DISKUZE K ČLÁNKU Foukání na zadní křídla bude v roce 2012 zanedbatelným přínosem pro jejich výkonnost

Příští rok nás čeká změna v oblasti vyústění výfuků, která bude mít velký dopad na výkonnost monopostů, protože horké výfukové plyny nebude možné využívat pro zvyšování efektivity difuzoru. Zakázáno pomocí elektroniky má být rovněž foukání při nesešlápnutém plynovém pedálu.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Foukání na zadní křídla bude v roce 2012 zanedbatelným přínosem pro jejich výkonnost

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 5, poslední 05.12.2011 18:51 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Lahva (Hlasoval 1 člověk) 05.12.2011 12:44
Tohle stejně nebude využitelné, ne? Jestli mají… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Kapor

    XXX
    Myslím si, že nosným zlepšením adhézie zadných pneumatík pre r. 2012 bude ich nahrievanie výfukovými plynmi do disku zadného kolesa, ktoré zakázané nie je a určite ho budú využívať aj iné tímy ako Red Bull, ktorý ho doviedol v Interlagose k dokonalosti a ušiel zbytku poľa, lebo Frrari malo problém so stredne tvrdými a Mclaren zase s Mäkkými pneumatikami. Red Bullu vďaka tejto úprave vyhovovali oboje. 11

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • gulii

    XXX
    spíš, s čím přijde Adrian 12

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Lahva

    Lahva

    XXX
    Tohle stejně nebude využitelné, ne? Jestli mají končit za vozem. Nebo to je aý od sezony 2013? 19

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      XXX
      Týká se to příštího roku. Výfuky musí končit před osou zadních kol (a 250 mm nad referenční rovinou), posledních 10 cm musí být kulatých a mít průměr 75 mm.

      Využitelné to nějak bude: například foukat to na zadní brzdové kanálky, popřípadě snižovat odpor foukáním mimo bočnice zadního křídla atd. Bude zajímavé sledovat, jak se s tím týmy poperou a s jakými nápady přijdou.

      + 0 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama