K poskytování služeb, cílení reklam a analýze návštěvnosti využíváme soubory cookie. Používáním webu s tímto vyjadřujete souhlas. Další informace

Ricciardo potvrdil skvělou formu Red Bullu, konečně vyhrál v Monaku

Robert RoBertino Pavelka, 27. května 2018, 17:05 Google+

Jak se bude chovat Red Bull v závodním režimu? To byla hlavní otázka 65. ročníku Grand Prix Monaka, která navzdory velmi zajímavým možnostem nakonec de facto nepřinesla žádné velké překvapení. Ovšem napětí bylo více než dost.

Počet komentářů:  341 komentářů (Poslední dnes 10:36) Napište svůj názor
Daniel Ricciardo se dočkal a konečně slaví v Monaku vítězství

Daniel Ricciardo se dočkal a konečně slaví v Monaku vítězství | foto: Pirelli

Sdílejte článek

Oproti tréninkovým jízdám bylo v Monte Carlu poněkud chladněji, ale určitá možnost deště se nakonec ukázala spíš jako zbožné přání: vzduch měl 25 °C, trať 33 °C, vlhkost vzduchu se držela 51 % a vanul lehký větřík o síle 3,3 km/h.

Startovní pole se rozdělilo na dvě zhruba stejné poloviny - první desítka povinně a Sirotkin s Hartleyem nasadili hyperměkkou směs, zbytek se uchýlil k ultraměkkým pneumatikám. Očekávalo se, zda nastane noční můra monackých závodů, ale po startu žádná kolize nenastala: pole se seřadilo od Ricciarda přes Vettela, Hamiltona, Räikkönena po Bottase. Red Bull v čele se rychle vzdaloval a Daniel si dokázal vybudovat menší náskok. První pětice se roztáhla a tato situace panovala až do 12. kola, kdy načal výměnu pneumatik Hamilton. Ten byl ale mírně znevýhodněn, protože jeho ultraměkké gumy už měly za sebou deset kvalifikačních kol.

Vettel a Ricciardo zajeli do boxů na konci 16. resp. 17. kola, společně s Australanem se do boxů vydali i Räikkönen s Bottasem. Druhý pilot Mercedesu ale jel odlišnou strategii, nasadil superměkké pneumatiky a začal na nich poměrně rychle stahovat odstup na svého krajana ve Ferrari. Drama nastalo ve 28. kole, kdy Ricciardo poněkud zpomalil a hlásil do boxů potíže s poklesem výkonu. Vettel se za něj během chvilky dotáhl, ale jeho ztráta činila nejméně kolem půl vteřiny, nejvíce pak dvě. Bylo jasné, že s přibývajícími koly musí piloti ultraměkkou směs šetřit, proto se v polovině závodu první pětice stále více sjížděla.

Vettel však nedokázal využít možnosti, vlastně ani nenaznačil jakýkoli útok na první pozici. Hamilton se na něj dotáhl, ale neustále si stěžoval na stav levé přední pneumatiky. Bottas rovněž zblízka sledoval záď Räikkönenova Ferrari, ale to bylo rovněž vše. Jak se blížil konec závodu, až na vedoucí dvojici se odstupy opět natáhly. Pět kol před cílem došlo za tunelem k ošklivé kolizi Leclerca a Hartleye, virtuální safety car výrazně pomohl Ricciardovi. Těsně před vyhlášením volné trati totiž vyjel před Vettela Vandoorneův McLaren a Němec ho nemohl předjet - po tomto zpomalení už dostatečně nezahřál pneumatiky, navíc měl dle vlastních slov určité potíže s motorem a brzdami, proto svou snahu vzdal - a proto ten šestivteřinový rozdíl.

Kvalitní závod odjel Pierre Gasly, který na hyperměkké směsi, navzdory predikcím, odkroužil 38. kol. Ještě déle setrval na trati Nico Hülkenberg, i když ten startoval na ultraměkké směsi. Zastávku naplánoval tým tak dobře, že Hülkenberg vyjel těsně za týmovým kolegou Sainzem a před dotírajícím Verstappenem. Sainz jr. v 56. kole ve stoupání v Massenet pustil před sebe na základě týmové režie Hülkenberga kupředu a během dvou kol dokázal držet Verstappena za sebou a Nico tak získal téměř 11 vteřin. 

Verstappen se pokusil Sainze jr. zdolat, ale první pokus v 57. kole skončil těsným duelem v nájezdu do šikany na nábřeží. Max Carlose vytlačil mimo trať, o kolo později pak došlo k druhému útoku, při němž Verstappen přeskákal obrubník na hranici pravidel, ale nakonec mu to prošlo. Během několika kol stáhl Hülkenbergův náskok, ale předjet ho nedokázal.

Smolařem dne lze nazvat Brendona Hartleye. Ve stoupání Massenet v tlačenici škrtl předním spoilerem o svodidla, takže se musel vypořádat se zhoršenou kvalitou svého vozu. Poté si neuhlídal rychlost v boxech a byl penalizován pěti vteřinami. Nakonec se cílové vlajky nedočkal, protože pět kol před cílem do něj před nábřežní šikanou naplno najel Charles Leclerc, jemuž selhaly brzdy - domácí pilot neměl žádnou šanci s touto situací nic udělat. Hartley přišel o zadní spoiler a dovlekl se do depa, aby uzavřel svou první účast v Monaku.

Ještě hůře na tom byli piloti Williamsu. Sirotkin dostal trestných deset vteřin za pozdní nasazení pneumatik na startovním roštu (tým nesplnil limit 3 minuty před startem do zaváděcího kola). V 7. kole si trest odpykal, ale ještě byl vyšetřován komisaři, zda se na jeho voze něco nedělalo. Stroll v 10. kole utrpěl defekt pneumatiky a zahájil tak sérii pitstopů, během nichž si otráveně stěžoval, zda má za takových podmínek vůbec závodit.

Jediným pilotem, jehož technické potíže znamenaly předčasný konec, byl Fernando Alonso. V 53. kole vyvrcholil jeho souboj s Gaslym, ale na cílové rovince drasticky zpomalil a nakonec zajel do únikové zóny v zatáčce Ste. Dévote. Kouřící převodovka zvěstovala neřešitelný problém a pro Španěla ztrátu sedmé pozice.

Závod to byl velice napínavý, i když v něm až na několik manévrů v druhé polovině startovního pole (především díky Verstappenovi dohánějícímu ztrátu) prakticky nepředjíždělo, chyběly vůbec pokusy o nějaké manévry. Ale díky malým odstupům se bylo až do konce na co dívat.

GP Monaka (Circuit de Monaco)Závod
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorBodyČas / odstup
1. 3 Daniel RICCIARDO ausAston Martin Red Bull Racing 251:42.54,807
2. 5 Sebastian VETTEL deuScuderia Ferrari 18+ 7,336
3. 44 Lewis HAMILTON gbrMercedes-AMG Petronas Motorspo 15+ 17,013
4. 7 Kimi RÄIKKÖNEN finScuderia Ferrari 12+ 18,127
5. 77 Valtteri BOTTAS finMercedes-AMG Petronas Motorspo 10+ 18,822
6. 31 Esteban OCON fraSahara Force India F1 Team 8+ 23,667
7. 10 Pierre GASLY fraRed Bull Toro Rosso Honda 6+ 24,331
8. 27 Nico HÜLKENBERG deuRenault Sport Formula One Team 4+ 24,839
9. 33 Max VERSTAPPEN nldAston Martin Red Bull Racing 2+ 25,317
10. 55 Carlos SAINZ JR. espRenault Sport Formula One Team 1+ 1:09,013
 
 
11. 9 Marcus ERICSSON sweAlfa Romeo Sauber F1 Team  + 1:09,864
12. 11 Sergio PÉREZ mexSahara Force India F1 Team  + 1:10,461
13. 20 Kevin MAGNUSSEN dnkHaas F1 Team  + 1:14,823
14. 2 Stoffel VANDOORNE belMcLaren F1 Team  + 1 kolo
15. 8 Romain GROSJEAN fraHaas F1 Team  + 1 kolo
16. 35 Sergej SIROTKIN rusWilliams Martini Racing  + 1 kolo
17. 18 Lance STROLL canWilliams Martini Racing  + 2 kola
18. 16 Charles LECLERC mcoAlfa Romeo Sauber F1 Team  havárie
19. 28 Brendon HARTLEY ausRed Bull Toro Rosso Honda  havárie
 DNF  14 Fernando ALONSO espMcLaren F1 Team  převodovka

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Google+ Vytisknout

Diskuze: Ricciardo potvrdil skvělou formu Red Bullu, konečně vyhrál v Monaku

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 341, poslední 22.06.2018 10:36 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 341 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Daniel Ricciardo s Red Bullem ve Španělsku

McLaren jedná s Ricciardem o přestupu. Proč ho pilot Red Bullu nevylučuje?

Pohonná jednotka Mercedesu s bateriemi

Ani ve Francii? Mercedes s nasazením nové specifikace motoru stále váhá

Daniel Ricciardo s Red Bullem ve Španělsku

Renault donutil Red Bull ultimátem k dřívějšímu odchodu k Hondě, Abiteboul je spokojený

Kevin Magnussen ve Velké ceně Kanady skončil třináctý, stejně jako v Monaku nebo v Baku

"Ani soupeři nechápou, jakou máme smůlu," diví se Haas

Stoffel Vandoorne s McLarenem MCL33 v Monaku

McLaren reaguje na kritiku svého bývalého šéfa Whitmarshe, který je ochoten se vrátit

Turbomotor Renaultu

"B-specifikace dělá to, co jsme čekali." Šéf motorů Renaultu už hovoří také o další verzi

reklama
  • Pátek

    • 1. Trénink (12:00 - 13:30)
    • 2. Trénink (16:00 - 17:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (13:00 - 14:00)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (16:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VETTEL, 2. HAMILTON, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Daniel Ricciardo v Monaku

PROHLÁŠENÍ po závodě v Monaku: Riccardo musel překonat mnoho nástrah

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Red Bull bude litovat, až nasadíme C-specifikaci motoru." Renault s rozchodem počítal

  2. Red Bull se rozhodl pro Hondu, končí éru s Renaultem

  3. Kde nám to drhne, milá F1?

  4. Mercedes po analýze pochopil, proč v Kanadě nebyl rychlejší. Co čeká ve Francii? + VIDEO

  5. Alonso se dočkal vítězství, s Buemim a Nakajimou dovedli Toyotu k vítězství Le Mans + VIDEO

  6. Red Bull kvůli vývoji paliv ztrácí, tvrdí Renault. Jak hodnotí nasazení nového motoru?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud