Podlaha monopostu F1: Kolik přítlaku vytváří a jak rychle proudí výfukové plyny?

Petr Hlawiczka, 7. července 2011, 06:15 Google+

Před Silverstone se hodně hovoří o změně v pravidlech a omezení využívaní výfukových plynů. Technický ředitel Renaultu James Allison krátce vysvětluje výhody, které poskytují současné výfukové podlahy monopostů Formule 1.

Počet komentářů:  4 komentáře (Poslední 07.07. 10:14) Napište svůj názor
Technika

Technika | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Tak, jako letadlo vytváří vztlak, když vzduch proudí po zakřivené straně křídel, vytváří přítlak vůz F1 tím, že využívá podobné tvary křídel otočených vzhůru nohama. Čím rychleji vzduch proudí, tím větší přítlak vytváří," vysvětluje obecný princip Allison.

"Jednou z nedůležitějších součástí monopostu pro tvorbu přítlaku je podlaha. Její zakřivené okraje a zvednutý zadní okraj se podílí na celkovém přítlaku vozu kolem 40 %. Návrháři F1 tráví spoustu času laděním jemných detailů při tvarování podlahy, aby maximálně využili dostupnou výkonnost," tvrdí technický ředitel Renaultu.

renault
Vyústění výfuků Renaultu v přední straně bočnic
(foto: G. Abrantes)

"V zatáčkách dosahuje průměrná rychlost proudění výfukových plynů šestinásobku rychlosti auta. Pokud tento velmi rychle proudící plyn nasměrujete ke spodní části podlahy, pak část podlahy, která je v kontaktu s výfuky produkuje takový přítlak, jako by [auto] jelo šestkrát rychleji. Množství takto získaného přítlaku je značné a může vylepšit časy až kolem 1 sekundy na kolo," dodává Allison.

Vytisknout

Diskuze: Podlaha monopostu F1: Kolik přítlaku vytváří a jak rychle proudí výfukové plyny?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 4, poslední 07.07.2011 10:14 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 4 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Esteban Ocon se popasoval s mokrými podmínkami v Monaku brilantně (ilustrační foto)

GP MONAKA: Verstappen ovládl proměnlivý závod, Ferrari nadále klesá

Max Verstappen se svou trofejí za prnví místo v závodě v Austrálii

PROHLÁŠENÍ po závodě: Intenzita deště mnohé zaskočila

Po startu v zatáčce St. Devote

GRAFIKA: Startovní rošt v Monaku po penalizaci Leclerca

Fernando Alonso na pódiu po závodě v Austrálii

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Alonso spoléhá na start

Max Verstappen v závodě v Austrálii

Velmi těsnou kvalifikaci ovládl Verstappen, Pérez boural v první části

Max Verstappen v závodě v Bahrajnu (Sakhir)

Závěrečný trénink ovládl Verstappen. Hamilton boural

Max Verstappen před závodem v Austrálii

Druhý trénink pro Verstappena. Sainz ve svodidlech

Monacký přístav

Ferrari na úvod v Monaku nejrychlejší. Mercedes nasadil velké vylepšení, McLaren v nových barvách

Lewis Hamilton

Hamilton do Ferrari? Nejednáme, zní z obou táborů

Pohonná jednotka Honda RA617H

Honda se vrací do F1, motory bude dodávat Aston Martinu

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. A... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

McLaren

McLaren: Problémy z Valencie jsme vyřešili

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Může Aston Martin letos vyhrát? Technický ředitel týmu o Alonsově cíli

  2. Ferrari na úvod v Monaku nejrychlejší. Mercedes nasadil velké vylepšení, McLaren v nových barvách

  3. Velmi těsnou kvalifikaci ovládl Verstappen, Pérez boural v první části

  4. Honda se vrací do F1, motory bude dodávat Aston Martinu

  5. PROHLÁŠENÍ po závodě: Intenzita deště mnohé zaskočila

  6. Druhý trénink pro Verstappena. Sainz ve svodidlech

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud