Jak jde McLarenu práce na vývoji vozu pro přelomovou sezónu 2022?

Petr Hlawiczka, 23. prosince 2020, 07:00 Google+

McLaren příští rok přechází na motory Mercedes, svůj letošní vůz proto musí výrazně upravit. Ve vývoji se ale soustředí už i na nástupce MCL35M - na monopost pro sezónu 2022, kdy do hry vstoupí zcela nová technická pravidla. Jak probíhají práce ve Wokingu, o tom se rozpovídal technický ředitel James Key.

Počet komentářů:  20 komentářů (Poslední 26.12. 08:21) Napište svůj názor
Koncept McLarenu pro sezónu 2022

Koncept McLarenu pro sezónu 2022 | foto: McLaren

Sdílejte článek

Pravidla se během této zimy příliš nezmění - přesto se týmy musí připravit na několik novinek - například zužující se podlahu směrem k zádi kvůli snížení aerodynamického přítlaku, nové směsi pneumatik - a v případě McLarenu i nový motor.

"Nemůžeme jednoduše přenést šasi z roku 2020. Musíme toho hodně přepracovat, obzvlášť pokud jde o různé systémy na auta, jako je chlazení a elektronika. Nezmění se jen šasi, ale také převodovka a motor, pro nás tedy bude MCL35M skoro jako nové auto," uvádí Key.

"Náš přístup k vývoj během této sezóny se změnil s ohledem na to, že jsme museli vyčerpat vývojové žetony určené pro rok 2021 na instalaci motoru Mercedes. Pozitivní na tom je, že jsme přitom zřejmě přidali v roce 2020 trochu výkonnosti, kterou bychom jinak asi neměli."

"A máme větší prostor pro vývoj těchto oblastí díky informacím, které jsme získali," snaží se hledat pozitiva ve složité situaci svého McLarenu, který kvůli homologačnímu termínu v půlce sezóny nasadil nový, ještě ne zcela vyvinutý nos, protože nechtěl zůstat u koncept, s nímž vstoupil do sezóny.

img-responsive

Lando Norris s letošním McLarenem MCL35 poháněným motorem Renault | foto: McLaren

"Vzhledem k vozu pro rok 2022 jde o přístup čistého papíru - pravidla pro šasi jsou naprosto odlišná, mění se i kola a pneumatiky. Už na tom nějakou dobu pracujeme," uvádí dále zkušený Key, jenž k McLarenu nastoupil v březnu minulého roku.

"Všechny týmy čekaly, že s těmito auty budou závodit v sezóně 2021, proto si myslím, že se všichni dostali do celkem pokročilé fáze před tím, než byl letos zmrazen aerodynamický vývoj. To nicméně nezastavilo práce na mechanických návrzích a na simulacích. Například náš návrh převodovky je teď velmi vyspělý," připouští 48letý Brit.

"Zmrazení vývoje všem poskytlo trochu času na přemýšlení. Nám to umožnilo učinit krok zpět a skutečně zanalyzovat data a to, co jsme udělali. Na počátku příštího roku se hned vrátíme do aerodynamického tunelu, abychom pokračovali v práci na voze pro rok 2022," pokračuje Key.

Technický ředitel McLarenu James Key

Technický ředitel McLarenu James Key | zdroj: McLaren

"Máme toho ve vývoji spoustu, na co se chceme podívat. A kolem nás také existuje spousta nových konceptů," usmívá se technický ředitel, jenž byl zodpovědný za letošní MCL35, s nímž McLaren dosáhl na třetí příčku v poháru konstruktérů - nestačil pouze na dominantní Mercedes a na Red Bull.

"Nicméně stále se jedná o ranou fázi, je třeba toho poznat více o skutečném potenciálu F1 aut pro rok 2022 a tento učební proces ještě chvíli potrvá. Vždy jde o velkou výzvu, když musíte pracovat s podstatně odlišnými technickými pravidly. Představují nový počátek a poskytují čerstvé příležitosti pro konstrukci a vývoj, což je pro inženýry neuvěřitelně motivující," přibližuje Key to, jak se těší na novou generaci monopostů.

"Rok 2021 bude neuvěřitelně rušný. Bude obsahovat plnou sezónu [v plánu je rekordních 23 podniků], vývoj a závodění s MCL35M a během toho dojde k novým objevům s naším vozem pro rok 2022, jak se bude sezóna vyvíjet. Už se nemůžu dočkat, až to začne!" těší se technický ředitel McLarenu.

"

Vytisknout

Diskuze: Jak jde McLarenu práce na vývoji vozu pro přelomovou sezónu 2022?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 20, poslední 26.12.2020 08:21 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 20 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Sebastian Vettel v barvách Aston Martinu

Vettel je nejdražším zaměstnancem Aston Martinu, majitel Stroll je ale spokojený i se svým synem

Kimi Räikkönen - kvalifikace v Monaku

Rozčílený Iceman roztál a zpražil vlastní tým: Musíme se zlepšit!

Fernando Alonso s Alpine A521

"Komisaři nic nedělají," zlobí se Alonso. Mění kvůli tomu svůj přístup k závodění

Valtteri Bottas po kvalifikaci v Barceloně

Blíží se Bottasův konec u Mercedesu? Wolff mu chce hledat angažmá

Daniel Ricciardo byl po závodě v Británii spokojený

Ricciardo popisuje, co mu pomohlo k jeho nejlepšímu výsledku s McLarenem

Fernando Alonso při čtvrteční tiskovce v Bahrajnu

"Spolupracuje se mi s ním skvěle," chválí Alonsa šéf Alpine a chystá mu novou smlouvu

Lewsi Hamilton před Maxem Verstappenem

"Nikdy jsem nebyl tak agresivní jako Verstappen," brání se Hamilton. Marko vyčíslil škody + VIDEO

Charles Leclerc s Ferrari SF21

Ani mých 200 % proti Hamiltonovi nestačilo, lituje Leclerc

Max Verstappen prožil v Silverstone těžké chvíle (ilustrační foto)

Hamilton se omlouvat nechce, Verstappen je po nemocničním vyšetření + VIDEO

Helmut Marko se plnou vervou pustil do Hamiltona

Rozzuřený Marko požaduje zásadní kroky proti Hamiltonovi, Horner ho podporuje

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. HAMILTON, 3.... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Pohonná jednotka Hondy

Marko: Honda významně navyšuje výkon, Mercedes má potíže. Proč uzavřeli s…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Rozčílený Iceman roztál a zpražil vlastní tým: Musíme se zlepšit!

  2. "Komisaři nic nedělají," zlobí se Alonso. Mění kvůli tomu svůj přístup k závodění

  3. Blíží se Bottasův konec u Mercedesu? Wolff mu chce hledat angažmá

  4. Ricciardo popisuje, co mu pomohlo k jeho nejlepšímu výsledku s McLarenem

  5. "Spolupracuje se mi s ním skvěle," chválí Alonsa šéf Alpine a chystá mu novou smlouvu

  6. "Nikdy jsem nebyl tak agresivní jako Verstappen," brání se Hamilton. Marko vyčíslil škody + VIDEO

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud