Bezkonkurenční Vettel opět na stupni nejvyšším

Andrea Kubíková, 29. května 2011, 16:17 Google+

Ani v hektické Velké ceně Monaka se nikomu nepodařilo porazit lídra šampionátu Sebastiana Vettela. Přes vlnu karambolů a bláznivou strategii získává těsné vítězství před Alonsem a Buttonem.

Počet komentářů:  75 komentářů (Poslední 30.05. 20:45) Napište svůj názor
Red Bull

Red Bull | foto: Red Bull Racing

Sdílejte článek

Nejprestižnější závod F1 je na spadnutí. Jezdci jsou seřazeni na startu ve stejném pořadí, jak tomu bylo včera po kvalifikaci, jen s tím rozdílem, že pozice Sergia Péreze je prázdná. Hamilton jako jediný z první desítky startuje na tvrdší sadě.

Ihned po startu Sebastian Vettel vyletěl kupředu a není nikoho, kdo by jej ohrozil v získání první pozice. Žádná kolize (až na pár karbonových střepů) se nekoná – všichni jezdci si jsou vědomi nebezpečí úzkých monackých uliček a spořádaně se seřazují za sebe do vláčku.

Velký propad zaznamenává Schumacher – jen těžko se odlepuje od startovního roštu a  z pátého místa se ocitá až na devátém. O jednu příčku se propadá Webber, který před sebe na třetí místo pouští Alonsa. Vettel si okamžitě vytváří náskok a během tří kol má náskok více než tří sekund. Hamilton vysílá zprávu týmu o špatné kondici svých pneumatik.

start

V 10. kole se Hamilton dostává před Schumachera, který si v tu chvíli také stěžuje na pnaumatiky. Těsně na to jede Němec jako první do boxů.

Jedno nejrychlejší kolo za druhým zajíždí Alonsko, který se dotahuje na Buttona. Po třinácti kolech na něj ztrácí méně než 1,5 sekundy. 

Mezitím mezi sebou zuřivě bojuje Massa s Rosbergem, až z toho kousky předních křídel létají. Rosberg v zápalu boje nakonec přišel o dvě pozice, kdy se před něj dostal jak Massa, tak i Maldonado. Těsně na to zajíždí do boxů.

Kolem 15. kola se to začíná v boxech míhat, Webber si svou zastávku oproti ostatním o něco prodloužil. Nejlépe vyšla strategie Buttonovi, který se po zastávce dostal na první místo před Vettela a okamžitě zajíždí nejrychlejší kolo závodu! Mezi nimi je více než sedmisekundová propast. Na třetím místě se drží Alonso s třísekundovou ztrátou na Vettela. 

I přesto, jak si Hamilton stěžoval na špatný stav pnaumatik, navštěvuje boxy až v 23.kole. Mechaniky tím lehce překvapil a zastávka byla delší. Dostává od týmu super měkké pneumatiky a řadí se za Webbera (12. místo), nicméně okamžitě jej předjíždí rozjetý Trulli, který ještě nebyl v boxech.

Pro nové křídlo si jede do boxů Paul Di Resta po kontaktu s Buemim. V boxech je také Maldonado, který se vrací na 13. místě. Mezitím Button dál ujíždí Vettelovi. Rozdíl mezi nimi je v 28. kole kolem čtrnácti sekund.

Po 30 odjetých kolech ještě několik jezdců stále nebylo v boxech. Dlouhý první stint zajíždí Barrichello, Kobajaši, Sutil, Heidfeld (zaujímali 4.-7.místo), dále Buemi a Liuzzi.

massa

V 33. kole odstupuje Timo Glock s poškozeným zadním kolem. Kolo na to havaruje v tunelu Massa a na trať vyjíždí Safety car. Stalo se tak těsně po boji s Hamiltonem, kdy se o sebe navzájem otřeli. Stejně tak končí i Schumacher, který zastavil těsně před boxovou uličkou, kam se mu nedaří ani dojet. Toho využívají někteří jezdci a zajíždějí k pit stopu. 

Díky výjezdu Safety caru se sjíždí celé pole, které vede s jednou zastávkou Vettel. Těsně za ním je Button, ten stihl druhou zastávku těsně před vyjetím Safety caru. Restart závodu začíná v 39. kole.

O páté místo se perou hned čtyři jezdci – ve vláčku za sebou jedou Sutil, Kobajaši, Webber a Hamilton. Všichni mají na svém kontě jednu zastávku. Na prvního Vettela dotírá Button, doslova se mu lepí na zadní křídlo. Vettel dostává zprávu, že musí Buttona za sebou držet do 52. kola, kdy pojede pravděpodobně do boxů.

Hamilton dostal za zaviněnou kolizi s Massou penalizaci průjezdu boxy. Okamžitě si ji odbývá a vrací se na devátém místě. Mezitím si Di Resta opět utrhne něco málo ze svého křídla, tentokrát po dotyku s D’Ambrosiem.

Potřetí v dnešním závodě zajíždí do boxů Button a vrací se na třetím místě za Vettela (na kontě 1 zastávku) a Alonsa (2 zastávky). Hned za ním jede opětovně do boxů Hamilton, tentokrát ne kvůli trestu, ale pro výměnu pneumatik – podaří se mu vrátit na devátém místě a do konce závodu pojede na tvrdší sadě. Za ním už mají všichni jezdci ztrátu jednoho kola, počínaje Heidfeldem (10. místo), dále jede Buemi, Barrichello, Algersuari, Rosberg, Di Resta, Kovalainen, D’Ambrosio, Trulli a Liuzzi (ten už má ztrátu dvou kol). Poslední jede Karthikeyan s tříkolovou ztrátou.

Alonso dojíždí Vettela, rozdíl mezi nimi je jedna sekunda! Zbývá dvacet kol do cíle a Vettel má za sebou pouze jednu zastávku v boxech a více než čtyřicet kol na stejných gumách. Od Alonsovy poslední zastávky už uběhlo také více než dvacet kol. Pojedou oba ještě tankovat nebo dojedou na starých pneumatikách až do konce? Situace se zdá být nejpříznivější pro třetího Buttona. Jeho odstup na Vettela je 2,6 s.

Webber se dostává na 5. místo před Sutila. Těsně za Sutilem jede Petrov, Maldonado a Hamilton. Tuhle skupinku dojíždí o kolo první trojice jezdců a nastává totální chaos! 69. kolo se stává osudným pro Petrova a Alguersuariho. Vše rozpoutal prvním smykem Sutil, který znervóznil ostatní jezdce a spustil tak řetězovou reakci. Na trať dnes podruhé vyjíždí Safety car a k Vitalimu Petrovovi přijíždí ambulance, těsně na to je závod zastaven. Čelo závodu zůstává nezměněno. Se silně poškozeným zadním křídlem dojíždí do boxů Lewis Hamilton, ostatní se seřazují na startovní rovince pro případ, kdyby byl závod ještě restartován. 

Petrov si stěžuje na bolest a odmítá vylézt bez pomoci z auta. Eric Boullier okamžitě podává zprávu o stavu Petrova. Utrpěl pohmoždiny nohou a je lékaři odvezen na kontrolu, aby se ujistili, že neutrpěl žádnou zlomeninu. Jinak se zdá být v pořádku.

McLaren využívá desetiminutové pauzy k opravě zadního křídla Lewise Hamiltona. Restart je nahlášen na 16.04. Před námi je sprint na pět kol.

trio

Po restartu se Fernando Alonso snaží udržet Sebastiana Vettela, ale ke změně pořadí nedochází. Oprava Hamiltonova vozu byla neúspěšná – Hamilton havaruje a s sebou strhává také Maldonada. Hamilton se z kolize otřepe, Maldonado nikoli – jeho vůz je bleskově z tratě odklizen.

Alonso zajíždí prozatimní nejrychlejší kolo závodu, ale Vettel není o moc pomalejší a svou pozici si drží zuby nehty. Webberovi se daří předjet Kobajašiho. 

Na čele závodu se do cíle už nic nemění. Vettel dokázal vyhrát po nekonečném maratonu jízdy na měkčí sadě pneumatik, druhý dojíždí Alonso, třetí Button a na čtvrtém místě Webber. Australanovi se na poslední chvíli podařilo ukořistit nejrychlejší kolo závodu.

GP Monaka (Circuit de Monaco)Závod
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorBodyČas / odstup
1. 1 Sebastian VETTEL deuRed Bull Racing 252:09:38,373 hod
2. 5 Fernando ALONSO espScudéria Ferrari 18+ 1,138
3. 4 Jenson BUTTON gbrVodafone McLaren Mercedes 15+ 2,378
4. 2 Mark WEBBER ausRed Bull Racing 12+ 23,101
5. 16 Kamuj KOBAJAŠI jpnSauber F1 Team 10+ 26,916
6. 3 Lewis HAMILTON gbrVodafone McLaren Mercedes 8+ 47,210
7. 14 Adrian SUTIL deuForce India F1 6+ 1 kolo
8. 9 Nick HEIDFELD deuRenault F1 Team 4+ 1 kolo
9. 11 Rubens BARRICHELLO braAT&T Williams F1 Team 2+ 1 kolo
10. 18 Sebastien BUEMI cheScuderia Toro Rosso 1+ 1 kolo
 
 
11. 8 Nico ROSBERG deuMercedes GP Petronas F1  + 2 kola
12. 15 Paul DI RESTA gbrForce India F1  + 2 kola
13. 20 Jarno TRULLI itaTeam Lotus  + 2 kola
14. 21 Heikki KOVALAINEN finTeam Lotus  + 2 kola
15. 25 Jerome D´AMBROSIO belMarussia Virgin Racing  + 3 kola
16. 23 Vitantonio LIUZZI itaHRT F1 Team  + 3 kola
17. 22 Narain KARTHIKEYAN indHRT F1 Team  + 4 kola
18. 12 Pastor MALDONADO venAT&T Williams F1 Team  + 5 kol
 DNF  10 Vitalij PETROV rusRenault F1 Team  neklasifikován
 DNF  19 Jaime ALGUERSUARI espScuderia Toro Rosso  neklasifikován
 DNF  6 Felipe MASSA braScudéria Ferrari  neklasifikován
 DNF  7 Michael SCHUMACHER deuMercedes GP Petronas F1  neklasifikován
 DNF  24 Timo GLOCK deuMarussia Virgin Racing  neklasifikován

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Bezkonkurenční Vettel opět na stupni nejvyšším

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 75, poslední 30.05.2011 20:45 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 75 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nový Williams při prvotním testu v Barceloně

Hrozí Williamsu konec ve Formuli 1? Ve hře je prodej jiným investorům

Daniel Ricciardo příští rok skončí u McLarenu

Ricciardo přiznává, že jednal s Ferrari. Chápe, proč dalo přednost Sainzovi

Představení nového vozu Mercedes F1 W11 EQ Performance

Německá média informují o brzkém konci Wolffa u Mercedesu

Práce na modelu monopostu F1 v aerodynamickém tunelu

Nová pravidla schválena: rozpočtové stropy, hendikep pro vývoj aerodynamiky i růst min. hmotnosti

George Russell během předsezonních testů v Barceloně

Dočkají se piloti F1 před prvním závodem testovacích jízd? Russell v to doufá

Prezentace nového Racing Pointu

Aston Martin posiluje. Do vedení společnosti přichází harcovník z Daimleru

Ocon s Ricciardem odhalují vůz pro sezónu 2020

Odchod Ricciarda šéfa Renaultu zklamal. Prozradil, kdy rozhodnou o jeho náhradě

Charles Leclerc má u Ferrari pozici jistou

"Nestal jsem se jedničkou Ferrari," tvrdí Leclerc

Start závodu v Kanadě

Úsporná opatření nekončí. Na čem se bude dále šetřit?

Vítězové na pódiu v Monaku

Monako 2016? Zuřil jsem, vzpomíná Ricciardo

  • Čtvrtek

    • 1. Trénink (11:00 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (15:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. ALBON, 2. BOTTAS, 3. GASLY... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Ferrari

Alonso: K havárii Péreze mohla přispět extrémní aerodynamika, Brawn nesouhlasí

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Nestal jsem se jedničkou Ferrari," tvrdí Leclerc

  2. Odchod Ricciarda šéfa Renaultu zklamal. Prozradil, kdy rozhodnou o jeho náhradě

  3. Monako 2016? Zuřil jsem, vzpomíná Ricciardo

  4. Dočkají se piloti F1 před prvním závodem testovacích jízd? Russell v to doufá

  5. Úsporná opatření nekončí. Na čem se bude dále šetřit?

  6. Aston Martin posiluje. Do vedení společnosti přichází harcovník z Daimleru

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud