Analýzu toho, proč se McLarenu ve Valencii najednou nedařilo a proč lze očekávat, že se mu bude v Silverstone opět dařit, si můžete přečíst zde. Jeho vozy se výkonnostně propadly nejen za Red Bull, ale i za Ferrari, zatímco ve třech předcházejících závodech byly nejrychlejší.
Generální ředitel McLarenu Jonathan Neale potvrzuje, že problémy souvisely s vysokým opotřebením pneumatik a nevhodným nastavením, podle něj se je ale podařilo vyřešit.
"Myslím, že jsme ve Valencii podali horší výkon, než na který jsme měli. Opravdu se nám nepodařilo vůz správně vyladit. V rychlosti na jedno kolo jsme si vedli dobře, což jsme ukázali v sobotu, ale nedokázali jsme přimět pneumatiky, aby vydržely tolik, jako u obou Ferrari a Red Bullů, což nás zklamalo.
Rozumíme důvodům, proč k tomu došlo, a něco jsme s tím udělali. Nemůžu o tom ze zřejmých důvodů podrobněji hovořit, ale z Valencie jsme se poučili," říká Neale.
U McLarenu panuje optimismus před domácí velkou cenou, která se pojede tento víkend na zrekonstruované trati v Silverstone. Výkonnost týmů bude naplno poznamenána novým omezením týkajících se práce s výfukovými plyny v momentě, kdy pilot nemá sešlápnutý plynový pedál.
"Máme pro vůz připravenou celou škálu nových dílů, vylepšený bude aerodynamický balík. Technickému pozadí ale bude dominovat to, co se stane se všemi vozy vlivem technických předpisů týkajících se zatížení motorů. Kolegové v médiích o tom hodně hovořili a spekulovali.
Není pochyb o tom, že to postihne všechny přední týmy. Určitě se to dotkne nás, Red Bull již také prohlásil, že to bude mít vliv i na ně, klíčovou otázkou tedy je, na koho to bude mít největší dopad. Nemyslím si, že to opravdu zjistíme před sobotním odpolednem, takže o tom nebudu spekulovat. Jisté je, že to bude mít velký vliv na všechny," dodává Neale.