Alonso pokračuje v tažení za titulem

Karel Bařina, 26. září 2010, 16:05 Google+

SINGAPUR - ZÁVOD; Fernando Alonso a Sebastian Vettel odjeli perfektní závod na hranici možností svých vozů, ostatní hráli druhou ligu.

Počet komentářů:  33 komentářů (Poslední 27.09. 11:41) Napište svůj názor
Ferrari

Ferrari | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Na startu se neděje žádné drama. Alonso musí po startu dávat pozor na Vettela, ale v první zatáčce útoku předešel. Barrichello se propadl za Rosberga a Kubicu. Heidfeld má poškozené přední křídlo, musí do boxů. K mechanikům jede i Massa - přezouvá na tvrdé pneumatiky.

Liuzzi má patrně problém se zavěšením - vůz odstavuje mimo trať, avšak v nebezpečném místě - na trať je vyslán safety car. Do boxů rychle míří většina jezdců pro tvrdé pneumatiky, včetně Webbera. Ostatní z první desítky však zůstávají na trati.

Při restartu závodu po třech kolech se nic nemění. V 7. kole se Webber po mnoha pokusech dostává před Kobayashiho. Další tři kola se připravuje na Schumachera, a je úspěšný. Alonso se velmi pomalu vzdaluje Vettelovi, celkově mezi prvními šesti jezdci nejsou velké rozestupy, až 7. Barrichello má před sebou dlouhou mezeru a brzdí Webbera.

Sutil se v 15. kole na brzdy dostává před Glocka na 11. místo. Glock se v zápětí po chybě na obrubníku propadá i za Hülkenberga a Massu. Ve třetině závodu už mají jezdci mezi sebou několikavteřinové rozestupy, závod je až nezdravě klidný.

McLareny s blížící se polovinou závodu začínají rychle ztrácet - během několika kol narostla Hamiltonova ztráta na Vettela o 10s, přitom Button je stále stejně daleko za Hamiltonem. Vettel se stále drží 3s za Alonsem, zatímco Webber nemůže zdolat Barrichella.

Hamilton přezouvá pneumatiky v 28. kole. Vettel zrychluje, přiblížil se k Alonsovi na méně než 2s a oba jdou současně do boxů, pořadí mezi nimi se nemění - možná i proto, že Vettel se omylem rozjíždí na dvojku. Button mění pneumatiky v dalším kole, je zpět za Hamiltonem.

Schumacher musí hájit 9. příčku před Kobayashim, nevzdává se, dochází ke kolizi a Schumacher se odráží od levého zadního kola Kobayashiho vozu, následně naráží do zdi a je mimo hru! V závodě dlouho nepokračuje ani Kobayashi - možná i v důsledku kolize s Schumacherem dostává smyk a končí ve svodidlech. Stojícího vozu se po výjezdu ze zetáčky zalekl a "parkuje" vedle něj!

Na trati je podruhé safety-car. Ze závodu v garáži odstupuje také Klien. Závod je znovu restartován v 34. kole. Alonsovi se letmý start nepodařil, ale Vettel nedokázal chybu využít. Vozy o kolo zpět se zamíchaly mezi vedoucí jezdce.

Hamilton zkouší vnějškem předjet Webbera, je téměř celým vozem před ním, ale dostává ránu do levého zadního kola a za následující zatáčkou končí! Poškozené přední křídlo má Schumacher, v bariéře končí Heidfeld - opakovaný záběr ukazuje vzájemnou kolizi obou pilotů. Schumacher se s vozem snaží dojet do boxů.

Vettel se v 44. kole dotáhl už na vteřinu za Alonsa, ale na útok zatím nemá. Kubica předvádí pěkný souboj o 11. místo s Buemim, zatím bez změny pořadí. Až po dlouhých deseti kolech se Kubicovi zadaří a má před sebou Petrova, kterého když předjede, bude bodovat.

Petrov nedělá Kubicovi problémy a polský pilot v zápětí úspěšně útočí na Massu. Kubica je k nezastavení, během dalších třech kol je před Sutilem a Hülkenbergem. Vedoucí dvojice Alonso-Vettel stále doslova letí s vteřinovým rozestupem, Webberova ztráta roste o vteřinu v každém kole.

Kovalainenovi hoří vůz, pilot jej odstavuje na startovní rovince, z pit-wall dostává hasící přístroj a vůz si hasí. Alonso vjíždí do posledního kola s Vettelem těsně za zády.

Alonso poslední kolo zvládl stejně dobře jako celý závod a vítězí i v Singapuru, Vettel je po skvěle odjetém závodě v cíli druhý. Button se v závěru závodu dostal těsně za Webbera, ale na útok nedošlo a Buttonovi zůstává 4. místo.

GP Singapuru (Singapur)Závod
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorBodyČas / odstup
1. 8 Fernando ALONSO espMarlboro Scudéria Ferrari 251:57:53.579 hod
2. 5 Sebastian VETTEL deuRed Bull Racing 18+ 0,293
3. 6 Mark WEBBER ausRed Bull Racing 15+ 29,141
4. 1 Jenson BUTTON gbrVodafone McLaren Mercedes 12+ 30,384
5. 4 Nico ROSBERG deuMercedes GP Petronas 10+ 49,394
6. 9 Rubens BARRICHELLO braAT&T Williams F1 Team 8+ 56,101
7. 11 Robert KUBICA polRenault F1 Team 6+ 1:26,559
8. 7 Felipe MASSA braMarlboro Scudéria Ferrari 4+ 1:53,297
9. 14 Adrian SUTIL deuKingfisher Force India F1 2+ 2:12,416
10. 10 Nico HÜLKENBERG deuAT&T Williams F1 Team 1+2:12,791
 
 
11. 12 Vitalij PETROV rusRenault F1 Team  + 1 kolo
12. 17 Jaime ALGUERSUARI espScudéria Toro Rosso  + 1 kolo
13. 3 Michael SCHUMACHER deuMercedes GP Petronas  + 1 kolo
14. 16 Sebastien BUEMI cheScudéria Toro Rosso  + 1 kolo
15. 25 Lucas DI GRASSI braVirgin Racing  + 2 kola
16. 19 Heikki KOVALAINEN finLotus Racing  + 3 kola
 DNF  24 Timo GLOCK deuVirgin Racing  + 12 kol (hydraulika)
 DNF  22 Nick HEIDFELD deuBMW Sauber F1  + 25 kol (nehoda)
 DNF  2 Lewis HAMILTON gbrVodafone McLaren Mercedes  + 26 kol (nehoda)
 DNF  20 Christian KLIEN autHispania Racing F1 Team  + 30 kol (hydraulika)
 DNF  23 Kamuj KOBAJAŠI jpnBMW Sauber F1  + 31 kol (nehoda)
 DNF  21 Bruno SENNA braHispania Racing F1 Team  + 32 kol (nehoda)
 DNF  18 Jarno TRULLI itaLotus Racing  + 34 kol (hydraulika)
 DNF  15 Vitantonio LIUZZI itaKingfisher Force India F1  + 60 kol (zavěšení)
 
 Nejrychlejší kolo:
  8 Fernando ALONSO Ferrari F10
Ferrari V8
Bridgestone   1:47,976
 

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Vytisknout

Diskuze: Alonso pokračuje v tažení za titulem

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 33, poslední 27.09.2010 11:41 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 33 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Sauber

Sauber dostal pokutu za nebezpečné vypuštění jezdce

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud