První závod se na Hungaroringu jel v roce 1986. Protože šlo o velkou událost v podobě první Velké ceny za železnou oponou, dostal Ecclestone ocenění za zásluhy - příjezd pro VIP hosty a novináře se jmenuje Bernie Avenue (česky Bernieho ulice).
Okruh tehdy nebyl fyzicky náročný jen pro jezdce. Teploty ve stínu se pohybovaly okolo 35 stupňů Celsia a na konci závodu už diváci nemohli sehnat žádné tekutiny. Prodavači melounů tak vydělali balík.
Piquet bude pravděpodobně ve Valencii nahrazen Romainem Grosjeanem z GP2. Mělo k tomu dojít už v Maďarsku, ale Piquet nakonec dostal šanci díky solidnímu výkonu v kvalifikaci na Nürburgringu. Sám Alonso tvrdil, že neví, kdo bude v Maďarsku jeho týmovým kolegou. Nedávný test na rovince v Duxfordu už odjel Grosjean, přestože původně měl v autě sedět Piquet.
Piquet by ale nakonec mohl mít šanci se v F1 udržet. Podle brazilského deníku O Globo chce totiž tým BMW Sauber převzít Nelson Piquet starší. Piquet mladší k tomu řekl, že se dočkáme velkých novinek.
Prodej lístků byl v Maďarsku letos asi o 50 % nižší, než loni. Organizátoři viní ekonomickou krizi. Podobné potíže mají i ve Valencii, zatím prodali asi třetinu lístků. Zachránit by je ale mohl návrat Michaela Schumachera. V Maďarsku krizi vzali do vlastních rukou někteří taxikáři a za tříkilometrovou cestu si chtěli naúčtovat v přepočtu 1 350 Kč.
Coulthard, který nyní pracuje jako poradce v týmu Red Bull prohlásil, že o podpoře jednoho z jezdců ve snaze o zisk titulu se rozhodne během několika závodů. Na Hungaroringu byl údajně Webber až o dvě desetiny na kolo rychlejší, ale pokazil nejrychlejší kolo v kvalifikaci.
Majitel komerčních práv CVC vlastní několik desítek společností po celém světě. Údajně se chystá své portfolio opět rozšířit, tentokrát o britskou společnost provozující vlakovou a autobusovou dopravu.
Od Ferrari odejde John Iley, šéf aerodynamického oddělení. Údajně s ním tým nechtěl prodloužit smlouvu kvůli špatným výsledkům. Na konci roku by mohl odejít i Luca Baldisserri, který byl na začátku sezóny odvolán z boxové zdi na jinou pozici v továrně. Momentálně by se měl opět přesunovat na jiné místo, které se netýká Formule 1. Pokud nepůjde jinam, bude to smutný konec dlouholetého člena týmu stojícího za úspěchy z posledních let.
S koncem července jako obvykle přicházejí všemožné spekulace o přestupech jezdců. Alonso by měl mít s Ferrari smlouvu až od roku 2011, takže pro příští sezónu je spojován s Brawnem. Ten by ale asi nechtěl přistoupit na jednoletou smlouvu. U Renaultu by Alonsa podle některých zvěstí měl nahradit Robert Kubica.
Lewis Hamilton letos nedostane možnost vylepšit svůj čas v britském pořadu Top Gear. Při svém prvním pokusu (video) měl mokrou trať a tak měl dostat šanci i na suchu. Podle štábu bylo ale při plánovaném dnu natáčení velké riziko deště a tak se jízda odsunula do další série.
Nováček Jaime Alguersuari uděal při svém debutu dobrý dojem. Pochvalil ho nejen Martin Whitmarsh, ale také bývalý pilot Johnny Herbert: „Má velice jemný styl, jako Jenson Button. To pro něj bude výhoda, až získá rychlost.“
Před startem se na roštu potkali Eddie Jordan a Bernie Ecclestone a následoval tento rozhovor:
BE: Kdo jste?
EJ: Proč jsi nepodepsal Concordskou dohodu?
BE: Neumím psát.
EJ: Myslel jsem, že neumíš platit.
BE: To taky.
Ola Källenius, který vedl oddělení Mercedes HPE (motory a KERS pro F1) byl pravděpodobně odměněn za výbornou práci. Stal se totiž výkonným ředitelem Mercedesu v USA.
Dalším odměněným je Mark Webber. Jeho vítězství na Nürburgringu ocení australská pošta sérií známek v hodnotě 55 centů.
O návrat do F1 stojí vedle Michaela i Ralf Schumacher: „Kdybych byl na Michaelově místě, udělal bych to stejné. Ale zatím mě o to nikdo nežádal. Ale kdyby to udělali, přemýšlel bych nad tím.“
Michael by za svůj návrat nemusel dostat žádnou odměnu. Jednání se totiž neúčastnil jeho manažer Weber a navíc se má jednat o výpomoc Ferrari z důvodu Michaelovy loajality. Ne že by plat postrádal, za svou kariéru si měl vydělat přibližně miliardu dolarů. Momentálně mu Ferrari, kde je v pozici konzultanta, dává asi 5 milionů dolarů ročně.
McLaren se zřejmě inspiroval u Ferrari a při zastávkách v boxech si pomáhá semaforem. Nejde ale o systém, který dává pokyny jezdcům, ale muži s lízátkem. Monitoruje totiž provoz v boxové uličce a pokud je v nebezpečném prostoru nějaký vůz, svítí červeně.
Ostatní týmy stále ještě nechávají tuto kontrolu na lidech a určují v uličce bod, před kterým je bezpečné svého jezdce vypustit i když někdo projíždí.
Ross Brawn dosud nesl slabší výkony dobře, ale v Maďarsku zřejmě očekával návrat týmu na vrchol. Po slabých výkonech jen odpojil sluchátka, svěsil hlavu a chvíli seděl. Na boxové zdi bylo naprosté ticho. Něco takového se prý ještě nestalo.
Spolu s týmy F1 mají samozřejmě prázdniny i jezdci. Kimi Räikkönen se účastnil finské rallye a odpočívat nebude ani Jenson Button. Dnes se účastní Londýnského triatlonu, což znamená klasických 1,5 km plavání, 40 km na kole a 10 km běhu. To vše pro podporu nadace Make a Wish. Dobročinným účelům se bude věnovat i Jarno Trulli, který stráví nějaký čas v regionu Abruzzo, kde před časem řádilo zemětřesení. Jezdci McLarenu stráví dovolenou doma ve Švýcarsku a Finsku, zatímco Barrichello odjel za rodinou do Spojených států.
A na závěr: pokud nedokážete najít důvod, proč ve volbách na pozici prezidenta FIA podporovat Ariho Vatanena, jeden se jmenuje Climb Dance (video dole). Za volantem Peugeotu 405 T16 sedí právě Ari.