V sezóně 2020 předjíždění ubylo. Co je příčinou a jak se letos změní minimální hmotnost?

Petr Hlawiczka, 15. ledna 2021, 06:00 Google+

Počet předjížděcích manévrů v loňské sezóně v porovnání s předchozími ročníky klesl, přestože nedošlo k velkým změnám v pravidlech. Co za tím stojí?

Počet komentářů:  43 komentářů (Poslední 17.01. 20:06) Napište svůj názor
Souboj Russella s Albonem a Norrisem v Soči

Souboj Russella s Albonem a Norrisem v Soči | foto: Williams F1 Team

Sdílejte článek

Podle statistik v roce 2018 na jeden závod připadlo 32,6 předjížděcích manévrů, v roce 2019 jich bylo 38,9. V uplynulé sezóně 2020 však toto číslo pokleslo na 31,4 předjetí na velkou cenu.

"Všichni víme, že to je skutečně problém. S těmito auty se v podstatě nedá předjíždět - alespoň na většině tratí, kde závodíme. Proto většina pilotů obvykle volí strategii s jedinou zastávkou," vysvětluje pilot Red Bullu Max Verstappen.

Pilotům ztěžuje práci špinavý vzduch, kdy při jízdě těsně za druhým vozem klesá přítlak. A s tím, jak se vyvíjí aerodynamika a její prvky na vozech jsou rok od roku pokročilejší, je následování soupeře neustále náročnější - nepomáhají ani další DRS zóny na okruzích.

To však není jediný problém. Podle Verstappena jezdci musí během závodu navíc pečovat o pneumatiky a ubírat nohy z plynu ještě před brzdnými zónami, "protože nádrže nejsou dost velké na to, abychom mohl natankovat dostatečné množství paliva pro útočení až do konce."

img-responsive

Štíhlé krásky v Monaku v roce 1993 | foto: Williams F1 Team


Otesánek dále tloustne

"Připadá mi, že pokud by se snížila hmotnost aut, situace by se měla zlepšit," uvažuje pilot Red Bullu dále. Se současným vývojem proto není spokojen - letos se totiž minimální hmotnost vozů zvyšuje o dalších 6 kg.

Důvodem nárůstu na 752 kg i přes zmražení pravidel byly obavy některých výrobců motorů, že by v honbě za nižší hmotnosti mohlo docházet k nasazování exotičtějších a dražších materiálů. Některé týmy si také stěžovaly, že se nedokázaly dostat na loňský limit 746 kg, aniž by nedošlo ke velkému zvýšení nákladů.

A pilotům kritizujícím neustálý růst hmotnosti nebude veseleji ani po velkých změnách technických pravidel kvůli nasazení nové generace monopostů ani příští rok, kdy min. hmotnost naroste až na 778 kg! Přitom v sezóně 1993 se například vlezly do 505 kg a ještě v sezóně 2009 do 605 kg.

Video: Piquet s 540kg Williamsem předjíždí Sennu

Vytisknout

Diskuze: V sezóně 2020 předjíždění ubylo. Co je příčinou a jak se letos změní minimální hmotnost?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 43, poslední 17.01.2021 20:06 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 43 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Safety car Aston Martin Vantage pro sezónu 2021

Aston Martin představuje safety car, s nímž chce letos v F1 udávat tempo + FOTO

George Russell v Abú Zabí

Russell o ambicích Williamsu i budoucnosti. Kdy čeká povýšení do Mercedesu?

Fernando Alonso v rámci filmovacího dne v Barceloně

Alonsův nový šéf: Je to s ním složité, ale těším se!

Valtteri Bottas

Letos budu sobec, varuje Bottas

Williams FW43B

Williams ukázal FW43B s novým zbarvením: modrobílá s prvky žluté

Nikita Mazepin při sezónních testech v Maďarsku

Micka už jsem v totožném autě porazil, hlásí Mazepin. Co říká na pověst platiče?

Sebastian Vettel poprvé na trati s Aston Martinem AMR21

Aston Martin poprvé prohnal svůj nový vůz AMR21 po okruhu + FOTO

Nový zbarvení Haasu

Haas představuje nové zbarvení a hlavního sponzora

Aston Martin AMR21 - Mercedes

Zelená zpět na scéně. Aston Martin představil vůz pro sezonu 2021

Fernando Alonso

Alonso už je po své nehodě na kole zcela fit, může testovat s vozem F1

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Charles Leclerc v závodě v Abú Zabí

Pátý pilot s koronavirem. Zprávu potvrdila hvězda Ferrari

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Mercedes odhaluje první snímky nového vozu W12

  2. Mercedes záměrně neukázal podlahu W12. Co skrývá?

  3. Letos budu sobec, varuje Bottas

  4. Aston Martin poprvé prohnal svůj nový vůz AMR21 po okruhu + FOTO

  5. Haas představuje nové zbarvení a hlavního sponzora

  6. Zelená zpět na scéně. Aston Martin představil vůz pro sezonu 2021

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud