Marko kritizuje Péreze, před manévrem ho varoval. Red Bull po domácí prohře hledá odpovědi

Petr Hlawiczka, 12. července 2022, 06:00 Google+

Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko varoval Sergia Péreze před pokusem o předjetí v zatáčce č. 4. Mexičan přesně tam kolidoval s Georgem Russellem a tým ho s poškozeným vozem stáhl do boxů. Inženýři nyní hledají odpovědi na překvapivě vysokou degradaci pneumatik u Maxe Verstappena.

Počet komentářů:  29 komentářů (Poslední 13.07. 18:08) Napište svůj názor
Sergio Pérez s Red Bullem RB18

Sergio Pérez s Red Bullem RB18 | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

Ke kolizi Mexičana s mladším pilotem Mercedesu došlo již v prvním kole, když se jej Pérez snažil předjet po vnější stopě. Žel došlo ke kontaktu a Red Bull skončil ve smyku ve štěrku.

Sergio se sice vrátil na trať, s poškozeným autem však ve 24. kole definitivně odstoupil, zatímco Russell neutrpěl žádnou úhonu a cílem projel na čtvrté pozici za svým týmovým kolegou Lewisem Hamiltonem, a to i přes pětisekundovou penalizaci, kterou dostal za kolizi s Pérezem.

Marko po závodě svého pilota moc nepochválil, před rizikovým manévrem v případném souboji jej předem varoval: "Před startem jsme mu říkali: nejezdi vnějškem té zatáčky! To není možné! Bylo to zbytečné. Nefunguje to."

img-responsive

Start Velké ceny Rakouska 2022 | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Druhý Red Bull řízený Verstappenem byl během závodu třikrát předjet Charlesem Leclercem a zřejmě by si jej podal i Sainz s druhým Ferrari, tomu však při pokusu o předjetí shořel motor.

Pro domácí tým bylo překvapením, jak rychle mu odcházely pneumatiky, což je obvykle jeho silná stránka, ale spíše na okruzích, kde je limitem opotřebení předních pneumatik - ve Spielbergu týmy limitují naopak zadní pneumatiky a v těchto situacích má obvykle navrch Ferrari.

Inženýr Gianpiero Lambiase nám po závodě nebyl schopen tento fenomén vysvětlit. Zmiňované počasí příčinou nebylo, teploty byly téměř stejné jako v předchozích dvou dnech, vyšší zátěž způsobenou nižší hustotou vzduchu (kvůli vyšší teplotě) můžeme vyloučit.

img-responsive

Hmotnost Red Bullu RB18 po nasazení posledních vylepšení opět stoupla | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Na vině bude spíše vyšší hmotnost auta kvůli závodnímu množství benzínu, což má dopad i na vyvážení monopostu. Poslední nové díly také zvedly váhu vozu RB18, který je opět cca 10 kg nad minimální hmotností stanovenou pravidly.

Poté se vyjádřil k tomu, proč Pérez skončil před třetinou závodu v garáži: "Měl pak poškozené auto a nedávalo to smysl pokračovat. Podlaha byla hodně poškozená. Mohl by do cíle dojet o dvě kola později, takže to nedávalo žádný smysl. Lepší bylo ušetřit kilometry," vysvětluje Marko.

Vytisknout

Diskuze: Marko kritizuje Péreze, před manévrem ho varoval. Red Bull po domácí prohře hledá odpovědi

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 29, poslední 13.07.2022 18:08 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 29 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ - GP ČÍNA: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Max Verstappen s Red Bullem RB18

Nejrychlejší kola GP Rakouska: Max získává bod k dobru, Alonso třetí za…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ - GP ČÍNA: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

  2. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  5. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  6. GP ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud