GP BRAZÍLIE: Hamilton vítězstvím podtrhl své gala představení v Jižní Americe

Robert RoBertino Pavelka, 14. listopadu 2021, 19:42 Aktualizováno 14.11.2021, 20:20 Google+

Do sprintu vyrážel z posledního místa a dojel pátý. Dnes se na startu postavil do páté řady a přesto dokázal všechny své soupeře zdolat. Lewis Hamilton zanechal soupeře za sebou a nadále nechává rozuzlení letošního šampionátu otevřené.

Počet komentářů:  209 komentářů (Poslední 17.11. 18:26) Napište svůj názor
Lewis Hamilton i přes dílčí neúspěch ve sprintu v Brazílii dominoval

Lewis Hamilton i přes dílčí neúspěch ve sprintu v Brazílii dominoval | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Okruh nesoucí neoficiální jméno Interlagos (v portugalštině "mezi jezery"), jinak věnovaný výbornému pilotovi José Carlosu Pacemu (tragicky zahynul v roce 1977) byl po včerejším sprintu nažhaven na další velkou podívanou. Hamilton sice stál díky penalizaci až na 10. pozici, ale po jeho strhující jízdě v prequelu dnešní Grand Prix, kdy během 24 kol získal 15 míst většina čekala, že dojde na tuhý duel mezi oběma adepty na mistrovský titul. Pod bezmračným nebem a na trati sálající 55°C vyrazilo celé startovní pole do závodu na středně tvrdé směsi, pouze Juki Cunoda zkusil jako sám voják v poli nejměkčí pneumatiky. 

Bottas tentokrát nezvládl start tak dobře jako před necelými čtyřiadvaceti hodinami, v zatáčce 2 navíc střihl trochu víc vnitřní obrubník, čehož využil na rovince mezi zatáčkami 3 a 4 Pérez, dostal se do Finova závětří a za zatáčkou 4 už měl Red Bull obsazená první dvě místa. Hamilton se dokázal během prvního kola dostat na sedmou příčku, z níž pak kolo za kolem odsouval dozadu své soupeře: Vettela (2. kolo), Sainze jr. (3.), Leclerca (4.) a v nájezdu do 6. kola mu na cílové rovince Bottas téměř zastavil, aby se Lewis dostal dopředu.

V 7. kole vyslalo vedení závodu na trať safety car, protože po kolizi Cunody a Strolla (4. kolo) bylo v zatáčce 2 na trati hodně nebezpečných úlomků Japoncova předního křídla. Vozy tak dvakrát projely boxy a nájezd do 10. kola už byl restartem. Ovšem netrvalo dlouho a v zatáčce 2 připravil Räikkönen o přední spoiler Schumachera, takže od 12. do poloviny 14. kola jeli piloti v režimu virtuálního safety caru. Hamilton pak mílovými kroky stahoval Péreze, jenž žádal boxovou zídku, aby Verstappen počkal a dal mu možnost výhody DRS - Horner & spol. na tuto prosbu nereagovali. Hamilton poprvé zaútočil v 18. kole a před zatáčkou 1 byl před Mexičanem, ale ten mu v druhé DRS zóně předjetí vrátil. O kolo později už Lewis měl připravený útok lépe a Checo už odpovědět nedokázal. 

Následovaly výměny pneumatik: Hamilton 27. kolo, Verstappen 28. kolo, ale do závětří Holanďana se Lewis nedostal, tak trochu i kvůli Ricciardovi, jenž se v té chvíli vyskytoval před ním. Následoval taktický druhý stint a když se začalo spekulovat, jaké pneumatiky nasadit do poslední části, Verstappen zahájil jako první ze špice druhé výměny (41. kolo). Následoval Bottas (42.), Pérez (43.) a konečně Hamilton (44.), mající po výměnách ztrátu na první příčku 2,6 vteřiny. Oba piloti Mercedesu si nebyli jisti volbou tvrdých pneumatik, Bottas dokonce do vysílačky prohlásil, že tým tím zahodil šanci na pohodlné double vítězství.

Faktem ale bylo, že po čtyřech kolech už byl Hamilton na dostřel Verstappena - první jejich tvrdý duel nastal ve 48. kole, kdy Lewis mezi zatáčkami 3 a 4 v režimu DRS Verstappena překonal, ale Max agresivním manévrem donutil Lewise vyjet z trati, on sám samozřejmě mířil stejným směrem. Vrátili se na dráhu bez zjevného poškození, jenom přidělali vrásky stewardům, kteří se incidentem začali zabývat. Nakonec ho zhodnotili jako akci nepotřebující další postih. Hamilton pak zhruba na osm devět kol trošičku Verstappena nechal poodjet, ale v 58. kole už zase útočil naplno - Max před ním na rovince druhé DRS zóny dvakrát změnil směr a vysloužil si později napomenutí černobílou vlajkou za nesportovní chování. V 59. kole už neměl šanci a naplnil se tak jeho předpoklad, že Hamiltonovi neodolá. Na témže místě (mezi zatáčkami 3 a 4) ho Hamilton předjel a pak už se mu v pohodě vzdaloval. Max nejspíš pochopil, že nemá smysl zkoušet s Lewisem bojovat, i proto mu v cíli na vítěze chybělo přes 10. vteřin. 

Bottas po propadu na 4. místo vydělal na prvních zastávkách, Pérez stavěl ve 29. kole, Bottas o dva okruhy později a dostal se na trať před Mexičanem. Jedenáct kol před cílem dostal od depa pokyn, aby zabral naplno a pokusil se ještě Verstappena dohnat, ale ze ztráty 9 vteřin ubral pouhých pět - kdo ví, kdyby jel na požadované středně tvrdé směsi, možná měl větší šance. Pérez byl na začátku předposledního kola stažen do boxů pro nejměkčí pneumatiky a dokázal v posledním kole nejrychlejším časem uzmout Hamiltonovi důležitý bod.

Piloti Ferrari zpočátku měli možná ambice zapojit se do boje s TOP 4, ale nakonec se spokojili s kontrolou 5. a 6. příčky, kde je nikdo neohrozil. Sainz jr. neměl tak dobrý start, navíc se po jeho pravé straně pokoušel prodrat Norris, ale neměl dost místa a doslova si "svlékl" levou zadní pneumatiku. Na prázdném plášti musel ujet celé kolo, naštěstí pro něj jeho hrozivou ztrátu eliminoval safety car, takže Lando nakonec po odstoupení Ricciarda (mimochodem jeho vůbec první v této sezóně) aspoň symbolicky zachránil čest McLarenu.

Cunoda opět neuspěl - po kolizi se Strollem, kterou překvapivě komisaři vyhodnotili jako jeho chybu, se marně pokoušel bránit nějaké pozice, nakonec si odpykal svůj trest v boxech a propadl se až na rozhraní třetí a čtvrté čtvrtiny. Gasly sváděl urputné boje především s oběma vozy Alpine - po výměně pneumatik v 52. kole se dokázal dostat nejdřív před Ocona (61. kolo) a poté i Alonsa (62. kolo). Díky tomu se duel těchto týmů v Poháru konstruktérů nadále nese ve vyrovnaném duchu.

Smůlu si tentokrát vybral Mick Schumacher, jehož v nájezdu po restartu "obral" o přední spoiler Kimi Räikkönen. Zvláštní bylo, že šlo o podobnou situaci jako mezi Strollem a Cunodou, ovšem tady komisaři nezasahovali. Mick musel objet celé kolo s křídlem zakleslým pod "nosem" a přišel tím o náznak jakékoli šance. Pro pořádek - piloti se dočkali ještě jednoho kratičkého VSC, když při nájezdu na cílovou rovinku v 31. kole cosi odletělo ze Strollova Aston Martinu. Šlo však o pouhý mžik, jen několik vteřin. 

Hamilton tedy stáhl z Verstappenova náskoku 7 bodů a zdá se, že ještě neřekl poslední slovo. Zajímavý bude hned následující duel - na zcela neznámé nové trati v katarském Losailu se budou přerozdělovat další důležité body...

GP Brazílie (Autodromo Carlos Pace)2. Závod
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 44 Lewis HAMILTON gbrMercedes-AMG Petronas F1 Team1:32:22,851
2. 33 Max VERSTAPPEN nldRed Bull Racing+ 10,496
3. 77 Valtteri BOTTAS finMercedes-AMG Petronas F1 Team+ 13,576
4. 11 Sergio PÉREZ mexRed Bull Racing+ 39,940
5. 16 Charles LECLERC mcoScuderia Ferrari+ 49,517
6. 55 Carlos SAINZ JR. espScuderia Ferrari+ 51,820
7. 10 Pierre GASLY fraScuderia AlphaTauri Honda+ 1 kolo
8. 31 Esteban OCON fraAlpine F1 Team+ 1 kolo
9. 14 Fernando ALONSO espAlpine F1 Team+ 1 kolo
10. 4 Lando NORRIS gbrMcLaren F1 Team+ 1 kolo
 
 
11. 5 Sebastian VETTEL deuAston Martin Cognizant F1 Team+ 1 kolo
12. 7 Kimi RÄIKKÖNEN finAlfa Romeo Racing ORLEN+ 1 kolo
13. 63 George RUSSELL gbrWilliams Racing+ 1 kolo
14. 99 Antonio GIOVINAZZI itaAlfa Romeo Racing ORLEN+ 1 kolo
15. 22 Juki CUNODA jpnScuderia AlphaTauri Honda+ 1 kolo
16. 6 Nicholas LATIFI canWilliams Racing+ 1 kolo
17. 9 Nikita MAZEPIN rusHaas F1 Team+ 2 kola
18. 47 Mick SCHUMACHER deuHaas F1 Team+ 2 kola
 DNF  3 Daniel RICCIARDO ausMcLaren F1 Teamnedokoncil
 DNF  18 Lance STROLL canAston Martin Cognizant F1 Teamnedokoncil

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Vytisknout

Diskuze: GP BRAZÍLIE: Hamilton vítězstvím podtrhl své gala představení v Jižní Americe

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 209, poslední 17.11.2021 18:26 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 209 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Startovní rovinka v Brazílii vede atypicky mírně do kopce

GRAFIKA: Startovní rošt Velké ceny Brazílie po penalizaci Hamiltona a Räikkönena

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  2. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  3. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  4. Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

  5. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  6. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud