1951 Itálie: Double pro Ferrari

iM3, 2. srpna 2006, 08:00 Google+

Boj o mistrosvský titul dostal nečekaný náboj. Ascari přidal k vítězství v Německu ještě prvenství na domácí půdě a posunul tak rozuzlení do posledního závodu roku.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

7. GP Itálie
Monza
16. září 1951

Alfa přihlásila čtyři vozy pro Fangia, Farinu, Bonetta a Emanuela de Graffenrieda, zatímco Ferrari mělo na startu pět vozů pro Ascariho, Villoresiho, Gonzalese, Taruffiho a Ciceho Landi z Brazílie. Vozy milánské značky prošly před závodem výrazným zlepšením, výsledkem bylo označení modelu 159M, „M“ jako Maggiorata znamenající v překladu „vylepšený“. De Graffenried nahradil chybějícího Sanesiho, ležícího s těžkými popáleninami v nemocnici. Při tréninku dotankování paliva na italskou Grand Prix se část benzinu vylila na jeho záda a hořlavá tekutina vzplála.

Mnoho lidí předpokládalo, že Fangio na nové Alfě odrazí Ascariho útok na titul a nenechá si uniknout celkové prvenství. Vše tomu nasvědčovalo, protože Fangio s Farinou zajeli nejrychlejší kola v kvalifikaci a startovali z první řady. Problém byl v Ascarim. Tento statečný Ital nehodlal promarnit svou šanci a po startu dýchal Fangiovi na záda. Svou příležitost využil na začátku 4. kola a Argentince předjel. Ten si jej v žádném případě nenechal ujet a těsně se držel v Ascariho závěsu. Po dalších čtyřech kolech si opět vyměnili pořadí, ale jakmile se Fangio usadil v čele, začaly jeho problémy s motorem. Ascari získal zpět vedení a s přehledem udržoval značný odstup od zbytku pole. Fangio se propadl až na páté místo, než definitivně odstoupil.

Jediným zástupcem Alfy zůstal Bonetto, čehož využil Farina a v depu si vyžádal jeho vůz. Doktor Farina započal zběsilou misi dostihnout vozy Ferrari. Nejprve překonal Villoresiho a Gonzalese na druhém místě měl přímo na dostřel. To už se ale ozývali mechanici Alfy Romeo s pokyny doplnit palivo – na Farinově Alfettě byla proražena zadní nádrž a vytékající palivo způsobovalo nadměrný úbytek pohonných hmot. V 70. kole, kdy nastřádal cenné vteřiny, musel s vyschlou nádrží znovu do depa. Další litry paliva byly vlity do jeho děravé nádrže. Tentokrát si byl Farina jist, že mu vydrží až do konce. Na promáčené trati po vytékajícím benzínu dojel na třetím místě za Ascarim a Gonzales. A z jakého důvodu mu nebyla vyvěšena černá vlajka? Byl to přece Ital na domácím závodě… Ferrari při Grand Prix Itálie vyvíjelo na Alfu velký tlak, přesto však většina pozorovatelů hádala titul Fangiovi.

foto: www.f1-facts.com

Vytisknout

Diskuze: 1951 Itálie: Double pro Ferrari

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Rosberg, Nico

Williamsu by se mělo dařit

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud