FIA se podle Ferrari nezachovala správně, kvůli poskakování se chystá schůzka s týmy

PH, 21. června 2022, 11:00 Google+

Mezinárodní automobilová federace podle šéfa Ferrari Mattii Binottta nepostupovala správně, když se o víkendu snažila řešit nadměrné poskakování nové generace vozů Formule 1. Šéfové týmů se kvůli tomu hodlají tento týden sejít s jejími zástupci, aby kontroverzi před Velkou cenou Británie vyřešily.

Počet komentářů:  26 komentářů (Poslední 23.06. 13:08) Napište svůj názor
Carlos Sainz projíždí cílem Velké ceny Kanady

Carlos Sainz projíždí cílem Velké ceny Kanady | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

FIA se nedávno rozhodla zakročit kvůli divokému poskakování vozů, které při vyšších rychlostech způsobuje přísavný efekt podlahy. Rozbolavělý Lewis Hamilton a někteří další jezdci po Baku hlasitě vyjádřili své obavy o dopad na zdraví.

FIA před Velkou cenou Kanady vydala technickou směrnicí, pomocí níž s tím chtěla bojovat. Informovala o tom, že plánuje zavést metriku pro měření zátěže způsobované vertikálním zrychlením vozů ve snaze zakročit proti týmům, které jsou poskakováním nejvíce postižené.

Technickou směrnicí pravidla měnit nelze
Podle Binotta však nedodržela řádné postupy - technickými směrnicemi totiž nemůže jen tak měnit pravidla: "Pro nás jde o technickou směrnici, kterou nelze uplatnit. Jde o něco, co jsme FIA řekli. Důvodem, proč ji nelze uplatnit je to, že technická směrnice má pravidla vysvětlovat nebo nějak řešit jejich vynucování, nikoliv je měnit."

Zničený Hamilton po závodě v Ázerbájdžánu

Zničený Hamilton po závodě v Ázerbájdžánu | zdroj: Formula1.com

FIA by mohla změnit pravidla bez souhlasu týmů s odkazem na bezpečnost, k tomu však potřebuje souhlas Světové rady motorsportu. Ta se sejde až na konci měsíce před Velkou cenou Británie, teoreticky by tedy k tomu před příštím závodem ještě mohlo dojít.

"Co FIA může udělat s ohledem na bezpečnost? Nejprve by to musela prodiskutovat s Technickým poradním výborem, změnit pravidla a jít s tím na Světovou radu pro formální souhlas jejich změny, aniž by k tomu kvůli bezpečnosti potřebovala souhlas týmů," pokračuje Binotto.

"Nemůžete však měnit pravidla prostřednictvím technické směrnice. Proto jsme s tím obeslali FIA, podle nás technické směrnice nezle uplatnit. Navíc si myslím, že byly vydány chybně. Metrika nebyla uplatněna. Nic o aut tento víkend nebylo namontováno. Takže mnoho povyku pro nic," kroutí hlavou šéf Ferrari.

img-responsive

Poskakování nejvíce trápí Mercedes, v Kanadě však dosáhl velkého pokroku a Hamilton skončil na pódiu | foto: Mercedes AMG F1 Team

Jednání o změnách a o pravidlech pro rok 2023
Týmy v Montrealu také rozladilo načasování směrnice - byla vydána pozdě, když už byly v letadlech na cestě do Severní Ameriky. FIA se tento týden bude snažit s týmy uspořádat schůzku technických ředitelů se svým technickým ředitelem Nikolasem Tombazisem, aby došlo k vzájemné dohodě.

Doufá, že po diskusích o vypjatém závodním víkendu dojde na klidnější rozhovory a najde správné řešení. Bude se jednat o analýze dat, které ohledně vertikálních oscilací získala v Montrealu, a zda je pro ně vhodné  v budoucnu určovat nějaké limity.

Chce přitom slyšet názor týmů na případné změny technických pravidel pro rok 2023. Ta by mohla obsahovat změny v oblasti aerodynamiky a systému zavěšení, popřípadě zrušení zákazu hmotových tlumičů či aktivního zavěšení.

Vytisknout

Diskuze: FIA se podle Ferrari nezachovala správně, kvůli poskakování se chystá schůzka s týmy

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 26, poslední 23.06.2022 13:08 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 26 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Carlos Sainz v závodě v Kanadě

Ve druhém tréninku nejrychlejší Sainz před Hamiltonem a Norrisem

Valtteri Bottas v kvalifikaci v Ázerbájdžánu

První trénink v Silverstone s minimálním provozem. Nejrychlejší Bottas před Hamiltonem

Lewis Hamilton s Mercedesem W13 v Miami

"Hamilton může v Silverstone vyhrát i s pomalejším vozem," myslí si Wolff

Start závodu v Abú Zabí 2021

"Masi udělal v Abú Zabí jen jednu chybu," vrací se Horner k rozhodující bitvě roku 2021

Alexander Albon s Williamsem FW44 během kvalifikace v Baku

Williams neví, jak napravit slabou stránku svého vozu. Alfa Romeo už nebude omezena nedostatkem dílů

Max Verstappen s Red Bullem RB18 v Baku

Red Bull se obává rychlosti Mercedesu v Silverstone, na rozdíl od něj nic velkého nechystá

Esteban Ocon věří v další posun vpřed

Alpine chystá pro Silverstone velké vylepšení, Mercedes bude při experimentech s nastavením opatrnější

Max Verstappen v kvalifikaci v Ázerbájdžánu

Podle Webbera bude dominance Red Bullu pokračovat. Ferrari nevěří

Pierre Gasly bude působit v F1 i příští rok

Gasly má na další rok zajištěné místo

Daniel Ricciardo s McLarenem MCL36 během kvalifikace v Ázerbájdžánu

McLaren letos už žádná větší vylepšení vozu MCL36 nechystá

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Lewis Hamilton s Mercedesem W13

Hamilton je po 3. místě v Kanadě nadšený, Mercedes se bude dál plně soustředit…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Masi udělal v Abú Zabí jen jednu chybu," vrací se Horner k rozhodující bitvě roku 2021

  2. Alpine chystá pro Silverstone velké vylepšení, Mercedes bude při experimentech s nastavením opatrnější

  3. Podle Webbera bude dominance Red Bullu pokračovat. Ferrari nevěří

  4. Williams neví, jak napravit slabou stránku svého vozu. Alfa Romeo už nebude omezena nedostatkem dílů

  5. Ve druhém tréninku nejrychlejší Sainz před Hamiltonem a Norrisem

  6. První trénink v Silverstone s minimálním provozem. Nejrychlejší Bottas před Hamiltonem

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud