Williams si společně s Mercedesem novou podobu výfuků již vyzkoušel na trati v Abú Zabí při testu mladých pilotů. Tým z Grove konfigurací pro rok 2012 jezdil po všechny tři dny, Mercedes představil změnu v poslední den testů. Obě stáje si díky tomu mohly změřit ztrátu přítlaku v důsledku toho, že výfuky horké plyny nesměřovaly do oblasti difuzoru, a zaexperimentovat s novým vyústěním.
Valtteri Bottas si s novými výfuky stěžoval na nevyvážené auto, což nebylo žádným překvapením. Tým se s tím však poměrně snadno dokázal vyrovnat změnou v nastavení. Vzhledem k omezenému testování (příští rok pouze tři předsezónní testy) bylo překvapením, že novou podobu výfuků zkoušely pouze dva týmy.
Směrování koncovek výfuku a možnosti pro jejich umístění (modrý obdélník) v roce 2012
(podklad: FIA)
Barrichellův závodní inženýr Tom McCullough k tomu pro Autosport uvedl: "Myslel jsem si, že týmů [s novými výfuky] bude více. Přestože některé ty výfuky neměly, zkoušely odlišná mapování motoru. My jsme potřebovali pro naše designéry a aerodynamický tunel získat co nejvíce informací."
Vyústění výfuků bude v příštím roce přísně regulováno. Williams i Mercedes se snažil horkými plyny ofukovat zadní křídlo. Přestože oba naroubovali nové výfuky na letošní vozy, mohli získat cenná data a drobný náskok na své soupeře.
Williams FW33 s novými výfuky v Abú Zabí (foto: AT&T Williams)
Podle bývalého designéra monopostů F1 Garyho Andersona však foukání horkých plynů na zadní křídlo nepřináší moc velký užitek: "Změna omezí efektivitu difuzoru a vozy budou při brzdění nestabilnější. Na druhou stranu se vyrovnají rozdíly v provozování různých motorů při brzdění.
S novou pozicí výfuků bude proud vzduchu s vysokou energií směřovat na spodní stranu zadního křídla. Myslím si však, že přínosy pro výkonnost křídla budou zanedbatelné."
Nové výfuky testované Mercedesem (foto: Mercedes GP)