Komisaři se v neděli nakonec rozhodli po dvou kolech za zpomalovacím vozem závod zastavit a jezdcům přidělit poloviční body. Ti se tomu divili, protože za deště a velmi špatné viditelnosti nic ze svého umění nemohli předvést, zklamaní byli pochopitelně i diváci.
Jak by situaci řešil bývalý šéf F1? "V 15 hodin bych týmům a jezdcům řekl: 'Prší, jsme připraveni to o hodinu odložit v naději, že se počasí změní. Ale bez ohledu na to bude závod v 16 hodin odstartován. Pak to bude na vás, zda se ho zúčastníte či nikoliv,'" odpovídá nekompromisně Ecclestone.
Rozhodnutí, zda do velké ceny nastoupit či nikoliv, by nechal na jezdcích: "Kdyby chtěli riskovat, aby získali body, pak by to bylo na nich. Kdybyste tam chtěli vydržet a odjet více kol ve snaze vyhrát, pak byste tu možnost měli."
We've completed two laps and we will have a classification
— Formula 1 (@F1) August 29, 2021
The cars will be out on track for a maximum of 1 hour from the green light ⏱#BelgianGP 🇧🇪 #F1 pic.twitter.com/NRUIGcJfE1
"Když chcete riskovat, je to na vás. Pokud nechcete, tak nebudete. Když si myslíte, že je to nebezpečné rychle závodit, pak nezávoďte rychle. Dnes tam je ale jiná skupina lidí. Nemají odvahu a nechtějí riskovat," komentuje 90letý Brit.
Podle něj vozy nakonec vyslali na trať za safety-carem pouze z komerčních důvodů, byť to současný výkonný ředitel F1 Stefano Domenicali popřel. "Kdyby závod zrušili, pak by organizátoři museli vrátit veřejnosti všechny peníze," říká Ecclestone.
"Jsem si jistý tím, že držiteli komerčních práv budou stejně muset zaplatit poplatek za závod. A televizní společnosti jsou také pod smlouvou, takže ten, kdo by trpěl více než kdokoliv jiný, by byl pořadatel," má jasno bývalý šéf F1.