PROHLÁŠENÍ po sprintu v Brazílii: Nadšení u Mercedesu a zlobivé pneumatiky Red Bullu

Jana Šrámková / Robert RoBertino Pavelka / MaMa, 12. listopadu 2022, 21:36 Google+

Jak hodnotí dnešní sprinterský závod na okruhu Interlagos jednotliví piloti a představitelé týmů?

Počet komentářů:  11 komentářů (Poslední 13.11. 15:54) Napište svůj názor
George Russell se svou trofejí za druhé místo po závodě v Holandsku

George Russell se svou trofejí za druhé místo po závodě v Holandsku | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

MERCEDES

George Russell, 1. místo
Bylo to neuvěřitelné. Nečekali jsme, že budeme mít takovou rychlost, ale ukazuje to všechnu tu tvrdou práci a pokrok, který jsme jako tým udělali. Poslední tři závody od Austinu bylo auto skvělé a je těžké odhadnout, jak by na tom byl Max, kdyby měl měkkou sadu. Nicméně první místo je skvělý pocit. Je to těžké, protože je to sprint a musíte balancovat mezi riskem a odměnou. I když jsem to vítězství moc chtěl, nechtěl jsem riskovat, abych nepřišel o body a nestartoval třeba zezadu. Podařilo se, do třetice všeho dobrého. Je to šílený pocit, že jsme oba v první řadě. Lewis odvedl skvělou práci se vyšvihnout z osmého místa. Jsem si jistý, že zítra bude Max létat a probojovávat se polem, ale máme luxusní pozici a můžeme třeba rozdělit strategie a zkusit jít po vítězství.

Lewis Hamilton, 3. místo (posune se díky penalizaci Sainze na druhé)
Jsem tak šťastný, že jsem tady. Byl to neuvěřitelný víkend. Včera to byl náročný den. Ale dnes tu byl úžasný dav fanoušků. Startoval jsem osmý a pomalu se probojoval. Gratuluji Georgovi. Je to díky všem v týmu, tvrdě jsme letos pracovali a tohle je úžasný výsledek. Být zítra v první řadě je neskutečné. Odtud bychom měli být schopni jako tým spolupracovat a udržet ostatní za sebou. Pokusíme se o to co to jen půjde. Pokud bude zítra dobré počasí a udržíme opotřebení pneumatik, mohl by to být dobrý souboj. Výhra zde v Brazílii, to by bylo něco.

Andrew Shovlin, inženýr
Tohle je vše, v co jsme mohli doufat a být rychlejší než Max, to jsme popravdě nečekali. Myslím, že to bylo hodně o středních pneumatikách a Lewis jel skvěle, aby se dostal vpřed. Je to doba, co jsme startovali z první řadu a moc se na to těšíme. Víme, že George ví, jak závodit a je za volantem chytrý a bylo pěkné mu dnes dodat vůz, ve kterém mohl ukázat, co umí a být na čele. Jel opravdu působivě. Myslím, že to vypadalo, že máme náskok na Ferrari. Zítra může zamíchat kartami počasí, ale když to srovnáme se začátkem roku, byl to kus práce dostat se sem. Vypadá to, že novinky fungují a je to pěkná odměna.


FERRARI

Carlos Sainz, 2. místo (po penalizaci sedmý)
V první zatáčce to bylo hodně těsné. Opravdu do toho musíte jít na brzdách, nebo je (Red Bull) nepředjedete. Jsou na rovinkách strašně rychlí. Takové je závodění a musíte do toho jít, pokud se chcete dostat vpřed a udržet se tam. Měli jsme slušnou rychlost, ale jsou to Mergly. Jsou trošku rychlejší. Bude zajímavé sledovat, co se stane, když všichni vyzkoušíme střední sadu. Samozřejmě, musíme je na trati předjet, protože startuji sedmý.

Charles Leclerc, 6. místo
Po startu z desátého místa bylo mým dnešním cílem získat co nejlepší umístění bez zbytečného rizika. Přesně to se mi povedlo, předvedli jsme dnes dobrou rychlost a v závodě hodlám tvrdě útočit, co bude v mých silách, abych týmu přivezl co nejlepší výsledek.

Laurent Mekies, závodní ředitel
Pro nás tento sprint probíhal poměrně dobře, měli jsme slušné tempo a stoupali pořadím nahoru, přičemž jsme si před zítřejším závodem zajistili slušné pozice. Charles i Carlos ukázali bojovného ducha a odvedli skvělou práci, přivezli slušné umístění bez nějakého výrazného rizika. Carlos odjel skvělý závod, od prvního kola tlačil, pak zaútočil na Maxe a získal druhé místo, které pak ubránil před Hamiltonovým finišem. Agresivní jízdou zmírnil důsledek penalizace, která ho postihla kvůli výměně motoru.

Charles si také vedl solidně, vybojoval čtyři místa, čímž se posunul do třetí řady, což bylo zúročení naší snahy. Zítra nás čeká dlouhý a náročný závod a nyní se na něj musíme důkladně připravit a projít nashromážděná data.


RED BULL

Max Verstappen, 4. místo
Po celou dobu jsem se cítil dobře, ale nějak to prostě nešlo, ale ani na měkké sadě bych asi nebyl rychlejší. Vážně, prostě se hrozně opotřebovávaly pneumatiky. Musíme se na to podívat. Nejsem si jistý, co zvládneme do zítra, ale nemůže to být horší než dnes. Konec konců, pokud se pneumatiky opotřebovávají víc než jinému týmu, je jedno, na které sadě jste. Myslím, že musíme tohle nejprve zlepšit a potom by to mělo fungovat. Ty souboje byly dobré. Tahal jsem za kratší konec, ale ty souboje samy o sobě byly bezva.

Sergio Pérez, 5. místo
Máme co analyzovat, protože dnes to nebylo skvělé, naopak. Z nějakého důvodu se nám pneumatiky opotřebovávaly mnohem více, než jsme čekali a celkově vyvážení vozu nebylo skvělé. Čekal jsem větší rychlost a bylo to náročné nějak postoupit. Nemohl jsem bojovat s Lewisem či Carlosem přede mnou a nakonec jsem se nedostal dost blízko Maxovi. Jsme tento víkend za Mercedesy a Ferrari. Jsou silní a vypadá to, že mají větší rychlost. Ztratili jsme výkon ve sprintu v porovnání s tréninkem. Ráno jsem byl s vozem spokojenější a myslím, že pokud to takto bude pokračovat, můžeme se v závodě trápit. Musíme se tedy zlepšit, získat zpátky rytmus a pochopit, co se dnes stalo. Snad to dokážeme otočit.

Christian Horner, šéf týmu
Mysleli jsme, že měkké budou mít limitace. Rozhodli jsme se pro start na středních. Pokud by přežily prvních dvanáct kol, byla by druhá polovina závodu mnohem pohodlnější. První část jsme přežili a ve druhé byla degradace ještě horší. Mercedes měl dnes velmi rychlé auto a nedokázali jsme je udržet za námi. Hodně své auto během roku vyvíjeli a dostávali se blíž, takže takovýto jejich výkon není žádným překvapením a George tu odvedl skvělou práci. Myslím, že měkká sada by pro nás dnes asi byla lepší, ale výhodou je, že máte další set do zítřejšího závodu, takže jsme to dnes strategicky vzdali a snad se to zítra vyplatí. Raději bych vyhrál a k tomu měl dvě sady měkkých pneu, ale vypadá to na skvělý závod. Mercedes bude rychlý a pojedou takticky. Jsou do dva Red Bully proti dvěma Mercedesům a Ferrari, které nemůžeme odepsat.


MCLAREN

Lando Norris, 7. místo
Dnes byl těžký den, ale naším hlavním cílem bylo předjet Magnussena, a to se nám podařilo, takže jsem šťastný. Neměli jsme šanci konkurovat třem nejlepším týmům a opravdu jsem nečekal víc než P7. Dnes to pro mě bylo těžké. Bylo mi špatně, bylo horko a tahle trať je těžká – ale měli jsme dobrý závod. Jsme ve slušné pozici, a pokud se nám zítra podaří dostat oba vozy na body, mohl by to pro nás být opravdu dobrý den. Dnes večer budeme tvrdě pracovat a uvidíme, co můžeme udělat.

Daniel Ricciardo, 11. místo
Dneska to byla zábava, rozhodně zábava. Bylo tam hodně bitev. Chci se na to podívat znovu, protože jsem získal pozice a pak je hned ztratil. Jsem si jistý, že jsem mohl některé věci udělat lépe – ale jo, pak jsem si našel cestu zpátky, takže to bylo slušné. Myslím, že když začínáme ve středu pole, tak to může být celkem legrace. Myslím, že ještě musím najít pár desetin, abych zítra pomohl a dostal se do boje, takže uvidíme, co dokážeme dnes večer – ale získali jsme nějaké pozice, takže to je pozitivní a očividně nás to dostává blíže k zítřejším bodům.

Andreas Seidl, šéf týmu
Mise splněna. Dnes jsme v Brazílii měli dva cíle: s Landem jsme si chtěli zajistit nejlepší umístění za třemi nejlepšími týmy. Jsou výrazně rychlejší než my a v tuto chvíli nemůžeme udělat nic jiného než se ujistit, že jsme před ostatními. U Daniela jsme se prostě chtěli posunout vpřed a začít zítřejší VC v lepší pozici. Díky dobré práci jezdců a celého týmu jsme dosáhli obou cílů, získali dva body s Landem, a tak jsme spokojeni s dnešním výsledkem. Nyní se plně soustředíme na přípravu na závod a těšíme se na zítřek v Interlagosu.


HAAS

Kevin Magnussen, 8. místo
Dnes jsem si to opravdu užil - získal jsem bod a ten je velmi důležitý, vzhledem k naší bitvě o osmé místo v Poháru konstruktérů s AlphaTauri. Věděl jsem, že sprint nevyhraju, ani to nebylo mým cílem. Chtěl jsem si užít start z pole-position a pak se pokusit vytěžit bod. Snil jsem o umístění před Norrisem, hned za trojicí suverénů, což se mi nepovedlo, ale i tak jsem spokojen se ziskem bodu. Zítra startuji z místa, které bychom rádi obsadili při obvyklé kvalifikaci. Začínáme v TOP 10 a doufám, že i zítra budeme usilovat o body.

Mick Schumacher, 12. místo
Měl jsem dobré úvodní kolo, což mi pomohlo si vylepšit pozici a také závodní rychlost nebyla špatná, takže jsem měl možnost o další umístění bojovat. Byl tu ale drobný problém s motorem, musíme se na to podívat a zjistit, oč jsem byl kvůli tomu pomalejší. Začal jsem zcela vzadu a probíjel se k bodům, takže jestli všechno půjde dobře, máme zítra velmi solidní potenciál.

Günther Steiner
Po Kevinově startu z pole-position jsme dosáhli kýženého maxima a bodovali. Jenom jeden bod, ale je to obtížné, když špičkoví piloti se dostali dopředu, ale aspoň jeden pro nás zbyl. Mick jel také velmi dobrý závod, postoupil o osm příček - pro zítřek máme slušné pozice.Je tu šance na body, dnešek byl pro nás dobrý, výsledek fantastické týmové práce.


ASTON MARTIN

Sebastian Vettel, 9. místo
Dnes jsem tam tvrdě bojoval – několik z nás zůstalo uvízlých za Estebanem [Oconem], který, myslím, měl nějaké problémy, takže jsme ztratili nějaký čas. Bez toho bych možná dokázal chytit Kevina [Magnussena] před koncem – a to by nám vyneslo bod. Celkově si však myslím, že s dneškem můžeme být spokojeni: naše tempo bylo dobré, dobře jsme se starali o pneumatiky a posouvali jsme se. Všechno dnes fungovalo dobře – uvidíme, co můžeme udělat zítra.

Lance Stroll, 17. místo
Začal jsem dobře a v prvním kole jsem získal několik pozic. Všechno vypadalo skvěle, ale pak jsem začal trochu ztrácet tempo, jak se závod vyvíjel – a to znamenalo, že jsem v boji ve středu pole klesl o několik míst. Musíme se podívat, co se tam stalo. Zítra jedeme znovu – a na tomto místě se může stát cokoliv.

Mike Krack, šéf týmu
Myslím, že dnešní sprint fanouškům naservíroval velmi zábavnou podívanou. I když je dnešní závod pouze o určení startovního roštu, viděli jsme těsné souboje všude přes celé startovní pole, v neposlední řadě mezi našimi vozy. Sebastian měl dobré tempo a dokázal to dát dohromady, když si u vlajky zajistil deváté místo. Lance měl za sebou silné úvodní kolo a získal tři místa, ale necítil se dnes ve svém voze pohodlně a jeho tempo ve druhé polovině závodu kleslo. Nicméně je to neděle, co se počítá a my si vezmeme lekce, které jsme se dnes naučili, abychom se je zítra pokusili maximalizovat a získat nějaké body.


ALPHATAURI

Pierre Gasly, 10. místo
Jsem s dneškem spokojený, startoval jsem dvanáctý a skončil o dvě místa výš, dnes bylo naším hlavním cílem před zítřejším závodem získat nějaké pozice. Start se mi povedl, ale bylo složité na měkkých pneumatikách dojet do cíle, přesto jsem skončil na slibné pozici. Svedl jsem několik dobrých soubojů, ale nemyslím, že jsem mohl dopadnout lépe. Jsem v TOP 10, vím, že jsem schopen bojovat o přední umístění, takže se pokusím odsud odjet s nějakými body.

Juki Cunoda, 16. místo
Sice jsem na startu nějakou pozici získal, ale bohužel jsem poté nebyl dost rychlý, ačkoliv jsem skutečně bojoval. Je to obecně obtížný víkend, skutečně mi chyběla přilnavost a po kvalifikaci toho ve sprintu už moc změnit nelze, čímž je vše jen složitější. Nemyslím, že zítřek bude snadný, ale udělám vše, co je v mých silách a pokusím se probít vpřed.

Jonathan Eddolls, hlavní závodní inženýr
Ve druhém tréninku jsme se v rámci přípravy na sprint zaměřili na chování pneumatik. Vzhledem k tomu, že vozy jsou v parc fermé, nešlo na nich provádět žádné mechanické změny, takže šlo o chápání optimálního aerodynamického nastavení a přístupu k pneumatikám, aby vydržely 24 kol. Část týmu doufala, že bude opět pršet, protože jsme v pátek na intermediate předvedli konkurenceschopný vůz, ale nestalo se tak. Oba vozy proto startovaly na nejměkčí směsi, jejichž životnost jsme si ověřili v druhém tréninku na vzdálenost rovnou sprintu. Oba piloti dobře odstartovali a Pierre využil potíží Alpine, ale Vettel dnes byl o něco rychlejší a Pierre ho nedokázal udržet za sebou. Juki se nadále trápil s malou přilnavostí, ale díky penalizaci Strolla a předjetí Ocona si nakonec trochu polepšil - bude ale nutné zjistit příčinu jeho potíží. Zítra se asi pojede na suchu, bude třeba probrat strategické varianty, abychom naše  šance v zítřejším závodě maximalizovali.


ALFA ROMEO

Guanyu Zhou, 13. místo
Dnes byla naše rychlost celkem dobrá a před zítřejším závodem můžeme být spokojeni s posunem o několik pozic. Nejdřív jsem očekával obtížné odpoledne, protože moje úvodní kolo nebylo nijak snadné - dostal jsem se do silného provozu a navíc chyboval v páté zatáčce. Obával jsem se, že na chvostu zůstanu až do konce sprintu, ale díky solidnímu tempu jsem zdolal několik vozů. Z auta mám dobrý pocit, takže pokud vylepším svůj závodní projev v prvním kole a udržím svou startovní pozici, bude tu velmi nadějná možnost usilovat o body.

Valtteri Bottas, 14. místo
Jel jsem skutečně nadoraz a výsledkem je mnohem lepší umístění, než jsem měl pro dnešní sprint. Po startu jsem se poněkud propadl, ale pak jsem našel správnou dynamiku a navíc rychlost byla velmi slibná. Byl jsem schopen si vzít ztracené pozice nazpět a až do konce se posouvat vpřed. Čím déle jsem jel, tím byla rychlost lepší, což mi pro zítřejší závod dává důvěru a cíl dostat se do první desítky. Myslím, že je dost realistický. Byl jsem rychlejší než soupeři kolem mě, tak bych zítra mohl získat body.

Frédéric Vasseur, šéf týmu
Oba vozy se dostaly ze zadních pozic a předvedly slušnou rychlost, což nám dává před zítřejším závodem nutné sebevědomí. Bude hodně dlouhý, ale dnes jsme viděli, že i v krátkém úseku může probíhat mnoho soubojů, pokud dokážeme dnešní výkon zopakovat, můžeme usilovat o body. Bude důležité čistě odstartovat a v úvodní fázi se vyhnout všem problémům. Potenciál pro dobrý výsledek určitě máme.


ALPINE

Esteban Ocon, 18. místo
Dnes nebyl den, který jsme potřebovali. Po dobré páteční kvalifikaci jsme vedli dnešní sprintovou kvalifikaci optimisticky, ale bohužel závodní incident v prvním kole náš dnešní závod ukončil. Poškození vozu bylo rozsáhlé a výrazně jsme ztratili výkon a poté už nebylo co dělat. Je to opravdu škoda, protože jsme tento víkend podávali dobré výkony a potřebovali jsme všechny body, které jsme mohli získat pro naši mistrovskou bitvu. Musíme se dát dohromady jako tým, abychom se zítra probojovali přes pole a dostali se zpátky na body.

Fernando Alonso, 15. místo
Nebyla sprintová kvalifikace, kterou jsme dnes chtěli. Bohužel jsem měl s Estebanem v prvním kole závodu kontakt a odtud jsme ztratili dynamiku. S deficitem ztraceným při zastávce v boxech je sprint příliš krátký na to, abych se dostal zpět. Pozitivní je, že auto je velmi rychlé a máme dobré závodní tempo, takže tento víkend ještě není vše ztraceno. Do nedělního závodu startujeme z patnáctého místa a máme šanci získat body, a to je cíl. Oba jsme se snažili udělat maximum a dnes to bohužel nevyšlo. Zítra na to budeme myslet a pokusíme se týmu získat body.

Otmar Szafnauer, šéf týmu
Jsme extrémně zklamaní dnešním výsledkem sprintu, který nás posunul do horší pozice na startovním roštu pro zítřejší hlavní závod. Jsme ve velmi těsném a konkurenčním boji o čtvrté místo v šampionátu konstruktérů; cíl, na kterém neúnavně pracuje a usiluje o něj více než 1 000 zaměstnanců. Upřímně řečeno, Esteban i Fernando musí odvést lepší práci, aby odměnili fantastické úsilí všech v týmu tím, že se budou vyhýbat incidentům na trati a ohrozí výkon celého týmu. Dnes oba jezdci tým zklamali. Zítra od nich očekávám více, kdy musíme udělat vše pro to, abychom získali z víkendu nějaké body do šampionátu. Naším cílem je zajistit, že příští víkend pojedeme do Abú Dhabí v pozici, kdy dosáhneme našich sezónních cílů. Zítra je nový den.


WILLIAMS

Nicholas Latifi, 19. místo
Šlo o velmi osamělé odpoledne. Ve druhém tréninku jsme odhalili poškození vozu, které jsme opravili ale po dvou nebo třech kolech sprintu se auto znovu začalo chovat špatně. Přejel jsem také nějaké úlomky, což vyústilo v poškození podlahy.

Alex Albon, nedokončil
Abych byl upřímný, nevím, co se stalo. Zřejmě jsem ale přejel přes trosky způsobené Alonsem a Oconem, které byly na hlavní rovince. Od začátku to každopádně nebylo dobré, neměli jsme přilnavost. Musíme se na to podívat.

Dave Robson, šéf výkonu vozu
Sprint byl pro oba chlapce náročný. Alex měl špatný start a když se začínal vracet do hry, musel odstoupit. Nicholasův vůz se ve druhém tréninku potýkal s problémy, které nás připravily o čas. Sice jsme je vyřešili, ale tempo nebylo dobré. Přes noc se musíme podívat na to, jestli pro zítřek můžeme získat ještě nějakou rychlost.   

Vytisknout

Diskuze: PROHLÁŠENÍ po sprintu v Brazílii: Nadšení u Mercedesu a zlobivé pneumatiky Red Bullu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 11, poslední 13.11.2022 15:54 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 11 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Fernanda Alonsa čeká přestup do dalšího týmu

Alonso bude u Aston Martinu zářit, předpovídá Briatore

Mattia Binotto

Je po spekulacích: Binotto končí ve funkci šéfa Ferrari

Ross Brawn na pódiu s Lewisem Hamiltonem, Kimim Raikkonenem a Sebastianem Vettelem po GP Maďarska 2017

Legenda Formule 1 potvrzuje svůj odchod

Lance Stroll a Guanyu Zhou ve vzájemném duelu v Brazílii

Stejný počet bodů, velký rozdíl v penězích. Šéf Alfy Romeo o těsném vítězství nad Aston Martinem

Vettel, Sebastian

Kdo by mohl nahradit Helmuta Marka? Odborný poradce už má kandidáta

Fernando Alonso a Esteban Ocon - závod na Imole

Dozvuky rivality? Zklamal mě, říká Ocon o Alonsovi

Mattia Binotto - jsou jeho dny v pozici šéfa Ferrari sečteny?

Houpe se pod Binottem definitivně židle? Ferrari zatím lehce mlží

Esteban Ocon v Mexiku před McLarenem

Gasly je rychlejší než Piastri, myslí si šéf Alpine

Daniel Ricciardo a Max Verstappen na tiskovce po kvalifikaci v Mexiku

Je to definitivní: Ricciardo podepsal s Red Bullem

Startovní čísla - víte proč si piloti vybrali právě to své a jaké mohou vozit?

Věděli jste, proč jezdí Bottas se 77, Hamilton má 44 a Cunoda s 22? Něco málo o startovních číslech

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

George Russell v závěru roku přikládá pod kotel (ilustrační foto)

Z vítězství ve sprintu se nakonec raduje George Russell

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Legenda Formule 1 potvrzuje svůj odchod

  2. Je po spekulacích: Binotto končí ve funkci šéfa Ferrari

  3. Kdo by mohl nahradit Helmuta Marka? Odborný poradce už má kandidáta

  4. Houpe se pod Binottem definitivně židle? Ferrari zatím lehce mlží

  5. Gasly je rychlejší než Piastri, myslí si šéf Alpine

  6. Stejný počet bodů, velký rozdíl v penězích. Šéf Alfy Romeo o těsném vítězství nad Aston Martinem

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud