Monacké zaváhání bolí, přiznává šéf Alpine. Proč se Alonso trápil více než Ocon?

Petr Hlawiczka, 28. května 2021, 06:35 Google+

Velká cena Monaka byla pro Alpine po předchozích slibných výkonech nepříjemným políčkem. Výkonný ředitel Marcin Budkowski hovoří o tom, proč tolik ztráceli a v čem byl problém u zkušeného Fernanda Alonsa.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Fernando Alonso během čtvrtečního tréninku v Monte Carlu

Fernando Alonso během čtvrtečního tréninku v Monte Carlu | foto: Alpine F1 Team

Sdílejte článek

Největším problémem podle něj byly pneumatiky - francouzský tým se po celý víkend trápil s tím, aby je přiměl ke správnému fungování. Esteban Ocon si nakonec dojel pro dva body, když po startu z 11. místa těžil ze dvou odstoupení soupeřů před sebou, zatímco jeho zkušenější týmový kolega začínající až ze 17. pozice skončil třináctý.

Po tomto výsledku se Alpine ke svému zklamání mezi konstruktéry propadlo o 2 příčky za Aston Martin a AlphuTauri. Na svém kontě má 17 bodů, přitom ještě před 3 týdny si z Portimaa, kde za sebou rychlostně nechalo i McLaren, přivezlo 10 bodů a vše nasvědčovalo tomu, že je na dobré cestě.

"Mohlo to být ještě horší. Naši soupeři žel ze závodu vytěžili maximum, zejména ti, kteří byli za námi, a získali větší porci bodů, protože dva z lídrů vypadli. Stav šampionátu je tedy bolestivý. Upřímně, pro nás šlo o špatný víkend," uvádí Budkowski.

"S rychlostí jsme se trápili od čtvrtku, zejména kvůli teplotě pneumatik. A i když jsme se z toho trochu v dostali v kvalifikaci s Estebanem, kterému se povedlo získat slušnou pozici, tak auto v té fázi nebylo nastaveno pro pneumatiky, jež fungovaly. Celkově jde o víkend k zapomnění. Můžeme se z něj ale zároveň naučit spoustu věcí," pokračuje šéf Alpine.

img-responsive

Alpine nedokázalo po celý víkend správně zahřívat pneumatiky, byť Pirelli přivezlo své nejměkčí směsi | foto: Alpine F1 Team

Proč však Alonso zaostával o poznání více než Ocon? "Oba se trápili ve čtvrtek a v sobotu dopoledne. Rozdíl byl v tom, že se Estebanovi podařilo v Q1 přimět pneumatiky k fungování a Fernandovi ne," odpovídá Budkowski na dotaz směřující k jeho jezdcům.

"Samozřejmě nešlo o dobrou kvalifikaci, ale podstatně ji zhoršil fakt, že pneumatiky nezačaly fungovat. Pevně věřím, že pokud by se Fernandovi je podařilo 'zapnout' na svém voze, tak by byl konkurenceschopný. A upřímně si myslím, že pokud by se nám je podařilo přimět k fungování dříve během víkendu, tak by Esteban postoupil do Q3," věří Budkowski.

Monako podle něj nicméně není důležité z pohledu celé sezóny: "Nevěřím, že by tento víkend byl relevantní vzhledem k pokroku, který jsme předvedli v Portugalsku a v Barceloně. Musíme ho tedy nechat za sebou a poučit se z něj, abychom udělali další pokrok a nenechali se v Baku znovu nachytat."

"Rovnice má čtyři proměnné: auto, pneumatiky, okruh a atmosférické podmínky. Věřím, že šlo o drobné zaváhání v našem pokroku," dodává šéf Alpine, jež má své soupeře stále na dosah: Aston Martin má o dva body více, AlphaTauri dokonce pouze o jeden.

Stav šampionátu konstruktérů po GP Monaka 2021

Stav šampionátu konstruktérů po GP Monaka 2021 | zdroj: FIA

Vytisknout

Diskuze: Monacké zaváhání bolí, přiznává šéf Alpine. Proč se Alonso trápil více než Ocon?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen stíhaný Lewisem Hamiltonem

Red Bull nechápe komentáře Mercedesu týkající se výkonu motoru Hondy

Valtteri Bottas s Mercedesem W12

Wolff je rád, že frustrovaný Bottas nahlas řekl svůj názor. Za jednozastávkovou strategií si ale stojí

Max Verstappen a Lewis Hamilton - závod ve Francii

Rosberg kritizuje Hamiltona: Byl moc měkký

Carlos Sainz s Ferrari SF21

Ferrari je katastrofálním výsledkem zaskočeno. Jak Sainz vysvětluje ztrátu rychlosti a propad v šampionátu?

Max Verstappen s Red Bullem

Nejrychlejší kola patřila Red Bullům, Max o bod blíže k titulu?

Valtteri Bottas si zase trochu znepřátelil vedení týmu...

Bottas si nemyslí, že by jeho výroky do rádia zašly příliš daleko

Max Verstappen si upevnil své postavení v průběžné klasifikaci (ilustrační foto)

GP FRANCIE: Strategické mistrovství a bojovný Verstappen dovedly Red Bull k vítězství

Max Verstappen slaví své první vítězství v Monaku

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappen strategii věřil

Lewis Hamilton považuje druhé místo za stávajících okolností za dobré (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Navzdory porážce nevládl u Mercedesu velký smutek

Mich Schumacher sice poprvé postoupil do Q2, ale poté havaroval

KVALIFIKACE: Verstappen odstartuje s Mercedesy v zádech (+ VIDEO)

  • Pátek

    • 1. Trénink (11:30 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. HAMILTON, 3.... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Max Verstappen ve Velké ceně Monaka 2021

Red Bull v Monaku ihned zarazil Verstappenovu snahu o nejrychlejší kolo,…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Wolff je rád, že frustrovaný Bottas nahlas řekl svůj názor. Za jednozastávkovou strategií si ale stojí

  2. Rosberg kritizuje Hamiltona: Byl moc měkký

  3. Ferrari je katastrofálním výsledkem zaskočeno. Jak Sainz vysvětluje ztrátu rychlosti a propad v šampionátu?

  4. Nejrychlejší kola patřila Red Bullům, Max o bod blíže k titulu?

  5. Bottas si nemyslí, že by jeho výroky do rádia zašly příliš daleko

  6. PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappen strategii věřil

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud