RED BULL
Max Verstappen, 1. místo
Načasování safety caru nám nepomohlo. Celkově byli (Ferrari) v závodě velmi rychlí a bylo by pro mě na konci těžké ten rozdíl stáhnout i na novějších pneumatikách. Ale bylo to hodně vzrušující, dal jsem do toho vše, co jsem měl a samozřejmě Carlos dělal to samé. Viděl jsem, že na to šlape a tlačí, ale když máte DRS, je to potom jednodušší. Posledních pár kol byla velká zábava. Naštěstí to vypadá, že jsme letos opravdu velmi rychlí na rovinkách a to nám hodně pomáhá.
Sergio Pérez, nedokončil
Myslíme, že to byl problém s převodovkou a zasekl jsem se v jednom stupni. Bohužel. Vypadalo to dobře, měl jsem dobrý start a byl na tvrdé sadě a posouval se. Konečně jsem dostal Daniela z DRS zóny a měl to být závod, kdy jsem se mohl probojovat vpřed, takže je to škoda. Měli jsem potenciál, abych se posunul a získal dost bodů. Musíme se dostat na kobylku té spolehlivosti, protože 0, když bojujete v šampionátu, je hodně bolestivá a může stát hodně. Při nových pravidlech se vždy objevují nové věci a problémy, které musíte řešit. Dnes to hodně bolí, pro mě je to závod k zapomenutí, takže to chci zapomenout a hurá na Silverstone.
Christian Horner, šéf týmu
Max se dnes nemohl dostat z DRS zóny a Ferrari bylo velmi rychlé na rovinkách, takže mohli útočit na obrubníky, ale neudělali jsme žádnou chybu. Vlastně jsme ztratili kontakt s autem, bylo to jen jednosměrné, Max nás slyšel, ale my jsme no slyšet nemohli. Nicméně hádám, že nás asi moc slyšet nepotřeboval. Musíme to brát závod po závodě. Máme teď dobrou formu a je skvělé jet na Silverstone ve vedení obou šampionátů. Max má životní formu a odvádí skvělou práci. Je škoda, že jsme tam nemohli mít Checa. Měl bohužel problém s převodovkou.
FERRARI
Carlos Sainz, 2. místo
Byla to solidní a intenzivní bitva s Maxem přímo na trati. Rychlost byla po celý závod velmi dobré, ale při výjezdu SC jsem bohužel přišel o vedení. Pak jsem do toho dal všechno, šlapal jsem na plyn naplno, abych se dostal před Red Bull, ale k předjetí potřebujete dvě nebo tři desetiny navíc. Přestože jsem zklamaný, že jsem nevyhrál, je tu mnoho pozitiv, které si z Kanady odnáším. Byli jsme dnes nejrychlejší na trati a v autě jsem se cítil mnohem lépe, protože jsem byl schopen po celý závod neustále vyvíjet tlak na soupeře před sebou. Musíme teď doladit dynamiku a přenést ji do dalšího závodu - bude jím Silverstone.
Charles Leclerc, 5. místo
Dal jsem do toho všechno. Nikdy není příjemné skončit na pátém místě, ale vzhledem k tomu, kde jsem závod začal a jak se vyvíjel, to je asi nejlepší výsledek, jakého jsem dnes mohl dosáhnout. První část závodu byla docela zdrcující, protože jsem uvízl za vláčkem pilotů majících k dispozici DRS, takže to všechno byl vlastně nácvik trpělivosti. Po zastávce v boxech jsem chytil podobnou sestavu a začal se ztěžka posouvat vpřed. Tato část byla podstatně zábavnější, protože jsem musel volit mnohokrát hodně agresivní přístup, aby to mělo efekt. Byl to jeden z těch závodů, kdy bylo potřeba maximalizovat bodový zisk - přesně to jsem udělal. Teď se těším na Silverstone. Je to jeden z mých nejoblíbenějších okruhů v kalendáři a doufám, že odtud přivezu solidní příděl bodů.
Mattia Binotto, šéf týmu a výkonný ředitel
Do tohoto víkendu jsme vstoupili s vědomím, že půjde o likvidaci škod v podobě vozu na samém chvostu startovního pole. Odjíždíme odsud s mírným umazáním mezery v Poháru konstruktérů - po závodě, jenž ukázal, že problémy se spolehlivostí se mohou dotknout kohokoliv v současné F1. I v Maranellu některé podobné potíže máme a pracujeme na jejich definitivním vyřešení. Charles odvedl maximum, když se od startu posunul o 14 míst na své konečné umístění v cíli.
Carlos jel skvělý závod a prokázal, kolik důvěry má ve svůj vůz. Nyní míříme na Silverstone, kde lze od našich soupeřů předpokládat nějaké aktualizace, ale určitě tam chceme zůstat konkurenceschopní.
MERCEDES
Lewis Hamilton, 3. místo
Je to hodně silný pocit získat tohle pódium. Letos to byla taková bitva s autem, ale stále zůstáváme bdělí, soustředění a nikdy se nevzdáváme a to je něco, na co jsem pyšný. Přibližujeme se, takže musíme dál tvrdě pracovat a pracovat, a snad se zase dostaneme k tomu, abychom s nimi mohli bojovat.
LEWIS: "It's quite overwhelming to get this third place, it's been such a battle this year, but we continue to stay so vigilant and focused...
— Formula 1 (@F1) June 19, 2022
"They're a little bit too fast for us at the moment but we're getting closer, so we gotta keep pushing!"#CanadianGP #F1 pic.twitter.com/lD7rCISekY
George Russell, 4. místo
Byl jsem si jistý, že jsme schopni se dostat před Haas a Alpine. Rozhodně jsme se obávali, že Leclerca Checo nás budou schopni předjet, ale bylo to o štěstí je udržet za sebou. Celkově byla naše závodní rychlost podobnější Ferrari a Red Bullu než jsme zatím letos viděli. Ale ten vlastní výkon nám zatím chybí. Drncalo to, ale nebylo to tak zlé ten efekt. Nicméně, čtvrté místo jsou dobré body pro tým a je skvělé, že je tým zpět na pódiu.
Toto Wolff, šéf týmu
Oba jezdci byli opravdu dobří a na jiných nastaveních i zadních křídlech. Dnes jsme ukázali rychlost. Před safety carem ke konci jsme vlastně byli rychlejší než Sainz. Ale berete (novináři) jen pár kol a říkáte "yeah, jsme zpět". Ale já si to nemyslím, musíme dál pracovat. To je cesta vpřed, musíme dál vyvíjet vůz a jinak, než jsme to dělali doposud. Jedeme opravdu hodně blízko zemi a to jasně nefunguje. Myslím, že máme směr vývoje. V mnoha směrech jsme to nezvládli, ale je to náš problém a musíme ho napravit.
ALPINE
Esteban Ocon, 6. místo
S dnešním výsledkem jsem hodně spokojený, získal jsem osm bodů. Tým odvedl skvělou práci v případě vozu i strategie, všechno bylo výborným způsobem zvládnuto. Odjíždíme z Kanady se slušným bodovým přídělem a posunem v Poháru konstruktérů. Jsem rád, že jsem byl schopen na konci závodu pomoci Fernandovi s využitím DRS, aby udržel Bottase za sebou. Stále je o čem diskutovat a učit se z hlediska vývoje událostí v celém víkendu, ale je důležité udržet si danou dynamiku a pokračovat v dalších závodech v podobně dobrých výkonech.
Fernando Alonso, 9. místo (po penalizaci)
Jedinou odpovědí byl motor. Měli jsme problém ve dvacátém kole, kde jsme utnuli energii velmi brzy na rovinkách, jakmile jsme vyjeli ze zatáčky. Takže jsme se to pokusili opravit, ale nefungovalo to. Naštěstí jsme neodstoupili a stále získali pár bodů. Ale do té chvíle si myslím, že jsme bojovali o pódium. Na začátku jsem měli dobrý pocit, v porovnání s Hamiltonem jsme byli silní, ale na Maxe a Carlose jsme neměli, ale mohli jsme si kontrolovat Hamiltona a Mercedes.
Potom přišel virtuální safety car, a další, ať už šťastný nebo nešťastný, závod to mohlo změnit a možná bychom bojovali o třetí či čtvrté místo. Ale když přišel problém s motorem, jen jsem se snažil přežít a dostat se do DRS, v zatáčkách před tou zónou jsem jezdil sebevražedně, protože DRS byla moje jediná jistota na následující rovince. Nemohl jsem předjíždět, takže je to frustrující, protože auto během víkendu létalo. Na rovinkách jsem měl sekundu deficit a i tak jsem byl v závodě rychlejší.
Měli jsme s Estebanem stejné pneumatiky, protože jsme zajeli do boxů pod safety carem. Je neuvěřitelné dojet sedmý. Byl jsem na rovince o sekudnu pomalejší, takže jsem musel ten čas nahnat v zatáčce. Bylo to náročné. Další problém se spolehlivostí je zklamáním. Prostě jsem tu, abych jezdil lépe než šestý a sedmý. Myslím, že tento víkend jsme byli lepší než šestí a sedmí.
Otmar Szafnauer, šéf týmu
Kanadu opouštíme s hrdostí, co jsme v závodě dokázali získat značný počet bodů. I po velmi dobré sobotě jsme vstoupili do závodu s realistickým přístupem a věděli jsme, že absolutním cílem je je bodovat oběma vozy a změnit dynamiku v Poháru konstruktérů. Fernanda určitě rozladilo načasování obou VSC a také měl u svého vozu drobné problémy, což mu bránilo v dalším zlepšení. Esteban využil skvělého startu, dobře plnil plán na postup vzhůru a chytrou, týmově pojatou jízdou, umožňující v závěru Grand Prix využít DRS ze strany Fernanda nastavil klíč k upevnění našich pozic. O tomto víkendu jsme prokázali naše schopnosti a těšíme se na další sérii aktualizačních kroků u našeho vozu, abychom mohli nadále usilovat o lepší výsledky na startovním roštu.
ALFA ROMEO
Valtteri Bottas, 7. místo
S dnešním závodem mohu být spokojen, zejména s rychlostí dosažené během odpoledne. Vždy je dobré získat body oběma vozy, zvlášť po několika obtížných závodech, ale nejdůležitější bylo zjištění, že můžeme bojovat s vozy kolem nás a jsme zpět na úrovni ze začátku této sezóny. Můj závod byl celkem přímočarý, startoval jsem na tvrdé směsi a všechno probíhalo perfektně. Načasování safety caru bylo ideální, měl jsem tedy "šťastný den!. Na trati jsem se cítil opravdu dobře, těší mě i výkon mého kolegy. Jel opravdu rychle, takže si z toho víkendu může odnést patřičnou dávku sebedůvěry.
Guanyu Zhou, 8. místo
Pro mě a pro tým to byl celkem dobrý víkend a s výsledkem jsem opravdu spokojený, protože je to nejlepší umístění v mé dosavadní kariéře v F1. Dnes se nám všechno na trati a v oblasti strategie povedlo, na chvíli jsem uvízl za Lancem, ale přesto během víkendu byl cítit pokrok. Z vozu jsem vytěžil maximum a potenciál využili pro umístění v TOP 10. Po sérii závodů plných zklamání to je pěkná odměna. Na této trati jsem samozřejmě neměl moc zkušeností, ale včera v obtížných podmínkách jsem odvedl dobrou práci a dnes jsme měli slušnou rychlost. Věděl jsem, že máme na to bojovat o body a také se nám to povedlo. Jsem rád za všechny na trati i doma v továrně, opravdu jsme si tento výsledek zasloužili za práci a pokrok dosažený v posledních týdnech. Opravdu se těším, že v tomto duchu budu pokračovat i nadále.
Frédéric Vasseur, šéf týmu
Jako tým jsme dosáhli dobrého výsledku, s nímž můžeme být spokojeni. Valtteri i Guanyu zvládl závod dobře a dovezli vozy na bodech, což je po několika náročných víkendech dobrá odměna. Ukazuje to ducha týmu, nesklopili jsme hlavy a v Kanadě jsme se vrátili v bojovné náladě. Nemohu předchozí závody vyčítat ani jednomu z pilotů, byli solidní a nechybovali. Valtteri dokázal co nejlépe využít SC a Guanyu podal velmi vyzrálý výkon, což mu vyneslo body. Pit-crew odvedli skvělou práci, například když jsme v režimu SC zvolili dvojitý pit-stop - je to skutečný týmový výsledek a pro další boj ve středu startovního pole nám dává hodně důvěry.
ASTON MARTIN
Lance Stroll, 10. místo
Měli jsme skvělou strategii a jsem velmi hodně spokojen, že jsme byli schopni získat bod. Odvedli jsme skvělou práci, když jsme se rozhodli na první sadě pneumatik jet dlouho, aby fungovala jednozastávková strategie a zvládl jsem za sebou udržet vláček aut. Předjetí Daniela byl pěkný bonus, byli jsme na novějších pneumatikách, takže to bylo hodně jednoduché. Věci jsou rozhodně letos náročnější, ale jsem rád, že jsme měli úspěšný závod. A také chci poděkovat všem fanouškům, že mi připravili tak fantastické uvítání během celého víkendu, bylo neuvěřitelné závodit doma po tak dlouhé době.
Sebastian Vettel, 12. místo
Dnes to prostě nebyl náš den. Zajeli jsme brzy do boxů, abychom si udělali čistý vzduch, ale potom vyjel virtuální safety car v nesprávnou dobu a to nám ovlivnilo závod. Nakonec jsem byl na hodně starých pneumatikách a snažil se to vydržet, ale nevyšlo to. Lance byl na novějších a tým mě požádal, abych ho pustil, aby mohl zaútočit na Daniela a to jsem udělal. Výsledek je frustrující, ukázali jsme dobrou rychlost a mohli jsme získat víc, ale někdy věci prostě nevyjdou podle vás. A dnes mám pocit, že to byl jeden z těch dnů. Díky týmu za jejich tvrdou práci a je skvělé, že Lance získal bod.
Mike Krack, šéf týmu
Na papíře vypadá Lancovo desáté místo jako mizivá odměna za dlouhý a náročný víkend a závod, kde to bylo od začátku do konce náročné zvládnout. Ale ten bod nám neříká celý příběh. Lance jel trpělivě, zvládl velmi dlouhý stint na tvrdých pneu a udržel za sebou vláček aut. Na konci jsme mu dali volno a ten bod si zasloužil, pomohl mu k němu i Sebastian, který ho laskavě pustil před sebe, aby mohl útočit na Daniela. Sebastian jel také dobře. Start ze zadní části startovního roštu je vždy ve váš neprospěch a jeho strategii nepomohl pár virtuálních safety carů. Ale celkově si myslím, že jsme jako tým dnes pracovali dobře. Dostali jsme vše z našich strategických možností a předvedli slušné zastávky v boxech. Domů jedeme povzbuzeni zlepšující se rychlostí našeho vozu.
MCLAREN
Daniel Ricciardo, 11. místo
Bohužel to pro nás nebyla nejlepší neděle. Prostě nám chyběla rychlost a pak jsme se museli vyrovnat i s několika dalšími věcmi. Bylo to hodně náročné a vzdálilo nás to od kýženého umístění. Bude nutné vše prověřit, zjistit, co lze udělat lépe a pak to všechno uvést do normálu.
Lando Norris, 15. místo
Dnes jsem měl v mnoha směrech smůlu, navíc nám chyběla rychlost na to, abychom závodili a předjížděli soupeře, proti nimž jsme chtěli bojovat. Obecně bylo předjíždění hodně obtížné a to naše tempo dost ovlivnilo. Nebyli jsme schopni dosáhnout na pozice, na nichž jsme chtěli být. Myslím, že rychlost sama o sobě nebyla tak špatná, ale také ne dost dobrá, jednoduše nestačila na to, abychom byli schopni zdolat soupeře. Máme před sebou ještě hodně práce, také jsem se dopustil chyb já i tým - bude třeba si zachovat chladnou hlavu, na vše se podívat s odstupem a začít znovu s mnohem lepším přístupem v dalším závodě.
Andreas Seidl, šéf týmu
Nedělní odpoledne v Montrealu pro nás bylo velkým zklamáním. Obecně to byl těžký víkend, vozu chyběla rychlost a měli jsme i problémy se spolehlivostí - během režimu SC jsme měli při dvojitém pit-stopu nějaké provozní problémy. Musíme uznat, že naši konkurenti odvedli lepší práci, proto jsme si dnes body nezasloužili. Lando i Daniel dnes nedostali vozy, které by měli mít pro dobré výsledky, musíme se jim omluvit. Každopádně děkujeme týmu na okruhu i v továrně, jakož i všem kolegům za úsilí během tohoto náročného dvojvíkendu. Je třeba využít poznatky jako příležitost k poučení a za dva týdny se vrátit v silnější formě na domácí závod na Silverstone.
WILLIAMS
Alex Albon, 13. místo
Když jsme nastupovali k tomuto víkendu, věděli jsme, že tato trať je obtížná a navzdory dobré kvalifikaci mi bylo během úvodních třech čtyřech kol jasné, že to bude velký boj. Myslím, že třinácté místo je maximum, kterého jsme dnes byli schopni dosáhnout, takže v mezích možností jsem s tímto výsledkem docela spokojený. Doufám, že do další části závodů provedeme nějaká vylepšení a budeme pokračovat v lepšících se výkonech.
Nicholas Latifi, 16. místo
Celkový zážitek ze závodu je hodně zvláštní. Je skvělé jet konečně v domácím prostředí a cítit podporu od své rodiny, přátel i všech fanoušků na tribunách, to je jedním slovem úžasné. Pokud jde o závod, dost mi chyběla rychlost a musíme dojít ke zjištění, proč se auto chová stejně s větším i menším množstvím paliva. Máme teď dva týdny na to, abychom se pokusili všechno zanalyzovat, než se vydáme do Silverstone. Bez ohledu na výsledek byl tento víkend jedním z těch, na které se nezapomíná.
Dave Robson, šéf výkonnosti vozu
Vždy je těžké si udržet výsledek dosažený v kvalifikaci, neměli jsme dostatečné tempo, abychom za sebou udrželi rychlejší auta startující za námi. Nicméně jsme svedli dobré duely s Gaslym a Norrisem a v samotném závěru od nás nebyl daleko Vettel a Ricciardo. Stejně jako v minulém závodě nebylo načasování SC dobré pro Alexe, ale dokázal i přes nepřízeň vydolovat ze svého působení na trati to nejlepší. Nichals se snažil, ale také on přes veškeré úsilí bojoval s malou rychlostí. Jako tým jsme se rádi podíleli na prvním Nicholasově domácím závodu a prožívali s ním podporu fanoušků. Potřebovali bychom zvýšit základní rychlost vozu, abychom opravdu mohli usilovat o body - všichni v Grove na tom tvrdě pracují, abychom tyto snahy co nejrychleji přenesli na trať.
ALPHA TAURI
Pierre Gasly, 14. místo
S ohledem na startovní pozici jsem myslel, že půjdeme do závodu si jinou strategií, takže jsem do boxů zajel o něco dříve, ale ve skutečnosti to nemělo zásadní vliv. Hodně jsem bojoval s přilnavostí, v daných podmínkách jsem hodně klouzal a zkrátka mi chybělo tempo na boj o TOP 10. Budeme muset všechno analyzovat, ale objektivně jsme v tomto závodě byli moc pomalí. Navíc jsem neměl štěstí s VSC, ale v konečném důsledku by to můj výsledek příliš nezměnilo. Teď je třeba využít pauzu, abychom zjistili, co lze udělat lépe, protože na Silverstone chceme dorazit co nejlépe připraveni.
Juki Cunoda, havárie
Už jsem se všem v garáži omluvil za hloupou chybu. Při výjezdu z boxů jsem chtěl být co nejrychleji na trati a bohužel narazil do zdi. Rychlost byla dnes celkem dobrá, vnímal jsem určitý progres, i když bylo obtížné se dostat přes soupeře kupředu. Z výsledku závodu jsem pochopitelně zklamaný.
Jody Egginton, technický ředitel.
Jednoduše řečeno, závod je pro nás zklamáním. Juki startoval z posledního místa na startu kvůli výměně motoru, v první polovině se mu povedl dobrý stint a výborně se staral o pneumatiky. Dokázal se dostat do přímého kontaktu se soupeři na bodech, bohužel při výjezdu z boxů po druhé zastávce skončil velmi záhy v bariéře. U Pierra jsme se rozhodli pro hodně časnou první zastávku, abychom ho dostali do volnějšího prostoru, ale ztratil tím kontakt s vozy kolem a VSC navíc přišel v nevhodnou dobu. Proto měl náročnější pozici a vzhledem k tomu, jak jeho balanc na první sadě tvrdých pneumatik dopadl špatně, nemohl se posunout vpřed na očekávané pozice. Díky výsledku jsme tak trochu ztratili půdu pod nohama v bitvě o střed pole, musíme se vrátit silní v příštím závodě, abychom se tam opět vrátili.
HAAS
Kevin Magnussen, 17. místo
Byl jsem nucen zajet do boxů s poškozeným koncem předního křídla, ale nijak mě to neomezovalo v jízdě. Auto jelo perfektně, řízení poslouchalo, poškození nemělo na výkon žádný vliv. Je normální, že musíte být schopni závod dokončit s nějakým tím škrábancem. Mohl jsem bojovat o dobrý výsledek, ale musel jsem do boxů, potom VSC a v boxech byla spousta soupeřů. Je to frustrující - ve čtyřech závodech jsme skončili bez bodů, takže to hodláme hodně rychle změnit.
Mick Schumacher, odstoupil
Měl jsem problém s pohonnou jednotkou, což je pochopitelně velmi skličující, protože si myslím, že do té doby jsem jel dobrý závod - měl jsem z auta dobrý pocit, rychlost také nebyla špatná. Máme aspoň pozitivní vjem, že včerejší i dnešní tempo bylo hodně dobré, což jsou přesně ty aspekty důležité v Silverstone. Působí to na mě, jako kdybychom upekli dort, ale nedali na něj polevu.
Günther Steiner, šéf týmu
Tohle jsme rozhodně nechtěli. Pro Kevina závod skončil nucenou výměnou křídla, Mick bojoval velmi tvrdě a pomalu získával správný rytmus, ale něco na jeho motoru se pokazilo a bylo hotovo. Je zřejmé, že když jedete na chvostu, těžko se dostáváte do hry, takže to pro nás dopadlo opět nepříliš povzbudivě.