Ze zákulisí: Hungaroring

x-o, 2. srpna 2009, 19:45 Google+

O Piquetově další šanci v F1, spekulacích o přestupech jezdců, semaforech, rychlých Finech, touhách Ralfa Schumachera a dalším.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
McLaren

McLaren | foto: McLaren

Sdílejte článek

První závod se na Hungaroringu jel v roce 1986. Protože šlo o velkou událost v podobě první Velké ceny za železnou oponou, dostal Ecclestone ocenění za zásluhy - příjezd pro VIP hosty a novináře se jmenuje Bernie Avenue (česky Bernieho ulice).
Okruh tehdy nebyl fyzicky náročný jen pro jezdce. Teploty ve stínu se pohybovaly okolo 35 stupňů Celsia a na konci závodu už diváci nemohli sehnat žádné tekutiny. Prodavači melounů tak vydělali balík.

Piquet bude pravděpodobně ve Valencii nahrazen Romainem Grosjeanem z GP2. Mělo k tomu dojít už v Maďarsku, ale Piquet nakonec dostal šanci díky solidnímu výkonu v kvalifikaci na Nürburgringu. Sám Alonso tvrdil, že neví, kdo bude v Maďarsku jeho týmovým kolegou. Nedávný test na rovince v Duxfordu už odjel Grosjean, přestože původně měl v autě sedět Piquet.
Piquet by ale nakonec mohl mít šanci se v F1 udržet. Podle brazilského deníku O Globo chce totiž tým BMW Sauber převzít Nelson Piquet starší. Piquet mladší k tomu řekl, že se dočkáme velkých novinek.

Prodej lístků byl v Maďarsku letos asi o 50 % nižší, než loni. Organizátoři viní ekonomickou krizi. Podobné potíže mají i ve Valencii, zatím prodali asi třetinu lístků. Zachránit by je ale mohl návrat Michaela Schumachera. V Maďarsku krizi vzali do vlastních rukou někteří taxikáři a za tříkilometrovou cestu si chtěli naúčtovat v přepočtu 1 350 Kč.

Coulthard, který nyní pracuje jako poradce v týmu Red Bull prohlásil, že o podpoře jednoho z jezdců ve snaze o zisk titulu se rozhodne během několika závodů. Na Hungaroringu byl údajně Webber až o dvě desetiny na kolo rychlejší, ale pokazil nejrychlejší kolo v kvalifikaci.

Majitel komerčních práv CVC vlastní několik desítek společností po celém světě. Údajně se chystá své portfolio opět rozšířit, tentokrát o britskou společnost provozující vlakovou a autobusovou dopravu.

Od Ferrari odejde John Iley, šéf aerodynamického oddělení. Údajně s ním tým nechtěl prodloužit smlouvu kvůli špatným výsledkům. Na konci roku by mohl odejít i Luca Baldisserri, který byl na začátku sezóny odvolán z boxové zdi na jinou pozici v továrně. Momentálně by se měl opět přesunovat na jiné místo, které se netýká Formule 1. Pokud nepůjde jinam, bude to smutný konec dlouholetého člena týmu stojícího za úspěchy z posledních let.

S koncem července jako obvykle přicházejí všemožné spekulace o přestupech jezdců. Alonso by měl mít s Ferrari smlouvu až od roku 2011, takže pro příští sezónu je spojován s Brawnem. Ten by ale asi nechtěl přistoupit na jednoletou smlouvu. U Renaultu by Alonsa podle některých zvěstí měl nahradit Robert Kubica.

Lewis Hamilton letos nedostane možnost vylepšit svůj čas v britském pořadu Top Gear. Při svém prvním pokusu (video) měl mokrou trať a tak měl dostat šanci i na suchu. Podle štábu bylo ale při plánovaném dnu natáčení velké riziko deště a tak se jízda odsunula do další série.

Nováček Jaime Alguersuari uděal při svém debutu dobrý dojem. Pochvalil ho nejen Martin Whitmarsh, ale také bývalý pilot Johnny Herbert: „Má velice jemný styl, jako Jenson Button. To pro něj bude výhoda, až získá rychlost.“

Před startem se na roštu potkali Eddie Jordan a Bernie Ecclestone a následoval tento rozhovor:
BE: Kdo jste?
EJ: Proč jsi nepodepsal Concordskou dohodu?
BE: Neumím psát.
EJ: Myslel jsem, že neumíš platit.
BE: To taky.

Ola Källenius, který vedl oddělení Mercedes HPE (motory a KERS pro F1) byl pravděpodobně odměněn za výbornou práci. Stal se totiž výkonným ředitelem Mercedesu v USA.

Dalším odměněným je Mark Webber. Jeho vítězství na Nürburgringu ocení australská pošta sérií známek v hodnotě 55 centů.

O návrat do F1 stojí vedle Michaela i Ralf Schumacher: „Kdybych byl na Michaelově místě, udělal bych to stejné. Ale zatím mě o to nikdo nežádal. Ale kdyby to udělali, přemýšlel bych nad tím.“
Michael by za svůj návrat nemusel dostat žádnou odměnu. Jednání se totiž neúčastnil jeho manažer Weber a navíc se má jednat o výpomoc Ferrari z důvodu Michaelovy loajality. Ne že by plat postrádal, za svou kariéru si měl vydělat přibližně miliardu dolarů. Momentálně mu Ferrari, kde je v pozici konzultanta, dává asi 5 milionů dolarů ročně.

McLaren se zřejmě inspiroval u Ferrari a při zastávkách v boxech si pomáhá semaforem. Nejde ale o systém, který dává pokyny jezdcům, ale muži s lízátkem. Monitoruje totiž provoz v boxové uličce a pokud je v nebezpečném prostoru nějaký vůz, svítí červeně.
Ostatní týmy stále ještě nechávají tuto kontrolu na lidech a určují v uličce bod, před kterým je bezpečné svého jezdce vypustit i když někdo projíždí.

Ross Brawn dosud nesl slabší výkony dobře, ale v Maďarsku zřejmě očekával návrat týmu na vrchol. Po slabých výkonech jen odpojil sluchátka, svěsil hlavu a chvíli seděl. Na boxové zdi bylo naprosté ticho. Něco takového se prý ještě nestalo.

Spolu s týmy F1 mají samozřejmě prázdniny i jezdci. Kimi Räikkönen se účastnil finské rallye a odpočívat nebude ani Jenson Button. Dnes se účastní Londýnského triatlonu, což znamená klasických 1,5 km plavání, 40 km na kole a 10 km běhu. To vše pro podporu nadace Make a Wish. Dobročinným účelům se bude věnovat i Jarno Trulli, který stráví nějaký čas v regionu Abruzzo, kde před časem řádilo zemětřesení. Jezdci McLarenu stráví dovolenou doma ve Švýcarsku a Finsku, zatímco Barrichello odjel za rodinou do Spojených států.

A na závěr: pokud nedokážete najít důvod, proč ve volbách na pozici prezidenta FIA podporovat Ariho Vatanena, jeden se jmenuje Climb Dance (video dole). Za volantem Peugeotu 405 T16 sedí právě Ari.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Ze zákulisí: Hungaroring

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nový Williams při prvotním testu v Barceloně

Hrozí Williamsu konec ve Formuli 1? Ve hře je prodej jiným investorům

Daniel Ricciardo příští rok skončí u McLarenu

Ricciardo přiznává, že jednal s Ferrari. Chápe, proč dalo přednost Sainzovi

Představení nového vozu Mercedes F1 W11 EQ Performance

Německá média informují o brzkém konci Wolffa u Mercedesu

Práce na modelu monopostu F1 v aerodynamickém tunelu

Nová pravidla schválena: rozpočtové stropy, hendikep pro vývoj aerodynamiky i růst min. hmotnosti

George Russell během předsezonních testů v Barceloně

Dočkají se piloti F1 před prvním závodem testovacích jízd? Russell v to doufá

Prezentace nového Racing Pointu

Aston Martin posiluje. Do vedení společnosti přichází harcovník z Daimleru

Ocon s Ricciardem odhalují vůz pro sezónu 2020

Odchod Ricciarda šéfa Renaultu zklamal. Prozradil, kdy rozhodnou o jeho náhradě

Charles Leclerc má u Ferrari pozici jistou

"Nestal jsem se jedničkou Ferrari," tvrdí Leclerc

Start závodu v Kanadě

Úsporná opatření nekončí. Na čem se bude dále šetřit?

Vítězové na pódiu v Monaku

Monako 2016? Zuřil jsem, vzpomíná Ricciardo

  • Čtvrtek

    • 1. Trénink (11:00 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (15:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. ALBON, 2. BOTTAS, 3. GASLY... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Button je odhodlaný letos získat titul - anotační foto

Button je odhodlaný letos získat titul

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Nestal jsem se jedničkou Ferrari," tvrdí Leclerc

  2. Odchod Ricciarda šéfa Renaultu zklamal. Prozradil, kdy rozhodnou o jeho náhradě

  3. Monako 2016? Zuřil jsem, vzpomíná Ricciardo

  4. Dočkají se piloti F1 před prvním závodem testovacích jízd? Russell v to doufá

  5. Úsporná opatření nekončí. Na čem se bude dále šetřit?

  6. Aston Martin posiluje. Do vedení společnosti přichází harcovník z Daimleru

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud