Alpine odhaluje, jak se nechalo inspirovat řešením Mercedesu při vylepšování motoru

Petr Hlawiczka, 21. prosince 2022, 06:30 Google+

Šéf vývoje motorů Renault Bruno Famin popisuje přechod na koncept Mercedesu, který jim pomohl zvýšit výkonnost pohonné jednotky E-Tech22 v průběhu letošní sezóny, kdy nakonec mezi konstruktéry porazili McLaren a obsadili čtvrtou příčku.

Počet komentářů:  4 komentáře (Poslední 22.12. 12:56) Napište svůj názor
Pod kapotou Alpine A522

Pod kapotou Alpine A522 | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Sdílejte článek

Francouzský výrobce motorů během poslední hybridní éry F1 zaostával za svými soupeři v podobě Ferrari, Mercedesu a Hondy. Díky změně konceptu však letos své manko dokázali stáhnout, byť občas bojovali se spolehlivostí, což vedlo k frustracím Fernanda Alonsa.

Klíčový bylo rozhodnutí přejít na řešení Mercedesu, který již od roku 2014 nastupoval do závodů s rozděleným turbem a kompresorem, přičemž obě části byly mezi válci propojeny společnou hřídelí. To vedlo k dalším ziskům v oblasti aerodynamiky.

"V roce 2022 jsme měli zcela novou pohonnou jednotku s velkými změnami v uspořádání. Nejdůležitější v této oblasti bylo rozdělení turba, což vylepšilo aerodynamickou výkonnost vozu, což je dokladem toho, jakým způsobem spolupracujeme s Enstone," popisuje Famin dobré fungování mezi továrnou ve Francii a ve Velké Británii.

img-responsive

Esteban Ocon s vozem Alpine A522 ve Velké ceně Itálie | foto: Alpine F1 Team

"Nepracovali jsme pouze na samotné pohonné jednotce, pracovali jsme na výkonnosti auta. Samozřejmě, že výkonnost pohonné jednotky je velmi důležitá, pokud však můžeme dosáhnout zisku v oblasti aerodynamiky či šasi pomocí nějakých kompromisů na straně pohonné jednotky, pak to uděláme. Hodně jsme na tom pracovali," pokračuje šéf motorů Renault.

"Pokud jde o integraci, hmotnost a chlazení, tak se nejedná jen o změnu technické filozofie, ale o změnu globální práce s Enstone. Z pohledu výkonnosti šlo o pozitivní sezónu a opravdu jsme ztrátu stáhli. Mezi nejlepší a nejhorší pohonnou jednotkou na roštu už nejsou výraznější rozdíly," potvrzuje Famin.

Přehled použitých komponent pohonných jednotek za sezónu 2022

Přehled použitých komponent pohonných jednotek za sezónu 2022 | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Alpine ale musí před sezónou 2023 vylepšit spolehlivost svých motorů, kvůli kterým piloti často nemohli dokončit závod: "Docela hodně jsme riskovali při co nejpozdějším vývoji motorů a riskovali jsme i v tom, že jsme nepodstoupili celý validační proces."

"Normálně bychom jej zvládli, ale opravdu jsme to chtěli oddálit na ten poslední možný okamžik, někdy trochu moc pozdě, protože jsme měli určité potíže, vážně jsme ale chtěli v oblasti vývoje získat maximum," popisuje Famin.

"Naše strategie byla jasná a díky tomu, že jsme se s pohonnou jednotkou dostali zpět do hry, jsme ji splnili. Vzhledem ke zmrazenému vývoji na 4 roky bylo základem strategie provést něco s výkonností a mít možnost řešit problémy se spolehlivostí později," dodává Famin, který je před příští ročníkem F1 docela optimistický, pokud jde o vyřešení spolehlivosti.

Vytisknout

Diskuze: Alpine odhaluje, jak se nechalo inspirovat řešením Mercedesu při vylepšování motoru

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 4, poslední 22.12.2022 12:56 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 4 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Charles Lecler v závodě v Abú Zabí

Na špici budou příští rok bojovat tři týmy, říká Leclerc. Ostatním nevěří

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud