Vettel bude bojovat do posledního dechu

Andrea Kubíková, 19. září 2009, 14:44 Google+

Po závodě v Itálii se šance na titul mladého Němce velmi zkomplikovaly. Na lídra šampionátu prozatím ztrácí 26 bodů. Svůj boj ale nevzdává.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Vettel, Sebastian

Vettel, Sebastian | foto: Red Bull Racing

Sdílejte článek

Sebastiane, jeden bod z Monzy nemůže být pro jezdce Red Bullu uspokojivý výsledek. Proč byl tento víkend tak těžký pro váš tým?
Sebastian Vettel: S průběhem víkendu jsme byli vcelku spokojení, ale nakonci jsme museli uznat, že jsme neměli dobrou rychlost. Monza obvykle nebývá naším nejlepším okruhem – i přesto jsem tu loni zažil úžasný víkend.
Nepršelo nám, což by nám eventuálně mohlo pomoci a na konci jsme měli štěstí, že jsme získali alespoň ten jeden bod. Ale když se podíváme na výsledky, kde jsou Brawni umístěni až úplně nahoře, tak musíme uznat, že to byl pro nás špatný víkend. Takže se těšíme do Singapuru, kde chceme získat co nejvíce bodů, jak jen bude možné, a zasáhnout do šampionátu. Uvidíme, co s tím uděláme.

Když se podíváme na výsledky z Monzy, tak zjistíme, že z prvních šesti aut byly čtyři poháněny motory Mercedes. Stojí nyní motor vaším problémem?
Sebastian Vettel: Myslím, že náš výkon v Monze nebyl způsoben motorem, ale neříkám žádné tajemství, když potvrdím, že Mercedes je velmi silný motor. Ale musíme být fér k našemu partnerovi, k Renaultu. Snaží se dělat to nejlepší a pracují velmi tvrdě, takže si nemyslím, že jsme ztratili závod v Monze kvůli motorům. Ale zpět k otázce – Mercedes opravdu nyní vypadá, že má nejlepší motor.

Řekl jste, že uvažujete o tom, že byste mohl vyhrát titul. Jste dvacet šest bodů za Jensonem Buttonem, ale musíte mít nějaký nápad, jak překonat jeho náskok. Kde a kdy jsou vaše nejlepší šance na útok?
Sebastian Vettel: Kdekoli a kdykoli! Od teď naším cílem musí být vítězství. Sledujeme každý závod zvlášť a na konci spočítáme body a uvidíme, jestli jich je dost, nebo ne. Pravda, dvacet šest bodů náskoku je dost. A bude složité tento náskok stáhnout, ale buďte si jistí, že to zkusíme.

Ferrari a McLaren se už koncentrují na monopostech pro příští rok. Jak je na tom Red Bull? Plánujete nějaká vylepšení na pár posledních závodů?
Sebastian Vettel: Stále se posouváme kupředu a nasazujeme nové části na vůz. V Singapuru nasadíme další vylepšení, odlišnou modifikaci nebo nové přední křídlo a trochu té práce na monokoku. Buďme upřímní – nemyslím si, že by některý z týmů zastavil vývoj elementů pro své auto. Stále tu je spousta věcí, které můžeme udělat pro dobré výsledeky. Auto na rok 2010 bude dost podobné, kromě změn kvůli zákazu tankování. Tady budou samozřejmě změny, ale základy auta zůstanou stejné. Protože je testování omezeno, všechny týmy využijí čas na trati co nejvíce to bude možné.

V Monze jste jel s vaším jediným čerstvým motorem. Jak se budete rozhodovat v situaci ohledně posledních čtyřech závodů?  Můžete se vyhnout penalizaci a přežít s motory, které jste už použil?
Sebastian Vettel: Přežít s motory, které nyní máme, je celkem jednoduché – od teď musí být v perfektním stavu. Páteční tréninky jsou pro mě teď hodně omezeny a nemůžeme už udělat ani jednu chybu. Pokud ji uděláme, budeme muset přijmout penalizaci a vzít jiný nový motor. To není to, co chceme, takže teď budeme jezdit málo v pátek a tím se pokusíme vyhnout penalizaci. S ohlédnutím zpět, by bylo výhodnější, kdybychom si v Monze vzali nový motor navíc, ale nikdy nevíte, co se stane.

Během jednoho roku jste se z nadějného mladíka proměnil na jednoho z nejlepších jezdců. Váš život se musel hodně změnit. Jak jste se s tím vypořádal?
Sebastian Vettel: Život se mi moc nezměnil. Stále jsem jeden a ten samý člověk, ale samozřejmě, každý den se učíte něco nového a snažíte se zlepšovat společně s týmem. Můžu říct, že po pár měsících se tu cítím báječně, jako doma. Když začnete dojíždět závody na pódiu, pomůže vám to získat si respekt hodně lidí. Také vám pomůže, když máte nějaký názor – máte odvahu odvést kus práce. Čím více se v hierarchii posouváte nahoru, tím více se vám dostane pozornosti, jak jste si představovali, že byste mohli mít v médiích. Pravděpodobně to všechno bylo před dvaceti lety uvolněnější. Ale konec konců jste tím, kdo jste a nemůžete se pro každého měnit - neměli byste. Samozřejmě, že některé věci jsou lepší, když se nevyřknou, a to se naučíte, když jednáte s médii.

Na drivers´ parade (přehlídka jezdců před závodem) jste znám jako společenský jezdec, který přelétává jako motýl mezi jezdci. Co jste se od své konkurence naučil?
Sebastian Vettel: Drivers´ parade je jen místo, kde se setkáváte s ostatními jezdci. V normálním životě je každý v paddocku se svým týmem a všechny věci jsou tak oddělené, že nemáte moc šancí na soukromé scházení, kromě přehlídky jezdců a jezdeckých brífingů. Nicméně projet kolo pro fanoušky je vždy velmi relaxační a zábavná záležitost.

Kdo podle vás vyhraje titul?
Sebastian Vettel: Doufám, že já. Budu bojovat do posledního dechu a poslední minuty. Jsem „jen pár“ bodů za lídrem...Vím, že to nebude jednoduché, ale uvidíme. Myslím, že každý z první čtyřky – nebo trojky má reálnou šanci. Pro někoho jsou šance větší, pro někoho menší. Bylo by poměrně velké překvapení vidět Rubense (Barrichella) vyhrát titul. Stává se silnějším, ale už je poměrně starý. Bylo by to pro něj velmi speciální, ale to pro každého z nás. Nikdo z nás ještě šampiónem nebyl. Uvidíme.

Vytisknout

Diskuze: Vettel bude bojovat do posledního dechu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Vzájemná kolize v Monaku urychlila dění v týmu Alpine

Ocon a Alpine se dohodli na ukončení smlouvy

Uvolní Daniel Ricciardo příští rok své místo některému z mladších pilotů?

"Máme luxusní problém." Marko jmenuje talentované mladíky, kteří by mohli brzy debutovat v F1

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

  • Pátek

    • 1. Trénink (19:30 - 20:30)
    • 2. Trénink (23:00 - 00:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:00)
  • Neděle

    • Závod (20:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

1962 Jižní Afrika: Šance na titul pohltil dým - anotační foto

1962 Jižní Afrika: Šance na titul pohltil dým

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ocon a Alpine se dohodli na ukončení smlouvy

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud