GP BELGIE - v prvním tréninku s převahou vítězí Verstappen, překvapil Albon

Robert RoBertino Pavelka, 26. července 2024, 14:50 Google+

Spa-Francorchamps je považováno za jeden z posledních přírodních okruhů, rozhodně je se svými sedmi kilometry tím nejdelším a také nejvyzpytatelnějším ohledně proměnlivosti počasí. Smečka F1 se tu sešla ke 14. Grand Prix letošní sezóny.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední dnes 17:04) Napište svůj názor
Esteban Ocon se v prvním tréninku svezl pouze v jediném instalačním kole

Esteban Ocon se v prvním tréninku svezl pouze v jediném instalačním kole | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Sdílejte článek

Boky Ferrari zdobila podpora italskému olympijskému týmu, Alpine zase nasadily speciální červenočerný design svých vozů. Počasí prozatím bylo bezproblémové: teplota 21°C, trať se ohřívala na 36°C, vlhkost vzduchu dosáhla 64 % a vanul lehký jihozápadní vítr o síle 3,9 km/h. Pirelli pro Spa připravilo střed své škály - C4-C2.

Po zahájení tréninku vyrazil na trať Russell a také se snažil o první měřené kolo. Mezitím byl Ocon vyzván, aby zajel do boxů, ovšem bez jakéhokoli vysvětlení, inženýr neodpověděl na jeho dotaz, jen ho hnal do depa. Podle záběrů z instalačního kola mohl mít Esteban nějaké problémy s převodovkou. Další drama vytvořil Ricciardo, jenž se roztočil hned za La Source při nájezdu do rychlého kola a postavil se čelem proti výjezdu z boxů. V úvodní fázi byl nejrychlejší Verstappen (1:44,706), na nějž Piastri v té chvíli ztrácel přes vteřinu, ovšem týmy zkoušely různě varianty středně tvrdé a tvrdé směsi (Max jel na nejtvrdší, Oscar měl o stupeň měkčí).

Na trati panoval značný provoz, v závěru první desetiminutovky posílil svou pozici Verstappen (1:44,550) a když se po čtvrthodině přiblížil Russell, jenž jako druhý prolomil hranici 14:45,0 (1:44,998), Max okamžitě vytáhl z rukávu odpověď - 1:44,524; opět pro pořádek, Max pořád měl tvrdou sadu, George středně tvrdou.

Ocon stále trčel v boxech - vůz byl na zvedáku a zdálo se, že byl zaznamenán průsak vody, pilot seděl v kokpitu a mechanici usilovně pracovali. Inženýr poskytl Leclercovi nějakou informaci ohledně zatáčky 8 a hned mu Charles důrazně vysvětlil, ať na něj nemluví během rychlých kol. Chybičky se dopustil i Albon drobným výjezdem mimo trať a proto nedokončil rychlé kolo.

Po dvaceti minutách se všechny vozy stáhly do boxů a týmy analyzovaly první výsledky dosažené na trati. Nadále vedl Verstappen před oběma Mercedesy a Piastrim; Norris byl až šestý mezi oběma Ferrari - Pérez na 10. místě ztrácel na kolegu 1,383 vteřiny. Ve skončené fázi jely na tvrdé směsi Red Bully, Williamsy , Aston Martiny a VISA Cash App RB; Haasy svouz strategii rozdělily a zbytek použil žlutě označené pneumatiky.

První, kdo nasadil měkké pneu byl 35 minut před koncem tréninku Russell, následován oběma McLareny. Pilot Mercedesu také stanovil čas na nejměkčích pneumatikách - 1:44,225, ovšem vzápětí ho doslova vymazal Verstappen (1:43,372!), a to ještě v mírně přetáhl zatáčku Malmedy. Také Pérez tu měl problémy, proto jeho čas nebyl nijak výjimečný (1:44,329). Stěžoval si do komunikace, že neví, proč je vůz tak pomalý - z boxové zídky přišel nakvašený dotaz, zda jen v rychlých nebo i středně rychlých, Pérez jen odevzdaně odpověděl, že všude. Norris si zkazil rychlý pokus silným probrzděním v poslední šikaně před cílovou rovinkou.

Necelých pětadvacet minut před koncem tréninku byl nejblíž Verstappenovi Piasti s půlvteřinovou ztrátou, posledními, kdo si chystal pokusy na měkké směsi byli Alonso, Gasly a Albon, jenž vytáhl skvělý čas 1:44,099. Ocon stále dlel u svých mechaniků. Analýzy ze studia naznačovaly, že silnou dominancí obhájce titulu je prostřední sektor - třeba Albon ho v prvním i třetím porazil, ale v v druhém ztratil značných 1,361 vteřiny. Verstappen byl zjevně v dobré pohodě, protože si dokonce dovolil nějaký ten žertík s boxovou zídkou - oproti Maďarsku zjevný rozdíl. Alonso se dotazoval, zda je v pořádku motor, protože byl příliš pomalý v prvním sektoru.

Čtvrt hodiny před závěrem už piloti většinou začali zkoušet závodní simulace, Piastri třeba nasadil středně tvrdou směs - podobně jednaly Mercedesy a další týmy; VISA Cash App RB šli dokonce na tvrdou - ovšem Oscar byl o hodně pomalejší, než při prvních pokusech v úvodu tréninku (1:48,440). Také ostatní ztráceli na nejlepší čas kolem  pěti až šesti vteřin. Hamilton v této pasáži nezvládl zatáčku Les Combes a projel ji přímo; potíže měli i Albon a Leclerc v Malmedy.

Verstappen se nedočkal žádného tlaku, značně překvapil Norris, jenž byl o půl vteřiny pomalejší než týmový kolega, ovšem to v praxi znamenalo odstup šesti pozic. Pérezovi k Maxovi chyběla téměř vteřina. Ocon se nakonec na trať nedostal a připsal si jediný, velmi pomalý okruh z depa zpět do depa...

GP Belgie (Circuit of Spa Francorchamps)1. Trénink
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 1 Max VERSTAPPEN nldOracle Red Bull Racing1:43,372
2. 81 Oscar PIASTRI ausMcLaren F1 Team1:43,903
3. 23 Alexander ALBON thaWilliams Racing1:44,099
4. 63 George RUSSELL gbrMercedes-AMG Petronas F1 Team1:44,225
5. 44 Lewis HAMILTON gbrMercedes-AMG Petronas F1 Team1:44,279
6. 16 Charles LECLERC mcoScuderia Ferrari1:44,306
7. 11 Sergio PÉREZ mexOracle Red Bull Racing1:44,329
8. 4 Lando NORRIS gbrMcLaren F1 Team1:44,415
9. 55 Carlos SAINZ JR. espScuderia Ferrari1:44,574
10. 18 Lance STROLL canAston Martin Aramco F1 Team1:44,699
11. 10 Pierre GASLY fraBWT Alpine F1 Team1:44,833
12. 14 Fernando ALONSO espAston Martin Aramco F1 Team1:44,921
13. 3 Daniel RICCIARDO ausVisa Cash App RB Formula One T1:44,950
14. 77 Valtteri BOTTAS finStake F1 Team Kick Sauber1:45,155
15. 2 Logan SARGEANT usaWilliams Racing1:45,311
16. 22 Juki CUNODA jpnVisa Cash App RB Formula One T1:45,564
17. 27 Nico HÜLKENBERG deuMoneyGram Haas F1 Team1:45,645
18. 20 Kevin MAGNUSSEN dnkMoneyGram Haas F1 Team1:45,812
19. 24 Guanyu ZHOU chnStake F1 Team Kick Sauber1:45,995
20. 31 Esteban OCON fraBWT Alpine F1 Teamdefekt

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Vytisknout

Diskuze: GP BELGIE - v prvním tréninku s převahou vítězí Verstappen, překvapil Albon

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 26.07.2024 17:04 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Carlos Sainz se v druhém tréninku dostal do TOP5 (ilustrační foto)

GP BELGIE: V druhém tréninku McLareny vrací úder

Alpine opouští po roce další šéf

Bruno Famin končí v Alpine, Ocon už má nové angažmá

Lewis Hamilton po úspěšné Velké ceně Maďarska

Hamilton Verstappenovi řekl, jak se má mistr světa chovat. Zápis komisařů o kolizi ho šokoval

Mattia Binotto do roku 2022 šéfoval Ferrari

Binotto znovu na scéně, stává se šéfem F1 projektu Audi. Seidl končí

Oscar Piastri a Lando Norris slaví po závodě v Maďarsku

FOTO: Double McLarenu v Maďarsku, bronzový Hamilton a tápající Red Bull

Max Verstappen

"Nemám se za co omlouvat! Tohle byla poslední kapka," varuje naštvaný Verstappen. Komisaře by nechal vyšetřit + VIDEO

Tým Mclaren působí navenek jako pohodový tým. Ale bude si muset poněkud uspořádat poměry

Přepis radiokomunikace týmu McLaren v závěru GP Maďarska

Nakolik myslel Lando Norris své prohlášení upřímně? (Ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po GP Maďarska: Vítězové se plácají po zádech, týmy ze suterénu loví optimismus

Oscar Piastri je dalším jménem ve Zlaté knize vítězů F1, ovšem spíš než vybojované získal darované vítězství

GP MAĎARSKA: Vítězná komedie McLarenu, rozzuřený Verstappen, jubilující Hamilton

George Russell prožil poměrně značný sešup z piedestalu (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: McLaren je opatrně spokojen, Alpine si sype popel na hlavu

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Lewis Hamilton po úspěšné Velké ceně Maďarska

Hamilton Verstappenovi řekl, jak se má mistr světa chovat. Zápis komisařů o…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Přepis radiokomunikace týmu McLaren v závěru GP Maďarska

  2. "Nemám se za co omlouvat! Tohle byla poslední kapka," varuje naštvaný Verstappen. Komisaře by nechal vyšetřit + VIDEO

  3. PROHLÁŠENÍ po GP Maďarska: Vítězové se plácají po zádech, týmy ze suterénu loví optimismus

  4. KVALIFIKACE: Další Pérezovo selhání, dvě červené vlajky a triumf McLarenu

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: McLaren je opatrně spokojen, Alpine si sype popel na hlavu

  6. Binotto znovu na scéně, stává se šéfem F1 projektu Audi. Seidl končí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud