Mercedes během sezóny zcela změnil koncept svého vozu, nikdo nic nepoznal

Petr Hlawiczka, 5. prosince 2022, 06:30 Google+

I když se vzhled bočnic monopostu W13 v průběhu letošní sezóny nezměnil, přesto pod kapotou došlo podle šéfa Mercedes Tota Wolffa k obrovské změně. A podle něj se již nikdy nikomu nepodaří ve Formuli 1 dominovat tak dlouho jako právě jeho týmu.

Počet komentářů:  4 komentáře (Poslední 10.12. 18:49) Napište svůj názor
George Russell s Mercedesem W13 v Abú Zabí

George Russell s Mercedesem W13 v Abú Zabí | foto: Pirelli

Sdílejte článek

Ve snaze vyřešit poskakování a zvýšit výkonnost vozu podle se vůz hodně změnil, byť to z vnějšku nebylo vůbec patrné. Udržel si své ultra-úzké bočnice, s kterými tolik překvapil v předsezónních testech.

"Šel jsem do aerodynamického tunelu a řekl: 'Tahle věc vypadá úplně stejně jako tohle letošní auto.' Oni mi ale řekli, že je pod kapotou hodně odlišné. Je to o toku vzduchu, o rozložení hmotnosti, aerodynamické mapě," přibližuje šéf Mercedesu.

"Naše auto se uprostřed roku fundamentálně změnilo. Změnili jsme koncept, ale na karosérii jste nemohli nic poznat. Myslím, že koncept úzkých bočnic je trochu zavádějící. Když jsem jej naposledy viděl v aerodynamickém tunelu, byl plný překvapení, ale řekli mi, že není stejný," odhaluje Wolff.

Porovnání koncepce Red Bullu a Mercedesu

Porovnání koncepce Red Bullu a Mercedesu | zdroj: Formula1.com

Mercedes se s inovovaným vozem nakonec dočkal vítězství zásluhou Georgea Russella v Brazílii, mezi konstruktéry skončil ale až třetí. Red Bull letos ukončil jeho dominantní éru, kdy od sezóny 2014 získal osm mistrovských titulů v řadě za sebou.

To se podle šéfa už nikomu nikdy nepodaří: "Víme, kdo jsou dnes naši soupeřili, zítra a v pozítří mezi nimi budou další  díky omezení rozpočtů. A takový by sport měl být, aby o titul nebojoval jeden tým nebo tři týmy, ale třeba i pět týmů. Podmínky se mění. Podle mě nikdo neuteče s osmi tituly v řadě, takto byla navržena pravidla."

"Způsob, jakým jsou stanovena pravidla s omezením pro aerodynamické tunely a testování aerodynamiky, umožňuje týmům vzadu opravdu udělat velký pokrok ve srovnání s těmi vpředu. To je také důvod, proč bude šampionát v budoucnu vyrovnanější, protože když jste poslední, máte 50 či 40 % více času," dodává Wolff.

Vytisknout

Diskuze: Mercedes během sezóny zcela změnil koncept svého vozu, nikdo nic nepoznal

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 4, poslední 10.12.2022 18:49 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 4 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Sergio Pérez v deštivém závodě v Japonsku

Pérez se Ricciarda nebojí. Jak se ale zachová Red Bull?

Nový šéf Ferrari Frederic Vasseur

Největší problém u Ferrari? Montoya mluví o nejistotě. Favorizoval Todta

Alpine bude jedním z šesti dodavatelů, zásobujících F1 za tři roky

F1 bude mít šest dodavatelů motorů

Prezentace Red Bullu 2019

Mistrovský Red Bull spojuje své síly s Fordem, odhaluje svou novou zbraň RB19 + FOTO

Pilot stáje Renault F1 Jean-Pierre Jabouille v roce 1978

Do třetice všeho zlého - loučíme se s dalším francouzským pilotem

Mick Schumacher

McLaren rozšiřuje svou řadu rezervních jezdců o Schumachera z Mercedesu

Sergio Pérez s vozem RB18 v Austinu

Trest tým strašně omezuje, stěžuje si šéf Red Bullu

Mick Schumacher v závodě v Miami

Tost lituje, že Schumacher nesehnal sedačku. Německo má velký problém

Představení nového Haasu

Jako první představuje svůj vůz Haas + FOTO

Pohonná jednotka za zády Ferrari F1-75

Ferrari komentuje údajný nárůst výkonu své pohonné jednotky o 30 koní

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Patrick Tambay pózuje u vozu značky, na níž dosáhl svých dvou vítězství v F1

Odešel pilot, jehož provázely opakované návraty - Patrick Tambay

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Trest tým strašně omezuje, stěžuje si šéf Red Bullu

  2. Mistrovský Red Bull spojuje své síly s Fordem, odhaluje svou novou zbraň RB19 + FOTO

  3. Jako první představuje svůj vůz Haas + FOTO

  4. Ferrari komentuje údajný nárůst výkonu své pohonné jednotky o 30 koní

  5. McLaren rozšiřuje svou řadu rezervních jezdců o Schumachera z Mercedesu

  6. "Ferrari letos nebude mít jezdce č. 1, pokud ale bude třeba, zasáhnu!" varuje nový šéf Vasseur

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud