Ecclestone by situaci v Belgii řešil jednoduše

Petr Hlawiczka, 31. srpna 2021, 06:40 Google+

Bývalý šéf Formule 1 jen kroutí hlavou nad nerozhodností a řešením situace v Belgii, kde se kvůli dešti odjelo za safety-carem pouze pár kol, a poté byly rozděleny body, aniž by se ve skutečnosti závodilo. Podle něj mělo vedení projevit větší odvahu.

Počet komentářů:  89 komentářů (Poslední 02.09. 20:37) Napište svůj názor
Bernie Ecclestone by na názory pilotů moc nehleděl

Bernie Ecclestone by na názory pilotů moc nehleděl | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

Komisaři se v neděli nakonec rozhodli po dvou kolech za zpomalovacím vozem závod zastavit a jezdcům přidělit poloviční body. Ti se tomu divili, protože za deště a velmi špatné viditelnosti nic ze svého umění nemohli předvést, zklamaní byli pochopitelně i diváci.

Jak by situaci řešil bývalý šéf F1? "V 15 hodin bych týmům a jezdcům řekl: 'Prší, jsme připraveni to o hodinu odložit v naději, že se počasí změní. Ale bez ohledu na to bude závod v 16 hodin odstartován. Pak to bude na vás, zda se ho zúčastníte či nikoliv,'" odpovídá nekompromisně Ecclestone.

Rozhodnutí, zda do velké ceny nastoupit či nikoliv, by nechal na jezdcích: "Kdyby chtěli riskovat, aby získali body, pak by to bylo na nich.  Kdybyste tam chtěli vydržet a odjet více kol ve snaze vyhrát, pak byste tu možnost měli."

"Když chcete riskovat, je to na vás. Pokud nechcete, tak nebudete. Když si myslíte, že je to nebezpečné rychle závodit, pak nezávoďte rychle. Dnes tam je ale jiná skupina lidí. Nemají odvahu a nechtějí riskovat," komentuje 90letý Brit.

Podle něj vozy nakonec vyslali na trať za safety-carem pouze z komerčních důvodů, byť to současný výkonný ředitel F1 Stefano Domenicali popřel. "Kdyby závod zrušili, pak by organizátoři museli vrátit veřejnosti všechny peníze," říká Ecclestone.

"Jsem si jistý tím, že držiteli komerčních práv budou stejně muset zaplatit poplatek za závod. A televizní společnosti jsou také pod smlouvou, takže ten, kdo by trpěl více než kdokoliv jiný, by byl pořadatel," má jasno bývalý šéf F1.

Vytisknout

Diskuze: Ecclestone by situaci v Belgii řešil jednoduše

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 89, poslední 02.09.2021 20:37 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 89 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Sergio Pérez v závodě v Soči

Ve třetím tréninku nejrychlejší Pérez před Sainzem a Verstappenem

Sergio Pérez v závodě v Soči

Ve druhém tréninku létaly prostředníčky. Nejrychlejší Pérez

Valtteri Bottas v závodě v Turecku

První trénink ovládl Bottas, ten ale v neděli odstartuje s penalizací

Valtteri Bottas

Andretti se snaží převzít Sauber, Bottas o tom při jednání o nové smlouvě neměl tušení

Mercedes

Rosberg srovnává velikány. V čem vynikal Schumacher a v čem Hamilton?

Nové logo Acury na zadním křídle AlphaTauri AT02

Acura se vrací do F1, Honda chce vyhrát ještě tři závody a s Verstappenem získat titul

Pohonná jednotka Hondy pro Red Bull

Red Bull od roku 2026 nebude moci využívat duševního vlastnictví Hondy v oblasti motorů

Mick Schumacher v Holandsku

Schumacher? Ve Ferrari může dosáhnout velkých úspěchů, věří Capito

Adrian Newey se po nehodě na kole a několika operacích vrací k práci v F1

Newey se vrací po vážné nehodě. "Hned poznal, co je příčinou problémů s nastavením," popisuje Marko

Lewis Hamilton v nešťastné Belgii, kde byl klasifikován jako třetí za Georgem Russellem

"Hamilton to bude mít s Russellem těžší než s Bottasem. Pokud mu dá Mercedes dobré auto," usuzuje Alonso

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. HAMILTON, 3.... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Fernando Alonso v Belgii

Alonsa komisaři v Belgii svým rozhodnutím šokovali, Hamilton by lidem vrátil…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Acura se vrací do F1, Honda chce vyhrát ještě tři závody a s Verstappenem získat titul

  2. "Hamilton to bude mít s Russellem těžší než s Bottasem. Pokud mu dá Mercedes dobré auto," usuzuje Alonso

  3. Red Bull od roku 2026 nebude moci využívat duševního vlastnictví Hondy v oblasti motorů

  4. Ve druhém tréninku létaly prostředníčky. Nejrychlejší Pérez

  5. Andretti se snaží převzít Sauber, Bottas o tom při jednání o nové smlouvě neměl tušení

  6. Schumacher? Ve Ferrari může dosáhnout velkých úspěchů, věří Capito

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud