PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: U Ferrari spokojenost, otazníkem je počasí

Pavel Mandát / F1NEWS.CZ / Robert RoBertino Pavelka, 28. května 2022, 18:17 Google+

Prohlášení jezdců a představitelů týmů po kvalifikace na GP Monaka.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Charles Leclerc v pátečních tréninku v Saúdské Arábii

Charles Leclerc v pátečních tréninku v Saúdské Arábii | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Ferrari

Charles Leclerc, 1. místo
Je to výjimečný okamžik. Auto bylo skvělé, věřil jsem si. Už od začátku víkendu jsme konkurenceschopní a dnes jsme to potvrdili. Ale závod je zítra. Otazníkem bude počasí. Může zapršet, ale věřím, že my budeme konkurenceschopní za všech podmínek.

Carlos Sainz, 2. místo
Neviděl jsem žlutou vlajku včas a nestihl zareagovat. Je to škoda. že podruhé za dva roky ukončily kvalifikaci v Monaku červené vlajky. Věřím, že jsem měl na pole position, vše jsem si chystal pro závěr kvalifikace. Pro tým jde o skvělý výsledek. Zítra bych upřednostňoval sucho.

Laurent Mekies, závodní ředitel
Jsme velmi spokojeni. Monako je jediné svého druhu, přesto i tady je náš vůz konkurenceschopný. To ukazuje, že lidé v továrně postavili opravdu dobrý vůz. Všem jim gratuluji. Charles zajel výborné kolo a mohl být ještě rychlejší. Carlos předvedl cit pro auto, díky němuž obsadí druhé místo na startu. Už se nemohl vyhnout bourajícímu Pérezovi, takže bude nutné, abychom zjistili rozsah poškození jeho vozu a dobře se připravili na zítřek. Bude to dlouhý závod.

Red Bull

Sergio Pérez, 3. místo
Je to škoda, auto bylo dobré. Myslím, že jsme neměli dobrou strategii s pneumatikami. Poslední sada nebyla zahřátá. Málem jsem to nezvládl už v první zatáčce. Pak jsem sešlápl plyn a cítil, že zadní pneumatika nemá přilnavost. Nedalo se s tím nic dělat. Omlouvám se Carlosovi a všem ostatním, ale takové je někdy Monako.

Max Verstappen, 4. místo
Není to pro mě snadný víkend. Ve třetí části jsme zkusili jinou strategii než ostatní, přičemž myslím, že nám vycházela. Bylo to dobré kolo, ale pak jsem se dostal k tomu incidentu a bylo po všem. Myslím, že jsme měli na lepší než čtvrté místo, ale Charles byl dnes mimo dosah. Ty červené vlajky se zkrátka na konci mohou stát, když jdou všichni do rizika.

Christian Horner, šéf týmu
Je to škoda. Oba piloti se mohli na konci trochu zlepšit, ale Checo udělal drobnou chybu, která měla domino efekt a postihla i Maxe. Teď musíme zjisti, jaké jsou škody na jeho autě. Oba jsou frustrovaní, ale závod je až zítra. Mohlo by pršet a pravděpodobnost safety caru je taky docela vysoká, takže uvidíme, co se stane. 

McLaren

Lando Norris, 5. místo

Jsem s dneškem spokojený. Myslím, že to bylo maximum, čeho jsme mohli dosáhnout. Auto bylo po celý víkend dobré a myslím, že jsme dnes ukázali, že jsme toho z auta hodně vytěžili a zajeli dobrá kola. Nestačilo to být před dvěma nejlepšími týmy, ale dost dobré na to, abychom byli před všemi ostatními, což je vždy další krok. Takže jsem šťastný, ale zítra mě čeká ještě jedna práce. Soustředíme se na to, abychom se pokusili jít vpřed, pokud je to možné – ale je to obtížné – takže se pokusíme alespoň zůstat tam, kde jsme, a získat nějaké dobré body.

Daniel Ricciardo, 14. místo

Není to výsledek, který jsem chtěl. Jen jsem se snažil vrátit se do toho v FP3 a pak jsme udělali pár změn v nastavení pro kvalifikaci. Q1 jsem se cítil trochu konkurenceschopnější a myslím, že jsme zajeli slušná kola. Sem tam bylo pár chyb, ale měl jsem pocit, že tempo v tom bylo. A pak Q2, když všichni byli schopni udělat ten krok, jsem se snažil dostat z auta víc a cítil jsem, že jsem na limitu. Budeme v tom pokračovat a doufejme, že zítra bude pršet.

Andreas Seidl, šéf týmu

Máme po dnešní kvalifikaci smíšené pocity. Zítřejší start závodu na P5 je skvělým výsledkem práce, kterou celý tým vložil do vývoje vozu s aktualizovaným balíčkem, který jsme přivezli do Barcelony. Lando se tu cítil dobře od včerejší první jízdy a v případě potřeby zajel skvělá kola. Daniel bohužel nedokázal postoupit do Q3 a zítra startuje do závodu ze 14. pozice. Velké poděkování patří jeho posádce za to, že auto opravili přes noc po včerejší havárii a dnes ho měli znovu připravené na FP3. Předpověď počasí by mohla věci na zítřek okořenit. Maximálně se nyní soustředíme na přípravu na závod, protože s oběma vozy chceme být připraveni na všechny příležitosti, které se nám naskytnou.

Mercedes

George Russell, 6. místo
Šesté místo neslavíte, ale dnes jsme z našeho vozu dostali maximum. To je pozitivní. Na víc jsme neměli. V Barceloně bylo jasně vidět, že naše silná stránka je v rychlosti na rovinkách a v rychlých zatáčkách. Nic z toho tady v Monaku nenajdete. 

Lewis Hamilton, 8. místo
Auto je mizerné. Musíme hodně riskovat, abychom mohli konkurovat vozům vpředu. Kdybych zajel top kolo, ztráceli bychom tak šest desetin, což je hodně. Uvidíme, jaké bude zítra počasí. Snad nám vytvoří příležitost k tomu, abychom se posunuli dopředu.

 Aston Martin

Sebastian Vettel, 9. místo

Dokončit kvalifikaci na 9. místě je dobrý výsledek. Vždy je v Monaku důležité se dobře kvalifikovat, takže doufejme, že budeme mít z této pozice dobrý závod a budeme moci co nejlépe využít všech příležitostí k posunu v pořadí. Velkým otazníkem je ale počasí. Pokud bude mokro, může to být na této trati opravdová loterie, ale také to může být zábavný závod. Překvapilo by mě, kdyby byl celý závod na mokru, takže možná budeme muset být připraveni na smíšené podmínky. Ať se stane cokoli, zítra se zaměříme na získání nějakých bodů.

Lance Stroll, 18. místo

Nejprve chci poděkovat všem v garáži za opravení mého auta po tréninku. Byl vyvíjen velký tlak na to, aby bylo vše opraveno včas do kvalifikace. Bohužel, kvalifikace byla frustrující: vyjel jsem z trati ve 13. zatáčce poté, co jsem najel příliš na obrubník a moje kolo bylo u konce. Je to škoda, protože do té doby jsem byl o čtyři desetiny rychlejší. Vůz má potenciál, takže kvalifikace na 18. místě je zklamáním.

Zástupce týmu se nevyjádřil.

AlphaTauri

Juki Cunoda, 11. místo

Dnešek mě zklamal. V Q1 jsem se dotkl bariéry na nabřeží a poškodil si levou přední část vozu. Červená vlajka mi umožnila se vrátit do boxu, ale ono poškození stejně můj další výkon ovlivnilo. Bohužel to také poznamenalo Pierrovu kvalifikaci a on se nedostal z Q1 - je to opravdu škoda, protože si myslím, že dnešní potenciál vozů by stačil na Q3. Myslím, že naše největší šance na bodované příčky pro oba vozy je závod na mokru, takže uvidíme, co se všechno přihodí.

Pierre Gasly, 17. místo

Jsem nesmírně zklamaný. Celý víkend až do kvalifikace jsme byli rychlí, takže je zklamáním, že jsme tuto příležitost zahodili. Nejsem spokojen se strategií, kterou jsme dnes připravili, pak jsme opustili pozdě pit-lane a proto jsem nestihl přejet cílovou čáru před koncem Q1. Musíme to všechno probrat, protože jsme byli dost rychlí na to, abychom bojovali o první šestici, a nakonec nestartujeme z pozic, které bychom si zasloužili.

Jody Egginton, technický ředitel

Až do kvalifikace to byl dobrý víkend, auta dobře fungovala a piloti krok za krokem předváděli stále lepší výkony. Bohužel v Q1 po Jukiho kontaktu s bariérou byla vyvěšena červená vlajka. Tím pádem se všechny vozy sjely v boxech před jediným rychlým kolem. Náš problém byl v tom, že jsme nebyli dost blízko v této smečce. Měli jsme jen těsný čas k najetí do rychlého kola - Pierre to nestihl o jedinou vteřinu. Potřebovali jsme se dostat ven o chvilku dříve. Teď musíme projít všechna data, abychom zjistili, co se vlastně stalo, protože v konkurenceschopném středu nemůžeme zahodit sebemenší výhodu. Dnes jsme promeškali příležitost dostat oba vozy do TOP10. Oba piloti si to rozhodně zasloužili, měli dobré auto.

Kdybyste se mě před kvalifikací zeptali, jestli bych preferoval suchý nebo mokrý závod, řekl bych: suchý, klidný závod pro oba vozy a s bodovým přídělem. Teď mám ale smíšené emoce a asi bych dal přednost závodu za deště. Nicméně pokud Juki zítra dobře odstartuje, může se dostat na body. Předjíždí se tu těžko, ale chceme se dostat do pozice, kdy budeme moci využít každou příležitost. Pro Pierra bude muset dojít téměř k zázraku, doufám, že ho případně využijeme.

Alfa Romeo

Valtteri Bottas, 12. místo

Nečekal jsem, že se do Q3 neprobojuji, ale ukázalo se, že nejsme tak konkurenceschopní, jak jsme očekávali. Navzdory tomu, že jsem včera vynechal trénink mám dojem, že jsem se dostal do dobrého rytmu, auto bylo vyvážené, poslední kolo v Q2 bylo opravdu povedené. Myslím, že jsem vytěžil ze situace všechno, co se dalo. Chyběla nám jen trochu rychlost, ne v žádné konkrétní zatáčce, ale celkově. Je to zklamání, domnívali jsme se, že nám trať bude vyhovovat, ale pořád nejsme od  bodů daleko: zítra to bude dlouhý den, navíc je tu hrozba deště, takže stát se může všechno. Doufám, že se nám podaří zabojovat a přivezeme další umístění v první desítce.

Guanyu Zhou, 20. místo

Dnešek je hodně frustrující a výsledek je pochopitelně neuspokojivý. Červená vlajka těsně před koncem znamenala, že jsem jako jediný nemohl odjet žádný čas na druhé sadě pneumatik. Na okruhu jako je Monako s velmi silným provozem jsem v první pokusu neměl pořádnou šanci. Auta v pit-lane přede mnou vyjížděla pomalu, takže jsem nemohl zajet potřebný čas. Není to vůbec dobře se vyvíjející víkend, ale jsem si jist, že se můžeme dát dohromady a s týmem vymyslet, jak se dostat dopředu. Pro zítřejší závod uděláme maximum. Hrát roli by mohlo i počasí, takže se pokusíme zachránit dobrý výsledek.

Frédéric Vasseur, šéf týmu

Dnešek rozhodně nenaplňuje naše očekávání a prvním cílem bude pochopit důvod špatného výsledku. Kvalifikace byla chaotická a některé momenty nám neprospěly, ale zároveň nám chyběla konkurenceschopnost v jakou jsme doufali. Guanyu byl v Q1 pár metrů od vemi dobrého času, ale objevila se červená vlajka a jeho snaha přišla vniveč. Po restartu jsme se dostali do řady aut a jejich fronta nám znemožnila druhý pokus. Vatteriho to postihlo také, ale dokázal vše v Q1 zvládnout; vedl si dobře i v Q2. ale jeho umístění bylo maximem, jehož jsme byli schopni dosáhnout. Nejsou to ideální startovní pozice, zvláště v Monaku, ale zítra nás čeká dlouhý závod a uděláme vše pro to, abychom se posunuli nahoru.

Haas

Kevin Magnussen, 13. místo

Dlouho to vypadalo dobře, auto se chovalo dobře, ale Q2 se věci jednoduše nesešly. Z pozice, z níž startuji, by to chtělo trochu deště, aby byl závod něčím okořeněn a byl rušnější - a my měli šanci zasáhnout do dění. Myslím, že auto má rychlost - držím si palce, aby zítra bylo mokro.

Mick Schumacher, 15. místo

Svým způsobem je škoda, že skupina, v níž jsem byl, byla tak těsná. Mám za to, že mi na Q3 chyběly nějaké dvě nebo tři desetiny, takže kdybych nepokazil druhý sektor, určitě bych byl blíž, ale to už jsou takové dny, kdy se zdá, že něco málo ještě chybí. Alespoň jsem se dobře bavil. Chyběly nám data  z prvního tréninku, takže jsem byl pořád tak nějak vzadu, ale cítil jsem, zejména před kvalifikací, že ač jsme žádné úpravy v nastavení nedělali, byl to správný krok a vyplatilo se to v tom smyslu, že nám určitě pomůže s vyladěním pro závod. Uvidíme, kde skončíme - zítřejší povětrnostní podmínky vypadají zajímavě, což nám může pomoci k bodovaným pozicím.

Günther Steiner, šéf týmu

Po našem výkonu ve třetím tréninku jsme doufali, že se do Q3 dostaneme s oběma vozy, ale pak se přihodilo pár nešťastných věcí, malých chyb na trati, a byli jsme venku. Víme, že rychlost v autě je, jezdci o tom jsou přesvědčeni stejně jako celý tým. Zítra budeme dále bojovat, i když víme, že to bude hodně obtížné - špatně se tu předjíždí, ale trvá velká možnost deště a to vždy přináší eventualitu červené vlajky - jen doufám, že nás se to nebude týkat.

Williams

Alex Albon, 16. místo

Tohle je hodně frustrující výsledek. Mám pocit, že jsem dnes mohl nabídnout mnohem více. Je to tak těsný prostor, aby se pneumatiky chovaly správně, takže situace jako červená vlajka vážně narušila náš progres, zvláště když se gumy ochladí. S předchozími koly jsem byl spokojen, auto se chovalo dobře, proto z tohoto pohledu je to ještě větší zklamání. Zdá se, že městské okruhy našemu vozu vyhovují, takže si myslím, že jsme všichni doufali v postup, ale zítra je před námi závod a není vyloučeno, že nám počasí nabídne další příležitost. 

Nicholas Latifi, 19. místo

Ve volných trénincích jsem ani jednou nebyl spokojen s vyvážením vozu, až v kvalifikaci jsem měl k dispozici pořádný materiál. Takže jsem vlastně jel s jiným vozem než ve všech předchozích relacích a musel jsem hledat nové limity vozu. V kvalifikaci se auto chovalo mnohem lépe, sžíval jsem se s ním,. cítil podstatně výraznější potenciál a zlepšoval časy na jedno kolo, až do červené vlajky. Je to zklamání, vím jak se ještě zlepšit, také pochopit problémy s autem a omezit špatné kvalifikace.

Dave Robson, vedoucí výkonu vozidel

Podařilo se nám přes noc vůz znovu vylepšit a zejména Alex byl v posledním tréninku v pohodě. Pro Q1 jsme měli dobrý plán, dobře jsme si našli volnou trať, ale vše zhatila červená vlajka. Byla ranou pod pás, stála nás šanci zajet ještě jedno rychlé kolo, kdy pneumatiky a trať byly v nejlepším stavu. Vedli jsme celý balík aut, ale nedostali jsme pneumatiky do ideálního stavu - přestože se oba piloti zlepšili, na postup do Q2 to nestačilo. 

Vytisknout

Diskuze: PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: U Ferrari spokojenost, otazníkem je počasí

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Kamuj Kobajaši s Toyotou TF109

Toyota se vrací do F1, uzavírá technické partnerství s Haasem

Oscar Piastri se podle Ecclestonea stane brzy šampionem

Ecclestone chválí Piastriho: "Do 2 let bude mistrem světa." Sedí přirovnání k Prostovi?

Fernando Alosno

Alonso proti většině: Max by se měl v nadávkách krotit

Carlos Sainz s Ferrari SF-24

Ferrari vyřešilo anomálii a je zpět. V Austinu nasadí poslední letošní vylepšení

U Red Bullu bijí na poplach

Překvapení Verstappen s Markem vedli po Singapuru rozsáhlý hovor kvůli výkonu Norrise

Max Verstappen po úspěšném začátku sezóny odvrací útoky Landa Norrise (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Před poslední přestávkou hledají týmy i piloti optimismus

Charles Leclerc pod singapurskými světly poněkud napravil pošramocenou reputaci Ferrari (ilustrační foto)

Chybující Norris opět převýšil „zbytek světa“, Ferrari se rehabilitovalo

Guanyu Zhou už má poslední místo na startu téměř předplaceno

Prohlášení po kvalifikaci - většina pilotů se vkládá naděje do zítřejšího závodu

Carlos Sainz jr. zakončil kvalifikaci nejhorším možným způsobem (ilustrační foto)

Zoufalá kvalifikace pro Ferrari, Norris zúročil tréninkovou převahu

Max Verstappen v třetím tréninku poněkud ožil (ilustrační foto)

Ještěr se postaral o červenou vlajku, soupeře smetl Norris

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Charles Leclerc v závodě v Miami

Kvalifikace pro domácího hrdinu, Pérez se Sainzem v posledním pokusu havarovali

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Toyota se vrací do F1, uzavírá technické partnerství s Haasem

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud