Verstappen na počátku sezóny vážně pochyboval, popisuje rozdíly mezi auty

Petr Hlawiczka, 19. prosince 2022, 07:00 Google+

Max Verstappen se ohlíží za letošní sezónou, do níž vstupoval s obavami. Těžce si také zvykal na nový monopost, který trpěl nadváhou. Během sezóny se s ním sžil a po dietě začal na dráze dominovat. V čem spatřuje největší rozdíly proti jeho předchůdci RB16B?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Max Verstappen se svou trofejí za první místo po závodě v americkém Austinu

Max Verstappen se svou trofejí za první místo po závodě v americkém Austinu | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

"Upřímně, byl tam velký otazník. Kvůli novým pravidlům jsme neměli tušení, jak na tom budeme. V aerodynamickém tunelu a při výpočtech vypadalo všechno dobře, ale nikdy nevíte, na co přijdou ostatní. Nenašli nějaký trik?" popisuje pro RacingNews365 Verstappen.

"Když auta najela na rošt v Bahrajnu kvůli fotografování, bylo tam tolik nápadů a říkali jste si: 'Udělali jsme to správně?' Naším problémem na počátku bylo, že jsme měli těžkou nadváhu, takže jsme opravdu nemohli předvádět skutečný potenciál auta, ale během času jsme se toho zbavili a auto ožilo. Vylepšení pomohla, šlo však hlavně o tu váhu," přiznává dvojnásobný šampion.

Red Bull těžil také toho, že se jeho monopost RB18 vůbec netrápil s poskakováním na rovinkách kvůli přísavnému efektu podlahy: "Některé týmy měly více problémů, které musely řešit, zatímco my jsme se mohli víceméně soustředit pouze na snižování hmotnosti a výkonnost."

img-responsive

Max Verstappen s Red Bullem RB18 v Abú Zabí | foto: Red Bull Content Pool

"Ale ta redukce hmotnosti byla opravdu nečekaná. Lidé řešili poskakování a my naši hmotnost, raději bychom se však více soustředili na výkonnost. Bylo to drahé a to je kvůli rozpočtovému stropu problém. Už jsme měli vypočítaná určitá vylepšení, ale najednou jste se museli zaměřit na snižování hmotnosti. Přijít na to, kde to udělat, není nejjednodušší," říká Verstappen.

Z prvního závodu odstoupil, do cíle nedojel ani v Austrálii, zatímco jeho největší soupeř Charles Leclerc s Ferrari sbíral body a vytvořil si náskok. Problémy Red Bullu ale tehdy nepramenily s příliš vysoké hmotnosti nového vozu.

"V té době jsme na autě neměli fakt nic, co by snižovalo hmotnost. Museli jsme počkat několik týdnů, až jsme se dočkali vylepšení, takže to s tím nemělo nic společného. Upřímně, během testů jsme neměli téměř žádné potíže a ty problémy, s nimiž jsme se setkali, byly opravdu nečekané. Byla to trochu škoda, v té době jsme pro ně neměli moc vysvětlení, ale tým je naštěstí rychle vyřešil," vzpomíná 25letý Holanďan.

img-responsive

Po sezóně a druhém titulu je Max spokojený | foto: Red Bull Content Pool

V závěru popisuje rozdíly mezi předchozím vozem a tím letošním: "Vůz z minulého roku byl agilnější, protože byl lehčí. Také viditelnost byla na přední nápravě mnohem lepší, abych byl upřímný. V rychlých zatáčkách jsou tahle auta fajn, ale v těch pomalých jsou trochu líná."

"Ve vysokých rychlostech jsou docela stabilní, zatímco ta loňská se trochu smýkala, ale v pomalých rychlostech opět úřaduje hmotnost. Je to trochu škoda, ale nakonec byla vytvořena pro lepší závodění a toho jsme se dočkali. Musí být nastavena mnohem tužší a my jsme si na ně už zvykli. Zpočátku jsem se při jízdě trápil, ale ne kvůli tomu, že by mě bolela záda nebo něco, jen se rozhodně ovládala velmi odlišně," dodává Verstappen.

Vytisknout

Diskuze: Verstappen na počátku sezóny vážně pochyboval, popisuje rozdíly mezi auty

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zak Brown (vlevo) by si uměl představit F1 v nové podobě

Zak Brown by přivítal větší technickou svobodu, nebál by se ani šesti kol

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  2. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  3. Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

  4. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  5. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  6. SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud