Výfuk i zadní křídlo Renaultu jsou OK. Nesmí pro ně ale používat nepřirozené módy motoru

Petr Hlawiczka, 14. března 2018, 06:20 Google+

Mezinárodní automobilová federace (FIA) po stížnostech soupeřů zkoumala zadní část Renaultu RS18, který má výfuk nasměrován směrem k horní části přítlačného křídla. Řešení je podle ní v pořádku, tým ale nesmí používat nepřirozené módy motoru, kdy by jej ofukovalo i tehdy, pokud by pilot neměl sešlápnutý plyn.

Počet komentářů:  10 komentářů (Poslední 14.03. 12:30) Napište svůj názor
FIA si hlídá, jak týmy zacházejí s výfuky

FIA si hlídá, jak týmy zacházejí s výfuky | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Sdílejte článek

Jak jsme vás informovali v živém zpravodajství z testů (6. den), tak výfuk nového Renaultu je nakloněný o maximálně povolených 5 ° směrem k horní části zadního křídla v pokusu o navýšení výkonnosti díky rychle proudícím výfukovým plynům. Kvůli jejich teplotě (kolem 400 °C) pro spodní klapku používal stínění.

"Není tajemstvím, že z proudění výfuků kolem zadního křídla pramení užitek. Rozhodli jsme se naklonit koncovku co nejvýše, jak vám umožňují pravidla, abychom tento užitek maximalizovali. Různí výrobci na to mají různá řešení," popisoval technický ředitel Renaultu Bob Bell.

"Jde o drobný zisk. Zdaleka nedosahuje takových úrovní, jako před 4 či 5 lety s výfukovými difuzory, vůbec se jim neblíží, ale stále je to užitečné," obhajoval Bell řešení Renaultu, které podle něj není obtížné zkopírovat.

img-responsive

Záď Renaultu se během testů stala trnem v oku některých soupeřů | foto: Renault Sport F1

Podle závodního ředitele Charlieho Whitinga ale francouzský tým sotva přišel na to, jak pomocí výfukových plynů a jejich patřičného směrování významně zvýšit výkonnost zadního křídla. Největší starosti mu dělalo to, aby nepoužíval speciální motorové mapy pro posílení jejich vlivu, kdy pilot nemá sešlápnutý plyn, ale z výfuku přesto proudí horké plyny.

"Myslím, že musíme akceptovat, že vždy bude docházet k určitému vlivu výfuku. V roce 2012, 2013 to bylo masivní, ale zakázali jsme to a pro rok 2014 jsme přijali pravidla, která zajistila, aby výfuk neměl žádný vliv," uvádí závodní ředitel FIA.

"Nějaký malý tam ale být musí. Budeme se tím muset zabývat a během roku uvidíme, jestli budeme muset podniknout něco, abychom to minimalizovali. Nejdůležitější je to, aby nedělali nic hloupého s módy motoru, které jsou podle mě nepřirozené, máme-li to tak říct," pokračuje Whiting.

img-responsive

Soupeři si na řešení Renaultu stěžovali, FIA na něm nic závadného ale nenašla | foto: Craig Scarborough

"Loni jsme měli trochu starosti o foukání z výfuku, protože křídla byla samozřejmě o 150 milimetrů níže než v roce 2016, takže se tam toho dalo získat více. Proto jsme umístili část výfuku doprostřed, stanovili minimální úhel a všechny tyto věci.

Jenže týmům se podařilo postavit křidélka nad difuzorem [tzv. monkey seat] a podobné věci, kterých se nám podařilo zbavit změnou pravidel pro karosérii. Stále tam však zůstává malý prostor, jelikož víte, jaké týmy jsou - pokud odeberete jednu věc, pak se budou snažit získat 10 % toho, co měly. Budou to dělat pořád.

Je stanovena maximální výška pro výfuky, 550 milimetrů. Proto si myslím, že to, co z toho Renault dostává, je absolutní minimum. Nevidím v tom žádný problém, pokud zajistíme, že nebudou svůj motor provozovat ve falešném módu, pokud to tak nazveme - v módu, který by nebyl normální," dodává Whiting.

Vytisknout

Diskuze: Výfuk i zadní křídlo Renaultu jsou OK. Nesmí pro ně ale používat nepřirozené módy motoru

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 10, poslední 14.03.2018 12:30 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 10 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Fernando Alonso

Alonso loni po neúspěšné sezóně s Hondou zvažoval konec kariéry. Proč si to…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

  2. PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

  3. GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

  4. KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

  6. "Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud