Alpine odhaluje, jak se nechalo inspirovat řešením Mercedesu při vylepšování motoru

Petr Hlawiczka, 21. prosince 2022, 06:30 Google+

Šéf vývoje motorů Renault Bruno Famin popisuje přechod na koncept Mercedesu, který jim pomohl zvýšit výkonnost pohonné jednotky E-Tech22 v průběhu letošní sezóny, kdy nakonec mezi konstruktéry porazili McLaren a obsadili čtvrtou příčku.

Počet komentářů:  4 komentáře (Poslední 22.12. 12:56) Napište svůj názor
Pod kapotou Alpine A522

Pod kapotou Alpine A522 | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Sdílejte článek

Francouzský výrobce motorů během poslední hybridní éry F1 zaostával za svými soupeři v podobě Ferrari, Mercedesu a Hondy. Díky změně konceptu však letos své manko dokázali stáhnout, byť občas bojovali se spolehlivostí, což vedlo k frustracím Fernanda Alonsa.

Klíčový bylo rozhodnutí přejít na řešení Mercedesu, který již od roku 2014 nastupoval do závodů s rozděleným turbem a kompresorem, přičemž obě části byly mezi válci propojeny společnou hřídelí. To vedlo k dalším ziskům v oblasti aerodynamiky.

"V roce 2022 jsme měli zcela novou pohonnou jednotku s velkými změnami v uspořádání. Nejdůležitější v této oblasti bylo rozdělení turba, což vylepšilo aerodynamickou výkonnost vozu, což je dokladem toho, jakým způsobem spolupracujeme s Enstone," popisuje Famin dobré fungování mezi továrnou ve Francii a ve Velké Británii.

img-responsive

Esteban Ocon s vozem Alpine A522 ve Velké ceně Itálie | foto: Alpine F1 Team

"Nepracovali jsme pouze na samotné pohonné jednotce, pracovali jsme na výkonnosti auta. Samozřejmě, že výkonnost pohonné jednotky je velmi důležitá, pokud však můžeme dosáhnout zisku v oblasti aerodynamiky či šasi pomocí nějakých kompromisů na straně pohonné jednotky, pak to uděláme. Hodně jsme na tom pracovali," pokračuje šéf motorů Renault.

"Pokud jde o integraci, hmotnost a chlazení, tak se nejedná jen o změnu technické filozofie, ale o změnu globální práce s Enstone. Z pohledu výkonnosti šlo o pozitivní sezónu a opravdu jsme ztrátu stáhli. Mezi nejlepší a nejhorší pohonnou jednotkou na roštu už nejsou výraznější rozdíly," potvrzuje Famin.

Přehled použitých komponent pohonných jednotek za sezónu 2022

Přehled použitých komponent pohonných jednotek za sezónu 2022 | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Alpine ale musí před sezónou 2023 vylepšit spolehlivost svých motorů, kvůli kterým piloti často nemohli dokončit závod: "Docela hodně jsme riskovali při co nejpozdějším vývoji motorů a riskovali jsme i v tom, že jsme nepodstoupili celý validační proces."

"Normálně bychom jej zvládli, ale opravdu jsme to chtěli oddálit na ten poslední možný okamžik, někdy trochu moc pozdě, protože jsme měli určité potíže, vážně jsme ale chtěli v oblasti vývoje získat maximum," popisuje Famin.

"Naše strategie byla jasná a díky tomu, že jsme se s pohonnou jednotkou dostali zpět do hry, jsme ji splnili. Vzhledem ke zmrazenému vývoji na 4 roky bylo základem strategie provést něco s výkonností a mít možnost řešit problémy se spolehlivostí později," dodává Famin, který je před příští ročníkem F1 docela optimistický, pokud jde o vyřešení spolehlivosti.

Vytisknout

Diskuze: Alpine odhaluje, jak se nechalo inspirovat řešením Mercedesu při vylepšování motoru

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 4, poslední 22.12.2022 12:56 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 4 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Charles Lecler v závodě v Abú Zabí

Na špici budou příští rok bojovat tři týmy, říká Leclerc. Ostatním nevěří

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  2. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  3. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  4. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  5. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  6. SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud