1956 Belgie: Fangio podezřívá Ferrari

iM3, 28. února 2007, 08:00 Google+

Ohromující okruh Spa-Francorchamps byl svědkem dalších úžasných bojů Fangia a Mosse. Naneštěstí tentokrát Fangio cíl neviděl a z prvního vítězství se radoval nový britský jezdec.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

4. GP Belgie
Spa-Francorchamps
5. června 1956

Fangiova důvěra ve Ferrariho vozy byla velmi otřesena při vytrvalostním závodu Mille Miglia. Argentinec obvinil mechaniky, že vyvrtali podivné díry na chlazení brzd, kterými vnikaly kapky deště do kokpitu. Před Grand Prix Belgie upravili ve Ferrariho dílně Lancii-Ferrari D50 zcela na Fangiovu míru. Ale Argentinec ztrácel důvěru v upravený model a chtěl Collinsův starý model, zatímco Collins dostal k dispozici Fangiův vůz.

Fangio byl v kvalifikaci o působivých pět vteřin rychlejší než druhý Stirling Moss na maserati. Vedle nich se do první řady postavil Peter Collins, další mladý a nadějný britský jezdec. Za nimi Jean Behra s Eugeniem Castellottim.

V den závodu pršelo, což tvořilo již tak nebezpečný okruh velmi zrádným. Fangio nevyužil výhody prvního místa a nechal se předjet Mossem a Castellottim. Argentinec po dvou kolech „udolal“ Castellottiho a za další dvě kola po předjetí Mosse vedl belgickou Grand Prix. Nad okruhem přestalo pršet a povrch začal postupně osychat. Fangio nasadil rychlé tempo a pomalu si budoval dostatečný náskok.

V desátém kole ztratil Moss při vjezdu do zatáčky Eau Rouge levé zadní kolo. Tentokrát se k němu štěstí neobrátilo zády a Moss i vůz vyšli z nebezpečné situace nezraněni. Angličan se dal ihned do sprintu k depu, které stálo jen pár desítek metrů od něj. Počkal si až kolem pojede týmový kolega Cesare Perdisa a převzal jeho vůz. Brzy na to odstoupil po technických problémech i Castellotti a Moss se posunul na šesté místo.

Vedoucí Fangio a druhý Collins předváděli spanilou jízdu za vítězstvím, oba jezdce dělila necelá půl minuta. V 23. kole byl Fangio nucen zastavit v depu. Tam zjistil, že převodovka se přehřívala z důvodu chybějícího oleje. Podezíravý Fangio se vydal na pěší túru kolem čtrnáctikilometrového okruhu, aby našel skvrny po vytékajícím oleji. Bohužel na čisté trati nenašel nic, z čehož si udělal osobní závěr: sabotáž, mechanici mu nenalili do rozvodu olej…

Mezitím Behra ztratil druhou pozici díky problému s motorem. Paul Frere, belgický novinář a příležitostný závodník, se posunul na Behrovo místo, které si udržel až do cíle. Moss se po předjetí Harryho Schella na vanwallu dostal na konečné třetí místo. Peter Collins s dostačujícím náskokem vyhrál první Grand Prix v životě a patřičně to oslavil. Také celá Británie měla důvod k úsměvu, její dva jezdci vedli mistrovství světa formule 1 v pořadí Moss – Collins.

foto: www.f1-facts.com
GP Belgie (Circuit of Spa Francorchamps)Kvalifikace
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1.   Juan - Manuel FANGIO argScuderia Ferrari4:09.8
2.   Stirling MOSS gbrOfficine Alfieri Maserati4:14.7
3.   Peter COLLINS gbrScuderia Ferrari4:15.3
4.   Jean BEHRA fraOfficine Alfieri Maserati4:16.7
5.   Eugenio CASTELLOTTI itaScuderia Ferrari4:16.7
6.   Harry SCHELL usaVanderwell Products Ltd4:19.0
7.   Maurice TRINTIGNANT fraVanderwell Products Ltd4:22.8
8.   Paul FRERE belScuderia Ferrari4:23.8
9.   Cesare PERDISA itaOfficine Alfieri Maserati4:35.7
10.   Louis ROSIER fraEcurie Rosier4:35.9
11.   Luigi VILLORESI itaScuderia Centro Sud4:37.7
12.   Piero SCOTTI fraSoukromý Connaught4:41.9
13.   Francesco GODIA espOfficine Alfieri Maserati4:49.8
14.   Horace GOULD gbrGould´s Garage4:50.4
15.   Andre PILLETE belScuderia Ferrari4:51.9

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

GP Belgie (Circuit of Spa Francorchamps)Závod
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorBodyČas / odstup
1.   Peter COLLINS gbrScuderia Ferrari 82:40.00.3
2.   Paul FRERE belScuderia Ferrari 6+ 1:51.3
3.   Stirling MOSS gbrOfficine Alfieri Maserati 3+ 3:16.6
3.   Cesare PERDISA itaOfficine Alfieri Maserati 2+ 3:16.6
4.   Harry SCHELL usaVanderwell Products Ltd 3+ 1 kolo
5.   Luigi VILLORESI itaScuderia Centro Sud 2+ 2 kola
 
 
6.   Andre PILLETE belScuderia Ferrari  + 3 kola
7.   Jean BEHRA fraOfficine Alfieri Maserati  + 3 kola
8.   Louis ROSIER fraEcurie Rosier  + 3 kola
 DNF    Juan - Manuel FANGIO argScuderia Ferrari  převodovka
 DNF    Maurice TRINTIGNANT fraVanderwell Products Ltd  motor
 DNF    Piero SCOTTI fraSoukromý Connaught  tlak oleje
 DNF    Eugenio CASTELLOTTI itaScuderia Ferrari  převodovka
 DNF    Horace GOULD gbrGould´s Garage  převodovka
 DNF    Francesco GODIA espOfficine Alfieri Maserati  nehoda

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: 1956 Belgie: Fangio podezřívá Ferrari

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Sebastian Vettel v rámci třetího dne předsezonních testů v Barceloně

Ecclestone předpovídá Vettelův konec u Ferrari. Kam by podle něj mohl Němec zamířit?

Zůstane Alfa Romeo zavřená déle, než se původně očekávalo?

Uzavření továren by mohlo být podle šéfa Alfy Romeo prodlouženo. V čem je Räikkönen horší než Alonso?

Haas se snaží přežít

Steiner má co dělat, aby udržel Haas při životě. Jak zachránit menší týmy?

Nejlepší jezdci po kvalifikaci v Soči

Leclerc a Hamilton. To je Massův vysněný jezdecký tandem u Ferrari

Christian Horner, Bernie Ecclestone a Helmut Marko v Brazílii

Ecclestone má jasno: Letos žádné závody. Co na to šéf Ferrari?

Sebastian Vettel v tréninku v Abú Zabí

"FIA neměla o tajné dohodě s Ferrari nic říkat," říká Ecclestone. Red Bull se právních kroků nevzdá

Nico Rosberg a Lewis Hamilton po kvalifikaci v Austinu

"Všichni by měli napodobit Rosbergův přístup." Hill přemýšlí o slabinách Hamiltona

Kimi Räikkönen během své poslední sezóny za Ferrari

"Ferrari mělo vzít Leclerca dřív, s Räikkönenem se nikdy nikam nedostanete," tvrdí Briatore

Piloti běmeh předsezónních testů v Barceloně

"Koronavirus Verstappena děsí. Měl by ho dostat teď," přeje si Marko. Hamilton test odmítl

Kdy se dočkáme prvního letošního závodu?

Upravený kalendář bude čítat 15 - 18 závodů, ujišťuje šéf F1. Jak chce letos experimentovat?

  • Pátek

    • 1. Trénink (6:00 - 7:30)
    • 2. Trénink (10:00 - 11:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (7:00 - 8:00)
    • Kvalifikace (10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. ALBON, 2. BOTTAS, 3. GASLY... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Sutil, Adrian

Williams a Spyker v akci

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Všichni by měli napodobit Rosbergův přístup." Hill přemýšlí o slabinách Hamiltona

  2. Ecclestone má jasno: Letos žádné závody. Co na to šéf Ferrari?

  3. "FIA neměla o tajné dohodě s Ferrari nic říkat," říká Ecclestone. Red Bull se právních kroků nevzdá

  4. "Koronavirus Verstappena děsí. Měl by ho dostat teď," přeje si Marko. Hamilton test odmítl

  5. Leclerc a Hamilton. To je Massův vysněný jezdecký tandem u Ferrari

  6. Uzavření továren by mohlo být podle šéfa Alfy Romeo prodlouženo. V čem je Räikkönen horší než Alonso?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud