta. V některých zatáčkách můžete tlačit naplno, v jiných musíte kontrolovat svůj jízdní styl a být velmi disciplinovaní v tom, jak jedete, abyste dosáhli rychlého času," říká Carlos Sainz.

"A pro inženýry to je velmi podobné. Není to tak jasné, jakože přidáte 5 či 10 bodů přítlaku a auto bude rychlejší, protože někdy vzniknou problémy jinde. Pravidla jsou velkou výzvou a myslím, že se všichni na roštu v určitou chvíli s těmito vylepšeními trápili," kroutí hlavou Španěl.

"Poskakování vás 100% stojí čas. Podle mě více času, než si myslíte. A nejde jen o čas, který ztrácíte poskakováním v rychlé zatáčce, ale také potenciální čas, o který můžete přicházet v jiných zatáčkách, kde vám to neskáče poté, co vám to poskakovalo v zatáčce o přetížení 6 G. Je to ten hlavní problém, řekl bych," dodává Sainz k posledním balíku vylepšení Ferrari.

Vytisknout

Diskuze: Ferrari SF-24 po nasazení vylepšení divoce poskakuje, šéf vývoje šasi Cardile končí

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 3, poslední 09.07.2024 17:41 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 3 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen

"Nemám se za co omlouvat! Tohle byla poslední kapka," varuje naštvaný Verstappen. Komisaře by nechal vyšetřit + VIDEO

Tým Mclaren působí navenek jako pohodový tým. Ale bude si muset poněkud uspořádat poměry

Přepis radiokomunikace týmu McLaren v závěru GP Maďarska

Nakolik myslel Lando Norris své prohlášení upřímně? (Ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po GP Maďarska: Vítězové se plácají po zádech, týmy ze suterénu loví optimismus

Oscar Piastri je dalším jménem ve Zlaté knize vítězů F1, ovšem spíš než vybojované získal darované vítězství

GP MAĎARSKA: Vítězná komedie McLarenu, rozzuřený Verstappen, jubilující Hamilton

George Russell prožil poměrně značný sešup z piedestalu (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: McLaren je opatrně spokojen, Alpine si sype popel na hlavu

Juki Cunoda připravil mechanikům hodně starostí (ilustrační foto)

KVALIFIKACE: Další Pérezovo selhání, dvě červené vlajky a triumf McLarenu

Lewis Hamilton v Maďarsku osmkrát vyhrál, ale v třetím tréninku chyboval (ilustrační foto)

Třetí trénink ovládly McLareny, Red Bully odpočívaly, Leclerc a Hamilton v potížích

Charles Leclerc pokračuje v nepříliš přesvědčivých výsledcích (ilustrační foto)

Druhý trénink - rudé Ferrari způsobilo červenou vlajku, Norris nenašel přemožitele

Carlos Sainz s novým Ferrari SF-24 při testech v Bahrajnu

První trénink v Maďarsku vyhrál Carlos Sainz

Sergio Pérez věří, že si své místo u Red Bullu udrží

Cunoda místo Péreze? "Jsem připraven bojovat i proti Maxovi," reaguje hrdě Japonec

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • Kvalifikace (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (12:30 - 13:30)
    • 1. Závod (16:00)
  • Neděle

    • 2. Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Esteban Ocon a jeho tým prožili vskutku vypráskaný víkend (Ilustrační foto)

Prohlášení po závodě - vše se točí kolem Hamiltona

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Přepis radiokomunikace týmu McLaren v závěru GP Maďarska

  2. "Nemám se za co omlouvat! Tohle byla poslední kapka," varuje naštvaný Verstappen. Komisaře by nechal vyšetřit + VIDEO

  3. PROHLÁŠENÍ po GP Maďarska: Vítězové se plácají po zádech, týmy ze suterénu loví optimismus

  4. Druhý trénink - rudé Ferrari způsobilo červenou vlajku, Norris nenašel přemožitele

  5. "Prožíváme vzrušující období." Aston Martin o novém aerodynamickém tunelu a příchodu Hondy

  6. KVALIFIKACE: Další Pérezovo selhání, dvě červené vlajky a triumf McLarenu

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud