Alpine po „šoku“ v úvodu sezóny opět plánuje

Robert RoBertino Pavelka, 20. března 2024, 10:35 Google+

Vytýčit si nějakou trasu a dlouhodobě ji plnit je jistě zajímavé, snad i chvályhodné. Ovšem velmi často se podobný přístup může obrátit proti tvůrcům takového postupu. Asi nejlépe lze tento fakt demonstrovat na prachmizerném začátku sezóny 2024 u týmu Alpine.

Počet komentářů:  4 komentáře (Poslední 21.03. 13:12) Napište svůj názor
Alpine v úvodu ročníku 2024 rozhodně poklesla ve startovním poli

Alpine v úvodu ročníku 2024 rozhodně poklesla ve startovním poli | foto: Alpine F1 Team

Sdílejte článek

Mnozí z vás si jistě vzpomenou na slunné prognózy ještě v barvách Renaultu, hovořících o postupném zkvalitňování vozu, jehož gradací bude útok na vítězství v Grand Prix a ve finále boj o korunu automobilového krále. Jenže roky plynou a Alpine spíš míří na druhou stranu startovního pole. Jistě je na stahování kalhot dost času, brod je ještě daleko a po dvou neúspěšných závodech je předčasné dělat nad Alpine kříž. 

Zvídavé fanoušky ale zajímalo, proč se tým znenadání propadl až na poslední příčky letošních účastníků šampionátu. Šéf týmu Bruno Famin připustil, že jednou z příčin byl jakýsi „krok stranou“ a odchýlení od praxe ostatních týmů, jdoucích do změn na plný plyn. Nicméně tristní výkony v Bahrajnu a Saudské Arábii bylo nutné udělat nějaké zásahy. Přispěla k tomu i rezignace technického ředitele Matta Harmana a hlavního aerodynamika Dirka de Beera.

img-responsive

Podaří se Faminovi naplnit předkládané plány? | foto: Red Bull

V Enstone se rozhodli okopírovat loňský a úspěšný „třípilotní“ technický postup McLarenu. „Sice jsme očekávali těžký začátek sezóny, tušili jsme ho a také na to při představování vozu upozornili. Ale poslední místa v Bahrajnu, to byl pro nás upřímně šok. Jen to potvrdilo, že v našem týmu je potřeba učinit změny a my se pro ně rozhodli. Musíme do továren přenést to, co jsme činili v závěru loňského roku na trati. Tedy změnu myšlení, větší kreativitu a za přispění tří technických ředitelů udělat organizaci mnohem více horizontální než vertikální. Naším mottem je dosáhnout větší aktivity, agility a skutečného rozvoje našich pracovníků,“ burcuje francouzský tým ředitel Bruno Famin.

Šéf Alpine, jenž na svou pozici přišel v červenci minulého roku, je pevně přesvědčen o vzestupu během sezóny a doufá, že postupně přebudovaný model A524 ještě dosáhne dobrých výsledků - navzdory onomu nepříjemnému začátku na asijské půdě.

Čeká nás další vývoj zcela nového vozu. Klíčem je pochopení problémů a jejich řešení. Máme celkem jasnou představu, kde problémy tkví a tvrdě na nich pracujeme. Auto má určitě svůj potenciál. Čeká nás tvrdá práce, ale je při ní nutné změnit způsob vývoje vozu, dost možná i samotné prezentace na závodní trati. Stručně řečeno, musíme přehodnotit náš obecný přístup ke všemu,“ dodává Famin.

Objevují se samozřejmě kritické hlasy a argumenty, jestli už není pozdě. Jak uvádí nejeden zdroj, jednou z příčin může být určitá izolace a fakt, že francouzské motory nejsou dodávány nějakému dalšímu zájemci. K tomu můžeme přičíst i odstoupení Pierra Gaslyho v Saudské Arábii hned po startu, což podle Famina neumožnilo týmu posbírat důležitá data. Ocon se dostal do skupiny pilotů marně bojující s Kevinem Magnussenem a tomu musel přizpůsobit své působení na trati. 

Vytisknout

Diskuze: Alpine po „šoku“ v úvodu sezóny opět plánuje

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 4, poslední 21.03.2024 13:12 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 4 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

Oscar Piastri vyhrál podivný trénink v Suzuce

První trénink přerušen po nehodě, v druhém se víc stálo než jezdilo. Vyhrál ho Piastri

  • Pátek

    • Trénink ()
    • Kvalifikace ()
  • Sobota

    • Trénink ()
    • Závod ()
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Kevin Magnussen ukázal, jak se bojuje za týmové barvy

Ohlédnutí za GP Saúdské Arábie

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

  2. McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud