Marko prozrazuje detaily o významném vylepšení Red Bullu, Ferrari s novinkami stále váhá. Proč?

Petr Hlawiczka, 29. března 2022, 07:00 Google+

Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko prozradil, kdy se můžeme těšit na další větší vylepšení jejich vozu RB18 a v čem bude spočívat. Jejich největší soupeř o letošní mistrovský titul Ferrari s novinkami nikterak nespěchá, důvodem jsou dle jejich ředitele Mattii Binotta finanční omezení daná novými pravidly Formule 1.

Počet komentářů:  18 komentářů (Poslední 02.04. 14:51) Napište svůj názor
Max Verstappen v GP Saúdské Arábie

Max Verstappen v GP Saúdské Arábie | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

Red Bull podle Marka v zákulisí usilovně pracuje na klíčových věcech ovlivňujících výkonnost vozu. V továrně chystají nový balík, který by měl přinést "významné" zvýšení jeho výkonnosti na závodních okruzích.

Není tajemstvím, že RB18 zatím trpí výraznou nadváhou. Minimální hmotnost sice byla letos zvýšena o 43 kg na 795 kg (bez paliva), monopost ale stále váží více. To by se ale od GP Emilia Romagna v závěru dubna mělo zlepšit.

Red Bull na dietě
"Ferrari je autem, které je vždy rychlé - za všech podmínek bez ohledu na teploty nebo pneumatiky. To naše je náročnější na vyladění, ale brzy v Imole shodíme nějaká kila," slibuje odborný poradce Red Bullu.

img-responsive

Red Bull letos nasadil již několik větších úprav včetně nových bočnic, další chystá pro Imolu | foto: Williams F1 Team

"To by nám mělo poskytnout významnou výhodu, jinými slovy zisk. Myslím, že jsme v dobré pozici, ale máme téměř rovnocenného soupeře v podobě Ferrari. Leclerc jezdí v této sezóně absolutně bezchybně, půjde tedy o vzrušující ročník," domnívá se Marko.

Třetí podnik letošní sezóny bude hostit Melbourne. Jak to tam podle něj dopadne? "Myslím, že to bude víceméně stejné jako v Saúdské Arábii. Všechno to je o tom, kdo dokáže přijít s nejlepším nastavením vozu. Trať nám tam v minulosti seděla, je to ale těžké. Zřejmě to bude opět velmi vzrušující."

Ferrari se učí od Red Bullu, maximální rychlost byla lepší volbou
V Džiddě podle Binotta rozhodlo to, že Red Bull nakonec vyšší přítlak: "Maximální rychlost porazila přítlak... Viděli jsme, že Max jezdil v pátek s o něco vyšším přítlakem, pak ho snížil. My jsme se rozhodli, že zůstaneme u vyšších úrovní přítlaku, protože jsme věřili v důležitost takového kroku pro degradaci pneumatik."

img-responsive

Ferrari stále poznává a optimalizuje svůj balík, na novinky si ještě pár závodu budeme muset počkat | foto: Scuderia Ferrari

"Ale během závodu byla degradace velmi nízká. Jejich volba si zasluhuje analýzu z naší strany. Celkově jde ale vždy o kompromis. Prokázali jsme zároveň, že obě volby mohou být dobré, jelikož šlo o dlouhý závod. Šlo jen o detaily, které jej nakonec rozhodly," komentuje výsledek Velké ceny Saúdské Arábie, v níž si pro vítězství dojel Max Verstappen.

Vylepšení vozu? V Maranellu pořád sucho
Ferrari na rozdíl od Red Bullu stále žádný větší balík vylepšení nechystá. Kvůli rozpočtovému stropu (140 mil. dolarů na rok) již od předsezónních testů jezdí v podstatě se stejným vozem, který představil v Barceloně. Snaží se jej pouze co nejlépe poznat a vyladit.

Kdy se dočkáme nějaké výraznější úpravy i na rudém voze F1-75? "Není to jen o tom, kdy bude připravena, jde také o rozpočtový strop a o snahu neutratit to, co máme pro první závody. Proto neočekáváme novinky nebo významnější vývojový balík v příštím závodě v Melbourne. ale jakmile budeme moci něco přivézt, tak to uděláme," odpovídá stručně Binotto.

Vytisknout

Diskuze: Marko prozrazuje detaily o významném vylepšení Red Bullu, Ferrari s novinkami stále váhá. Proč?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 18, poslední 02.04.2022 14:51 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 18 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Šampionát 1983 s jedním palivovým škraloupem

Byl Piquetův titul v roce 1983 opravdu spravedlivý, nebo se dočkal nepovolené pomoci?

Max Verstappen ve vedení GP Kanady

Marko o vývoji Red Bullu: "Vylepšení fungují, data jsou slibná. Ferrari i McLaren za sebou udržíme!"

Esteban Ocon s vozem Alpine A524

Ocon si stěžuje na těžké auto a kritizuje tým za neférový přístup. Za koho bude závodit příští rok?

Charles Leclerc v dešti v závodě v Kanadě

FOTO z GP Kanady: Slunce, déšť a pár bouraček

Sergio Pérez bude v Red Bullu pokračovat

Péreze prodloužení smlouvy s Red Bullem nenakoplo: po mizerném závodě bude ve Španělsku potrestán

Max Verstappen po GP Kanady

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappen slaví 60. triumf

Max Verstappen zpět na trůnu, ovšem rozhodně neměl lehký život (ilustrační foto)

GP KANADY: Kulička rulety s počasím se zastavila na čísle 1 - Verstappen opět vítězí

George Russell mohl být z nerozhodné kvalifikace samozřejmě spokojen (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Všichni očekávají nepředvídatelný závod

Verstappen zajel nejlepší čas, a přesto pole-position nemá (ilustrační foto)

Kvalifikace v Kanadě skončila nerozhodně, Ferrari a Pérez zpytují svědomí

Alex Albon si nárazem do Zdi šampionů zkomplikoval situaci (ilustrační foto)

V třetím tréninku Mercedesy jako kdysi, triumf jim "pokazil" Verstappen

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Souboj Carlose Sainze s Maxem Verstappenem krátce po startu

Albon dostává trest pro Melbourne. Sainze zajímá, proč FIA nepřikázala Pérezovi…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Všichni očekávají nepředvídatelný závod

  2. Péreze prodloužení smlouvy s Red Bullem nenakoplo: po mizerném závodě bude ve Španělsku potrestán

  3. FOTO z GP Kanady: Slunce, déšť a pár bouraček

  4. Ocon si stěžuje na těžké auto a kritizuje tým za neférový přístup. Za koho bude závodit příští rok?

  5. GP KANADY: Kulička rulety s počasím se zastavila na čísle 1 - Verstappen opět vítězí

  6. Marko o vývoji Red Bullu: "Vylepšení fungují, data jsou slibná. Ferrari i McLaren za sebou udržíme!"

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud