Marko prozrazuje detaily o významném vylepšení Red Bullu, Ferrari s novinkami stále váhá. Proč?

Petr Hlawiczka, 29. března 2022, 07:00 Google+

Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko prozradil, kdy se můžeme těšit na další větší vylepšení jejich vozu RB18 a v čem bude spočívat. Jejich největší soupeř o letošní mistrovský titul Ferrari s novinkami nikterak nespěchá, důvodem jsou dle jejich ředitele Mattii Binotta finanční omezení daná novými pravidly Formule 1.

Počet komentářů:  18 komentářů (Poslední 02.04. 14:51) Napište svůj názor
Max Verstappen v GP Saúdské Arábie

Max Verstappen v GP Saúdské Arábie | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

Red Bull podle Marka v zákulisí usilovně pracuje na klíčových věcech ovlivňujících výkonnost vozu. V továrně chystají nový balík, který by měl přinést "významné" zvýšení jeho výkonnosti na závodních okruzích.

Není tajemstvím, že RB18 zatím trpí výraznou nadváhou. Minimální hmotnost sice byla letos zvýšena o 43 kg na 795 kg (bez paliva), monopost ale stále váží více. To by se ale od GP Emilia Romagna v závěru dubna mělo zlepšit.

Red Bull na dietě
"Ferrari je autem, které je vždy rychlé - za všech podmínek bez ohledu na teploty nebo pneumatiky. To naše je náročnější na vyladění, ale brzy v Imole shodíme nějaká kila," slibuje odborný poradce Red Bullu.

img-responsive

Red Bull letos nasadil již několik větších úprav včetně nových bočnic, další chystá pro Imolu | foto: Williams F1 Team

"To by nám mělo poskytnout významnou výhodu, jinými slovy zisk. Myslím, že jsme v dobré pozici, ale máme téměř rovnocenného soupeře v podobě Ferrari. Leclerc jezdí v této sezóně absolutně bezchybně, půjde tedy o vzrušující ročník," domnívá se Marko.

Třetí podnik letošní sezóny bude hostit Melbourne. Jak to tam podle něj dopadne? "Myslím, že to bude víceméně stejné jako v Saúdské Arábii. Všechno to je o tom, kdo dokáže přijít s nejlepším nastavením vozu. Trať nám tam v minulosti seděla, je to ale těžké. Zřejmě to bude opět velmi vzrušující."

Ferrari se učí od Red Bullu, maximální rychlost byla lepší volbou
V Džiddě podle Binotta rozhodlo to, že Red Bull nakonec vyšší přítlak: "Maximální rychlost porazila přítlak... Viděli jsme, že Max jezdil v pátek s o něco vyšším přítlakem, pak ho snížil. My jsme se rozhodli, že zůstaneme u vyšších úrovní přítlaku, protože jsme věřili v důležitost takového kroku pro degradaci pneumatik."

img-responsive

Ferrari stále poznává a optimalizuje svůj balík, na novinky si ještě pár závodu budeme muset počkat | foto: Scuderia Ferrari

"Ale během závodu byla degradace velmi nízká. Jejich volba si zasluhuje analýzu z naší strany. Celkově jde ale vždy o kompromis. Prokázali jsme zároveň, že obě volby mohou být dobré, jelikož šlo o dlouhý závod. Šlo jen o detaily, které jej nakonec rozhodly," komentuje výsledek Velké ceny Saúdské Arábie, v níž si pro vítězství dojel Max Verstappen.

Vylepšení vozu? V Maranellu pořád sucho
Ferrari na rozdíl od Red Bullu stále žádný větší balík vylepšení nechystá. Kvůli rozpočtovému stropu (140 mil. dolarů na rok) již od předsezónních testů jezdí v podstatě se stejným vozem, který představil v Barceloně. Snaží se jej pouze co nejlépe poznat a vyladit.

Kdy se dočkáme nějaké výraznější úpravy i na rudém voze F1-75? "Není to jen o tom, kdy bude připravena, jde také o rozpočtový strop a o snahu neutratit to, co máme pro první závody. Proto neočekáváme novinky nebo významnější vývojový balík v příštím závodě v Melbourne. ale jakmile budeme moci něco přivézt, tak to uděláme," odpovídá stručně Binotto.

Vytisknout

Diskuze: Marko prozrazuje detaily o významném vylepšení Red Bullu, Ferrari s novinkami stále váhá. Proč?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 18, poslední 02.04.2022 14:51 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 18 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Carlos Sainz se v druhém tréninku dostal do TOP5 (ilustrační foto)

GP BELGIE: V druhém tréninku McLareny vrací úder

Alpine opouští po roce další šéf

Bruno Famin končí v Alpine, Ocon už má nové angažmá

Esteban Ocon se v prvním tréninku svezl pouze v jediném instalačním kole

GP BELGIE - v prvním tréninku s převahou vítězí Verstappen, překvapil Albon

Lewis Hamilton po úspěšné Velké ceně Maďarska

Hamilton Verstappenovi řekl, jak se má mistr světa chovat. Zápis komisařů o kolizi ho šokoval

Mattia Binotto do roku 2022 šéfoval Ferrari

Binotto znovu na scéně, stává se šéfem F1 projektu Audi. Seidl končí

Oscar Piastri a Lando Norris slaví po závodě v Maďarsku

FOTO: Double McLarenu v Maďarsku, bronzový Hamilton a tápající Red Bull

Max Verstappen

"Nemám se za co omlouvat! Tohle byla poslední kapka," varuje naštvaný Verstappen. Komisaře by nechal vyšetřit + VIDEO

Tým Mclaren působí navenek jako pohodový tým. Ale bude si muset poněkud uspořádat poměry

Přepis radiokomunikace týmu McLaren v závěru GP Maďarska

Nakolik myslel Lando Norris své prohlášení upřímně? (Ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po GP Maďarska: Vítězové se plácají po zádech, týmy ze suterénu loví optimismus

Oscar Piastri je dalším jménem ve Zlaté knize vítězů F1, ovšem spíš než vybojované získal darované vítězství

GP MAĎARSKA: Vítězná komedie McLarenu, rozzuřený Verstappen, jubilující Hamilton

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Souboj Carlose Sainze s Maxem Verstappenem krátce po startu

Albon dostává trest pro Melbourne. Sainze zajímá, proč FIA nepřikázala Pérezovi…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Přepis radiokomunikace týmu McLaren v závěru GP Maďarska

  2. "Nemám se za co omlouvat! Tohle byla poslední kapka," varuje naštvaný Verstappen. Komisaře by nechal vyšetřit + VIDEO

  3. PROHLÁŠENÍ po GP Maďarska: Vítězové se plácají po zádech, týmy ze suterénu loví optimismus

  4. KVALIFIKACE: Další Pérezovo selhání, dvě červené vlajky a triumf McLarenu

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: McLaren je opatrně spokojen, Alpine si sype popel na hlavu

  6. Binotto znovu na scéně, stává se šéfem F1 projektu Audi. Seidl končí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud